המועצה הארצית תדון השבוע בהקמת 5 יישובים כפריים בבקעת ערד

לאחר שהולנת"ע המליצה על הקמת 5 היישובים הקהילתיים החדשים בדרום, תדון מחרתיים הוועדה הארצית לתכנון ובנייה בהפקדת התוכנית. 4 מהיישובים מיועדים ליהודים - 500 יח"ד כל אחד - ויישוב אחד עם אלף יח"ד מיועד לאוכלוסייה הבדואית

שיתוף הכתבה
מבט ממעוף הציפור מערד לים המלח (שאטרסטוק)מבט ממעוף הציפור מערד לים המלח (שאטרסטוק)

 

המועצה הארצית לתכנון ובנייה, תדון השבוע (יום ג') בהפקדת התוכנית להקמתם של 5 יישובים כפריים-קהילתיים חדשים בבקעת ערד, זאת לאחר שבחודש יוני המליצה ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) על הקמתם, ואישרה בכך את עדכון תוכנית המתאר המחוזית של מחוז דרום (תמ"מ 23/14/4).

הישובים, אם יקומו, ימוקמו בחלק המזרחי של מטרופולין באר שבע, ממערב לעיר ערד ומצפון לכביש מספר 31 באזור המכונה "מבואות ערד". ב-4 היישובים המיועדים לאוכלוסייה היהודית ייבנו על פי התוכנית 500 יחידות דיור כל אחד, וצפי אוכלוסייה של 1,800 תושבים בכל אחד. ביישוב המיועד לאוכלוסייה הבדואית ששטחו יהיה כ-800 דונם, ייבנו 1,000 יח"ד, והיקף האוכלוסייה הצפוי בו עומד על 5,000 תושבים. התוכנית היא חלק מתפיסה כוללת של הממשלה שמטרתה לחזק את ההתיישבות היהודית בדרום, כשבמקביל, מקדמת הממשלה את הקמתם של 7 ישובים חדשים על ציר 25 בין באר שבע לדימונה. 

לתוכנית לא מעט מתנגדים, הטוענים כי יש להשקיע את המשאבים בפיתוח הישובים הקיימים באזור, שחיזוקם ישליך על כל המטרופולין. בריאיון שערך לאחרונה " מרכז הנדל"ן " עם מהנדסת העיר באר שבע, תמר פוריה, היא אמרה כי "כשלוקחים כוח ומתחילים לפורר אותו - זה בעייתי. ככל שבאר שבע תהיה חזקה יותר, הנגב יהיה חזק יותר. צריך לחזק את באר שבע - כמו עם מעבר בסיסי צה"ל דרומה. זה יחזק את העיר וגם את הישובים מסביב ויאפשר לכולם לחיות ברווחה גדולה".

מהחברה להגנת הטבע נמסר כי "הפניית המשאבים ליישובים החדשים באה על חשבון הישובים הקיימים. מאחר ועוגת התקציב איננה גדלה עם הגידול במספר היישובים, משמעות ההשקעה הנדרשת ביישובים החדשים היא גריעת משאבים אלו מהמערכת הקיימת - מן הערים והיישובים הקיימים. ראוי להקצות את מלוא המשאבים לקליטת משפחות חדשות ופיתוח מקורות פרנסה בתוך היישובים הקיימים. אין זה סביר להשקיע כספי ציבור בפיתוח דליל ובזבזני שמשרת אוכלוסייה מעטה על חשבון השקעה בפרויקטים שתועלתם לציבור גדולה יותר". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהערדיישובים בנגביישובים חדשים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...