תמורת 600 מיליון שקל: שיכון ובינוי תקצה כ-67 מיליון מניות למשקיעים מסווגים

דירקטוריון החברה אישר ביצוע הקצאה פרטית במחיר של 9 ש"ח למניה, כדי לעזור לחברה לעמוד בפירעון חוב עצום של 11.75 מיליארד שקל. השלמת ההקצאה כפופה לאישור הבורסה. ככל הידוע בעל השליטה נתי סיידוף לא השתתף בהנפקה

שיתוף הכתבה
מנכ"ל שיכון ובינוי, תמיר כהן (רועי טפר)מנכ"ל שיכון ובינוי, תמיר כהן (רועי טפר)

דירקטוריון שיכון ובינוי אישר ביום שישי ביצוע הקצאה פרטית של 66,666,667 מניות רגילות של החברה, למשקיעים מסווגים תמורת 600 מיליון שקל. כך עולה מהודעתה היום (א') לבורסה. המניות נמכרו למשקיעים המסווגים במחיר של 9 ש"ח למניה אחת של החברה. סך המניות  שיקצו ככל שתושלם ההקצאה הפרטית, אם תושלם, יהוו כ-12.19% מההון המונפק והנפרע של החברה ומזכויות ההצבעה בה לאחר ההקצאה הפרטית וכ -11.95% בדילול מלא.

יצוין כי החברה התחייבה כלפי המשקיעים המסווגים כי עד תום 2023 היא לא תבצע הקצאה של מניות בכל אופן שהוא במחיר הנמוך מהמחיר למניה בהקצאה זו. השלמת ההקצאה כפופה לאישור הבורסה לניירות ערך תל אביב. ככל הידוע נתי סיידוף, בעל השליטה בחברה, לא השתתף בהנפקה ואחזקתו בחברה בשיעור של 47% תדולל לכ-42%.

מטרת הגיוס היא לעזור לחברה לעמוד בפירעון חוב עצום של 11.75 מיליארד שקל. החוב של החברה תפח כתוצאה מרכישת קרקעות וכניסה לפרויקטים שצפויים להתחיל להניב לה הכנסות רק בעוד כמה שנים. בשנה החולפת שיכון ובינוי ספגה מכות קשות בהן השינויים בשערי החליפין בניגריה שהביאו את שיכון ובינוי למחוק למעלה ממיליארד שקל מצבר ההזמנות שלה. 

כמו כן החודש דיווחה על מחיקת 450 מיליון שקל מהפרויקטים להשכרה. עם זאת, נעשו כמה פעולות להורדת המינוף כמו מימוש ראשון של קרקע לאחר שנים רבות - בכרמל תמורת 60 מיליון שקל, גיוס מכלל ביטוח  של 400 מיליון שקל תמורת 8% מהמניות, ומכירת מניות של אנרגיה בתחילת השנה ב-105 מיליון שקל.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינוימשקיעיםמניותמינוף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...