תמורת 46 מיליון שקל: קרן מרתון רכשה 18 דונם בנס ציונה מקבוצת מור

השטח שנרכש ממוקם במתחם המייסדים סמוך למכון ויצמן ברחובות, ולאחרונה אושר לגביו שינוי ייעוד ל"איזור פיתוח עירוני", שיאפשר לבעלי הקרקע לקדם בנייה על 450 דונם של לפחות 3,400 יח"ד ו-100 אלף מ"ר בייעוד מסחר ותעסוקה

שיתוף הכתבה
מוטי קירשנבאום, יו"ר קרן מרתון, על רקע נס ציונה (רמי זרנגר, שאטרסטוק) מוטי קירשנבאום, יו"ר קרן מרתון, על רקע נס ציונה (רמי זרנגר, שאטרסטוק)

קרן מרתון הודיעה היום (ב') כי היא רוכשת מקבוצת מור נדל"ן 18.3 דונם במתחם המייסדים בנס ציונה, בסכום של 46 מיליון שקל. המתחם ממוקם בסמוך למכון ויצמן למדע ברחובות, ולאחרונה אושר לגביו שינוי ייעוד ל"איזור פיתוח עירוני". 

ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) אישרה בחודש יוני השנה שינוי ייעוד קרקע במתחם המייסדים, שיהפוך מאזור נופש מטרופוליני (אנ"מ) לאזור לפיתוח עירוני. זאת בעקבות המלצת המועצה הארצית לתכנון ובנייה על הפקדת התוכנית בפברואר 2022. מדובר במתחם הממוקם בסמוך לתחנת רכבת כבדה ובסמוך לתחנת המטרו העתידית, שכיום הוא חלק מתוכנית אנ"מ גבעות הכורכר בנס ציונה המתפרסת על 5,700 דונם.

על פי ההחלטה, על 450 דונם מתוכם, יוכלו בעלי הקרקע לקדם בנייה של לפחות 3,400 יח"ד ו-100 אלף מ"ר בייעוד מסחר ותעסוקה. יש לציין כי מדובר בתוכנית אזור הנופש המטרופוליני בדרום העיר, ולא בשטח הגן הלאומי במערבה, שלא צפוי להיפג

חנן מור (אייל טואג)חנן מור (אייל טואג)

בכוונת קרן מרתון לקדם תכנית מפורטת לשכונת מגורים, תעסוקה ומסחר חדשנית עם דגש על שטחים ירוקים וגישה נוחה לתחבורה ציבורית וצירי תנועה ראשיים. מכירת הנכס ע"י קבוצת מור נדל"ן, מהווה נדבך נוסף במימוש נכסי נדל"ן להשקעה אשר ברשותה וזאת בהתאם לאסטרטגיה עליה דיווחה החברה. 

יו״ר קרן מרתון, מוטי קירשנבאום, אמר כי "דווקא בתקופה מאתגרת זו, כשמימון העסקאות נעשה מורכב, מרתון מגבירה את פעילותה ומאמינה כי הביקושים בתחום המגורים יישארו משמעותיים ואף יתגברו באיזורי הביקוש. לאחר בחינת מעמיקה של מספר חודשים הגענו למסקנה ברורה כי ישנו פוטנציאל משמעותי בעיר נס ציונה שנהנית מצמיחה ופיתוח והפכה ליעד מבוקש עבור משפחות. הקרבה לתחנת המטרו הופכת את האיזור לנגיש ומקרבת אותו אף יותר לאזורי התעסוקה שבמרכז הארץ".

מנכ"ל קבוצת מור נדל"ן, אבי מאור, אמר כי "מכירת מתחם המייסדים הינו צעד נוסף במימוש התוכנית של הקבוצה עליה דיווחה בדוחות, אנו פועלים במרץ לקידום הפרויקטים והנכסים הנוספים של הקבוצה וליצירת ערך למשקיעים". 

את קרן מרתון ייצגו בעסקה עורכי הדין שרונה חיים פור אברמוביץ' ורעות דנק אורן ממשרד פישר, בכר, חן ושות'. את קבוצת מור נדל"ן ייצגו בעסקה עורכי הדין רונן מאור ונוי פנחסי ממשרד מ. פירון  ושות'.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהולנת"עקרן מרתוןנס ציונהגבעות הכורכרמור נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...