ה"תשלום" ל- YBOX עבור בית רומנו: תוספת של 240 יח"ד ו-7 קומות משרדים בפרויקטים סמוכים

הוועדה המקומית ת"א המליצה היום (ד') על העצמת זכויות מאסיבית בתוכניות שמקדמת YBOX, שכזכור הגיעה בשבוע שעבר לסיכום על העברת "בית רומנו" ההיסטורי לידיה של עיריית תל אביב. בתוכנית במתחם ניבה-גת רימון, "יוקפצו" שני מגדלי מגורים בני 31 ו-34 קומות לאזור ה-40 קומות, ולמגדל משרדים נוסף על מנחם בגין יתווספו למעלה מ-7,000 מ"ר תעסוקה

שיתוף הכתבה
ה''תדר'' בבית רומנו בתל אביב (באדיבות דף הפייסבוק של התדר)ה''תדר'' בבית רומנו בתל אביב (באדיבות דף הפייסבוק של התדר)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב המליצה היום (ד') על הפקדת תוכניות המגדילות משמעותית את זכויות הבנייה במתחמים שבהם פועלת חברת YBOX, זאת בעקבות הסיכום אליו הגיעה העירייה עם החברה על העברת הבעלות ב"בית רומנו" ההיסטורי לידי עיריית תל אביב והפיכתו למבנה ציבורי, ובעקבות אמירתו של ראש העירייה רון חולדאי כי חולדאי ציין כי "היזמים יפוצו בפרויקטים אחרים בעיר". יש לציין כי ההמלצה להפקדה היא בכפוף להשלמתם של מספר תנאים.

התוכנית כולה כוללת 3 מרחבי תכנון בשני תחומים - הראשון כולל את מרחב ניבה גת-רימון יחד עם מרחב מגרש בית רומנו, השני את מרחב מנחם בגין 64. 

במקור תכננה החברה לבנות במקום פרויקט מגורים ומסחר, דבר שהיה צפוי להוביל לסגירת העסקים במקום ועורר נגד החברה ביקורת קשה. במסגרת התוכנית החדשה למבנה, יועבר בית רומנו לבעלות עירונית, ויתאפשרו בו בעיקר שימושים ציבוריים, וכן מסחר ושימושי מלאכה ותעסוקה יצירתית באופן שיאפשר למקום להמשיך להתקיים על אופי הפעילות הייחודי לו. 

אולם כל זאת לא ייעשה כאמור ללא תמורה, כי אם עבור תוספת זכויות בנייה משמעותית לחברת YBOX למגורים בתחום תכנית ניבה גת-רימון הסמוכה, שגבולותיה הם פארק המסילה מצפון ורחוב יפו-אילת מדרום, רחוב הרצל במערב ושטח לתכנון בעתיד במזרח. בנוסף כוללת התוכנית גם תוספת זכויות בנייה לתעסוקה והגדלת השטח הציבורי בתחום תכנית בגין 64 במרחב יצחק שדה/חסן ערפה.

מגדל במקום מבנה חד קומתי

בתוכנית שאושרה כבר למרחב ניבה גת-רימון, מאפשרות זכויות הבנייה הקמת שני מגדלים מעורבי שימושים עבור תעסוקה, מגורים, ושטחי ציבור, בהם 34 קומות במגדל אחד, ו-31 קומות בלבד במגדל נוסף. בדיון שיתקיים היום צפויה הוועדה המקומית לאשר תוספת של 6 ו-8 קומות לשני המגדלים, שמשמעותן תוספת של 238 יחידות דיור, מתוכן 22 יח"ד לדיור בהישג יד. בסך הכל ייבנו במקום 381 יח"ד, מתוכן כ-50 יח"ד לדיור בהישג יד - כולל אלו שאושרו כבר. שטחי הציבור הבנויים המאושרים בשני המגרשים, יועברו ויכללו בשטח ההקצאה שניתנת בבית רומנו ובמקומם יקבעו זכויות בנייה לשימוש מגורים.

במתחם מנחם בגין 64, קיים כיום מבנה חד קומתי המיועד להריסה, וזכויות הבנייה המאושרות מאפשרות 32 קומות לשימושים מעורבים בתמהיל של 75% מהשטחים לתעסוקה, משרדים ומסחר, ו-25% למגורים, בהיקף של 70 יח"ד, מתוכן 30 יח"ד בהישג יד. התוכנית שצפויה לקבל היום את המלצת הוועדה המקומית, מציעה תוספת זכויות בנייה של 7 קומות, בהיקף של 7,110 מ"ר זכויות לתעסוקה, וכן תוספת של 394 מ"ר ברוטו למבנים ומוסדות ציבור. שימושי המגורים יישארו ללא שינוי. 

בית רומנו נבנה לפני 75 שנה כבניין סוחרים במבנה בצורת ח' שבמרכזו חצר פתוחה לשמיים. כאשר הוקם, שכנו במבנה 300 חנויות ומספר מוסדות ציבוריים ביניהם משרדי ממשלה, חלק מיחידות המנהלה של משרד הביטחון וצה"ל, פקיד שומה תל אביב ועוד. בהמשך נודע המבנה בעיקר בזכות חנויות הביגוד והאופנה הרבות שפעלו וכיום הוא משמש מוקד לאומנות, תרבות, חיי לילה, קולינריה ומסחר. 

מנכ"ל קבוצת YBOX נדל"ן, יוסי תורג'מן, אמר כי "למרות הקושי להיפרד ממתחם בית רומנו, אנו שמחים על אישור התוכנית בוועדה המקומית תל אביב, שגובשה מתוך חזון משותף של ראש העיר ומהנדס העיר ושלנו ובשיתוף פעולה הדדי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפועיריית תל אביב-יפוYBOXבית רומנו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...