מימוש ראשון של שיכון ובינוי אחרי כ-3 שנים: מכרה ב-60 מיליון שקל קרקע על הכרמל

חברת שיכון ובינוי מכרה דרך חברה בת את מלוא זכויותיה במקרקעין בחיפה, שלגביהם קיימות זכויות לבניית 70 דירות בגבעת זמר - שכונה חדשה בעיר שמקימה שיכון ובינוי

שיתוף הכתבה
מנכ"ל שיכון ובינוי, תמיר כהן (רועי טפר) מנכ"ל שיכון ובינוי, תמיר כהן (רועי טפר)

חברת  שיכון ובינוי דיווחה היום (ב') לבורסה, כי התקשרה דרך חברה בת (בבעלות של כ-85.9%) ומכרה לצד שלישי את מלוא זכויותיה (100%) במקרקעין בחיפה שלגביהם קיימות זכויות לבניית 69 יח"ד בפרויקט גבעת זמר על רכס הכרמל. זאת בתמורה לכ-60.1 מיליון ש"ח בתוספת מע"מ (מתוכם שולמו כ-10.1 מיליון ש"ח במועד החתימה, והיתרה תשולם עד 15 בדצמבר). שטח הקרקע שנמכרה הוא 6,353 מ״ר (6.3 דונם) ןהוא מכיל 7 מגרשים. 

בכפוף להשלמת העסקה, להערכת החברה, היא צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים לשנת 2023 רווח (לפני מס) בסכום של כ-44 מיליון ש"ח.השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של תנאים מקובלים בעסקאות דומות, לרבות קבלת אישורים רגולטוריים ואישורי צדדים שלישיים נדרשים אחרים. בהתאם, אין ודאות ביחס להשלמת העסקה, תנאיה או מועד השלמתה.

שכונת גבעת זמר היא שכונה חדשה בחיפה שמקימה שיכון ובינוי , הנושקת לשכונת רמת אלמוגי ממערב ורמות ספיר מצפון, והיא ממוקמת במרחק דקות ספורות ממרכז חורב, וממרכז נווה שאנן ורמת חן. בסך כל הפרויקט כולל 240 יחידות דיור ב-24 בנייני בוטיק נמוכים, 2 דירות בלבד בקומה, עם מגוון דירות של 4,5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. בשנה שעברה אושר אכלוס המבנה הראשון. 

במרץ השנה דיווחנו על שפל של ארבע שנים במניית החברה בבעלות נתי סיידוף, זאת לאחר שבינואר הוגש נגדה כתב אישום בגין פרשת שוחד של בכירי החברה באפריקה וכן בעקבות מינופים גבוהים. מאז החלו העלאות הריבית, שיכון ובינוי לא מימשה נכסים.

מימוש הקרקע המהותי האחרון שלה היה ב-2020, מכירת קרקע ב-100 מיליון שקל בגבעת שמואל להקמת 100 יחידות דיור. עם זאת מכרה החברה באפריל את אחזקתה בכביש אגרה בטקסס תמורת  425 מיליון דולר ומכרה בינואר 3.5% ממניות שו"ב אנרגיה ב-100 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינוימימוש נכסיםמקרקעיןחיפהרועי טפרגבעת זמר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...