שינוי ייעוד בשטחים הפתוחים של נס ציונה: הופשרה קרקע לבניית 3,400 יח"ד ו-100 אלף מ"ר תעסוקה

הולנת"ע אישרה שינוי ייעוד באזור הנופש המטרופוליני "גבעות הכורכר" לאזור לפיתוח עירוני לגבי 450 דונם. לחנן מור זכות סירוב ראשונה לעסקאות ב-75% מהקרקע המופשרת, ו-18 דונם נוספים בבעלות. יש לציין כי אין מדובר בגן הלאומי גבעות הכורכר שלא צפוי להיפגע

שיתוף הכתבה
חנן מור (אייל טואג)חנן מור (אייל טואג)

ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) אישרה בשבוע שעבר שינוי ייעוד קרקע במתחם המייסדים בנס ציונה, שיהפוך מאזור נופש מטרופוליני (אנ"מ) לאזור לפיתוח עירוני. זאת בעקבות המלצת המועצה הארצית לתכנון ובנייה על הפקדת התוכנית בפברואר 2022. מדובר במתחם שכיום הוא חלק מתוכנית אנ"מ גבעות הכורכר בנס ציונה המתפרסת על 5,700 דונם. על פי ההחלטה, על 450 דונם מתוכם, יוכלו בעלי הקרקע לקדם בנייה של לפחות 3,400 יח"ד ו-100 אלף מ"ר בייעוד מסחר ותעסוקה. יש לציין כי מדובר בתוכנית אזור הנופש המטרופוליני בדרום העיר, ולא בשטח הגן הלאומי במערבה, שלא צפוי להיפגע.

על 334 דונם המהווים 75% משטח הפיתוח, לחברת חנן מור יש זכות סירוב ראשונה לביצוע עסקאות, מתוקף הסכם שנחתם בינו לבעלי הקרקע ב-2017. מלבד זאת מחזיקה החברה ב-18.3 דונם במתחם המהווים 4% משטח התוכנית כך על פי הצפיפות המינימלית  (20 יח"ד לדונם) בתוכנית, יש לה פוטנציאל למינימום 180 יחידות דיור.

המלצת הולנת"ע צפויה לעבור בימים הקרובים להכרעת המועצה הארצית, שצפויה להחליט באופן סופי על שינוי ייעוד המתחם מ"אזור נופש מטרופוליני" ל"אזור לפיתוח עירוני". חנן מור רכשה את הקרקע ב-2021 בכ-12 מיליון שקל. בפברואר 2022 הוסיפה המועצה הארצית לתכנון ובנייה 100 דונם לתוכנית המקורית קרי, 450 דונם במקום 350 דונם. והמליצה כי ייעודו של המתחם ישונה מאזור נופש מטרופוליני לפיתוח עירוני.

לאור השינוי המהותי בתוכנית הוועדה המליצה על הליך הפקדה מחודש לתוכנית המתאר המחוזית בנוגע לתוספת השטחים שייעודם שונה והסמיכה את הולנת"ע לדון בהפקדת תוכנית זו. 

מתחם המייסדים בנס ציונה הוא רק חלק מתוכנית יותר גדולה, אנ"מ גבעות הכורכר, בתחום הרשויות נס ציונה, רחובות והמועצה האזורית גן רווה המתפרסת כאמור על שטח של 5,200 דונם (בהוראות התוכנית המקוריות). התוכנית זכתה להתנגדויות רבות, שהובילו להחלטות על שינויים רבים על ידי ולנת"ע בחודש דצמבר 21 שכאמור התקבלו בחלקם על ידי המועצה הארצית.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חנן מורולנת"ענס ציונהגבעות הכורכר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...