י-ם ממשיכה להתחדש: אושרו 4 תוכניות ל-2700 דירות ו-550 חדרי מלון ברחבי העיר

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בבירה אישרה למתן תוקף תוכנית של משרד השיכון ל-730 דירות ו-9,000 מ"ר למסחר, על קרקע ריקה מבינוי בפסגת זאב. ברמות אושרו להפקדה שתי תוכניות של קרדן ונועם השבת, ל-1,700 דירות ב-20 מבנים בני 12 קומות. בארמון הנציב במסגרת תוכנית של קילאס ייבנו 100 דירות ושני בתי מלון שני 8 קומות, וכן תורחב טיילת גולדמן

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית בפסגת זאב (אופק אדריכלים) הדמיה של התוכנית בפסגת זאב (אופק אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים ממשיכה לקדם תוכניות להתחדשות עירונית בעיר, והודיעה היום (א') על תוספת 2,710 יחידות דיור בשכונות רמות, ארמון הנציב ופסגת זאב, ב-4 תוכניות שונות של משרד השיכון, קרדן נדל"ן , נועם השבת, וקילאס השקעות. 

בשכונת פסגת זאב, בסמוך לרחוב סיירת דוכיפת, אושרה למתן תוקף תוכנית של משרד הבינוי והשיכון לבניית 730 יח"ד שייבנו ב-8 מבני מגורים בני 11 קומות, וב-2 מבנים של 22 קומות, בהם 5 קומות משולבות לתעסוקה ומסחר. מתוך כלל היח"ד, יוקצו 365 להשכרה לטווח ארוך של 20 שנים לפחות.

המתחם ישלב מגורים, תעסוקה ומסחר ומבני ציבור, על שטח כולל של כ-130 דונם שכיום ריק מבינוי. 9,000 מ"ר יוקצו לשטחי המסחר, כ-12,000 מ"ר לתעסוקה וכ-4,000 מ"ר עבור מבני ציבור בהם גנים, מעונות, מבני דת, בריאות וקהילה, וכ-24 דונם של שטחים פתוחים. 

התוכנית כוללת גם שימור מסדרון אקולוגי למעבר בטוח של בעלי חיים, באמצעות גשר שייבנה מעל רחוב סיירת דוכיפת ויבטיח את רציפות השטחים הפתוחים ונגישותם לאתרי הטבע נחל זימרי ויער ענתא הנמצאים מדרום לתוכנית. התוכנית נערכה על ידי משרד אופק אדריכלים.

1,700 דירות ב-20 בניינים ברמות  

בשכונת רמות, אושרו להפקדה שתי תוכניות צמודות בשם "רמת אלון צפון". התוכניות כוללות את בנייתן של 1,700 יח"ד שייבנו ב-20 מבני מגורים בני 12 קומות, מעל למפלס הרחוב ו-12 קומות מתחתיו, וישלבו חזית מסחרית פעילה כלפי רחוב רמות. כמו כן, יוקצו 18 דונם עבור מוסדות ציבור, כ-11 דונם עבור שטח ציבורי פתוח, וכ-10,000 מ"ר למוסדות ציבור בהם גני ילדים, מעונות, בתי כנסת, מוסדות רווחה, מנהל קהילתי ומועדון נוער. התוכניות מתפרסות על שטח כולל של כ-95 דונם שכיום ריק מבינוי, והן ממוקמות בצפון-מזרח השכונה. 

הדמיה של אחת התוכניות ברמות (אופק אדריכלים)הדמיה של אחת התוכניות ברמות (אופק אדריכלים)

תוכנית המתחם הראשון הוגשה על ידי קרדן נדל"ן יזום ופיתוח בע"מ ונערכה על ידי משרד אלי רכס אדריכלים, ותוכנית המתחם השני הוגשה על ידי נועם השבת בע"מ ונערכה ע"י משרד קרלוס פרוס אדריכלים.

בנוסף, שכונת ארמון הנציב אושרה להפקדה תוכנית שתשלב מגורים ומלונאות, שכוללת 100 יח"ד שייבנו ב-4 מבני מגורים בני 9 קומות, והקמת שני בתי מלון בני 8 קומות ו-550 חדרים. התוכנית מתפרסת על שטח כולל של כ-20 דונם, והיא ממוקמת בשכונת ארמון הנציב, בקצה טיילת גולדמן, וכוללת גם בניית המשך לטיילת גולדמן. התוכנית הוגשה על ידי חברת "קילאס השקעות" ונערכה ע"י משרד 'פייגין אדריכלים'.

מתכנן מחוז ירושלים במנהל התכנון, אדריכל דן קינן, אמר היום כי "הוועדה המחוזית קיימה יום דיונים משמעותי בתוכניות המציעות תכנון איכותי ומעורב שימושים, ייעול מערכת התחבורה הציבורית וניצול מיטבי של משאב הקרקע העירוני. כל אלו הם צו השעה במדינה ובמחוז ירושלים בפרט, ואני מברך על התוספת המשמעותית של יחידות דיור, לרבות דיור להשכרה, כמו גם על שימושי המסחר, התעסוקה, המלונאות והמרחב הציבורי אשר משמרים את ירושלים כעיר מגוונת ובעלת חיות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתקרדן נדל"ןמשרד השיכון והבינויפסגת זאבארמון הנציבועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושליםנועם השבתקילאס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...