בירה מתחדשת: אושרו 5 תוכניות ל-1,500 דירות בי-ם, בהן אלף של בית ירושלמי

הוועדה המחוזית ירושלים אישרה תוכניות בקטמונים, קריית יובל ורסקו, בהן בניין בן 30 קומות עם 160 דירות של יהודה רחמים ו-220 דירות של העירייה וברגר על הפארק במתחם שבין הרחובות בר יוחאי וסן מרטין. מתכנן מחוז ירושלים: "מממש את חזון פיתוח העיר, שלא על חשבון שטחים פתוחים"

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית י-ם שירה תלמי-בבאי, על רקע הדמיה של תוכנית התחדשות בקריית יובל (אלידור חדד, בריידמן אגמון וייסבאום אדריכלים) יו"ר הוועדה המחוזית י-ם שירה תלמי-בבאי, על רקע הדמיה של תוכנית התחדשות בקריית יובל (אלידור חדד, בריידמן אגמון וייסבאום אדריכלים)

ועדת התכנון המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי בבאי, אישרה אתמול (א') לא פחות מחמש תוכניות להתחדשות עירונית בבירה, שכוללות בסך הכל 1,500 דירות בשכונות הקטמונים, קריית יובל ורסקו, כאלף דירות מתוכן בפרויקטים של קבוצת בית ירושלמי. 

הפרויקט הראשון של בית ירושלמי, שאושר למתן תוקף, הוא מתחם 06 בקטמונים (גוננים),שבין הרחובות בר יוחאי ואלמליח. זה מיזם פינוי בינוי , באזור הארנה במלחה, סמוך ליציאה לכביש בגין (50) וכן לתחנת רכבת קלה עתידית שבנייתה החלה. הדירות יהיו בארבעה מבנים בני 15-30 קומות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה כ-2.8 דונם עבור שטח ציבורי פתוח, כ-3,800 מ"ר עבור שטחי מסחר בקומות הקרקע, כ-300 מ"ר עבור מבני מסחר ומוסדות ציבור וכ-1,250 מ"ר עבור מעונות יום, גני ילדים ובתי כנסת.

בהחלטה ניתנה התייחסות עבור תוספת יח"ד כנגד הפקדה בסך 18 מיליון שקל בקרן תחזוקה לטיפול מיידי בבלאי במתקנים חיוניים וכדי להבטיח תחזוקה ארוכת טווח של המבנים.  אדריכל הפרויקט הוא עמית מנדלקורן.

 הדמיה של מתחם 06 בקטמונים (גיא שחם) הדמיה של מתחם 06 בקטמונים (גיא שחם)

יחיאל סגל, מנכ"ל ובעלים בקבוצת בית ירושלמי, אמר כי "לאחר אישור פרויקט מתחם 06, תשלים בית ירושלמי מהלך של אישור 1,200 יח"ד של החברה בקטמונים, מה שיהפוך אותה לחברה עם מספר יחידות הדיור הגדול ביותר בתנופת הבנייה שעוברת שכונת הקטמונים. מספר יחידות הדיור הגבוה יהווה יתרון בשנים הקרובות כאשר אלפי דיירים יפונו במיזמים של פינוי בינוי ויזדקקו לדירות להשכרה לתקופת הבנייה".

בנוסף, אושר להפקדה פרויקט נוסף של בית ירושלמי לפינוי בינוי הממוקם בין הרחובות גואטמלה 25,27,29 לבוליביה בשכונת קריית יובל. המגרש כולל 3 מבני רכבת קיימים ובהם 85 יח"ד ובמקומן ייבנו שני מגדלים בני 27 קומות שיכילו כ-320 יח"ד.

התוכנית המאושרת כוללת הפרשת שטח של כ-1.5 דונם לשם יצירת מגרש עבור מבנה ציבור המשלב מעבר ציבורי בין הרחובות. התוכנית מנצלת את הפרשי הקרקע על ידי חיבור לשטח ירוק גדול ומבני ציבור, ומציעה הרחבה של הדרך גם מרחוב בוליביה וגם מרחוב גואטמלה, בדגש על הנגשה לציבור של השטחים הפתוחים באזור. בתוכנית קרן תחזוקה של 12 מיליון שקל.

התוכנית מציעה גם כ-1,000 מ"ר עבור שטחי מסחר בקומות הקרקע, כ-1.5 דונם עבור שטחים פתוחים, וכ-270 מ"ר עבור גני ילדים. בנוסף, התוכנית מציעה שיפור של המרחב הציבורי על ידי הרחבת הרחובות גואטמלה ובוליביה שתאפשר מעבר מונגש בין הרחובות. עו"ד החברה בשני הפרוייקטים הוא משרד עו"ד ERM; האדריכל בפרויקט הוא פרוס אדריכלים. 

של לביא התחדשות: שני מבנים בני 18 קומות בשכונת רסקו 

תוכנית נוספת שאושרה להפקדה בקטמונים ח'-ט', היא במתחם שבין הרחובות בר יוחאי וסן מרטין, על שטח כולל של כ-4.2 דונם. התוכנית כוללת הקמת שני מבנים בני 8-30 קומות הכוללים 220 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור, 44 יוקצו לטובת דירות קטנות עד 85 מ"ר. התוכנית הוגשה על ידי עיריית ירושלים וחברת "ברגר על הפארק גונן בע"מ",

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה כ-500 מ"ר עבור מבני ציבור ביניהם גני ילדים ובתי כנסת וכ-2,400 מ"ר עבור חזית מסחרית בקומות הקרקע. בנוסף, התוכנית מציעה שיפור של המרחב הציבורי על ידי הרחבת רחוב סן מרטין ויצירת שטח ציבורי פתוח כלפי הרחוב.

כיום מצויים במתחם שלושה מבני שיכון בני 4-5 קומות, הכוללים 70 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית נערכה ע"י משרד 'קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים'.

ירושלים (שאטרקסטוק)ירושלים (שאטרקסטוק)

בנוסף בשכונת רסקו בדרום-מרכז הבירה, אושרה למתן תוקף תוכנית שהוגשה על ידי "לביא התחדשות עירונית ", על שטח כולל של כ-3 דונם במתחם הרחובות התקופה והרצוג. כיום מצויים במתחם שני מבני שיכון בני שש קומות, הכוללים 31 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

התוכנית כוללת הקמת שני מבנים בני 18 קומות הכוללים 114 יחידות דיור שישלבו חזית מסחרית. מתוך כלל יחידות הדיור, 18 יוקצו לטובת דירות קטנות עד 50 מ"ר. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה כ-2,000 מ"ר למסחר ותעסוקה, כ-500 מ"ר למבני ציבור וכדונם עבור שטח ציבורי פתוח.

התוכנית ממוקמת בצמוד לתוואי המאושר של הקו הירוק של הרכבת הקלה ברחוב הרצוג, ולתחנה העתידית בסמוך לפסל "סולם יעקב". בנוסף, התוכנית מציעה שיפור של המרחב הציבורי, באמצעות הרחבת מדרכות ובניית מעליות ציבוריות שיחליפו את המדרגות הקיימות, ינגישו את רחוב הרצוג ויאפשרו שימוש נוח ברכבת הקלה. התוכנית נערכה ע"י משרד "ביטמן בן צור אדריכלים".

בניין בן 30 קומות של יהודה רחמים בקריית היובל 

בשכונת קרית היובל, אושרה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית שהוגשה על ידי "יהודה רחמים חברה לבניין בע"מ" ברחוב שטרן 47. התוכנית כוללת הקמת מבנה דירות בן 30 קומות הכולל 160 יחידות דיור שישלב חזית מסחרית. מתוך כלל יחידות הדיור, 32 יוקצו לטובת דירות קטנות עד 55 מ"ר. 

בנוסף ליחידות הדיור, יוקם מבנה ציבור לטובת גן ילדים, בית כנסת ומועדון. בניגוד להמלצת הוועדה המקומית, הוועדה המחוזית שינתה את הבינוי במטרה לייצר שטח ציבורי פתוח גדול שישלים שטח נוסף המקודם במסגרת תוכנית התחדשות צמודה. כך, יוקצה שטח של דונם לטובת גינה ציבורית לרווחת התושבים, בצמוד לפארק האסבסטונים. במסגרת התוכנית יורחב רחוב שטרן בהתאם לתכנית האסטרטגית לתחבורה שהוכנה על ידי צוות אב לתחבורה.

כיום, מצוי במתחם מבנה שיכון בן שמונה קומות, הכולל  34 יחידות דיור, שיפונה לטובת הפרויקט החדש. התוכנית נערכה על ידי משרד "בריידמן אגמון וייסבאום אדריכלים".

לדברי מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדריכל דן קינן, התוכניות להתחדשות עירונית מממשות הלכה למעשה את החזון של הוועדה המחוזית להמשך פיתוח העיר ומתן מענה לצורך בתוספת יחידות דיור. "זאת שלא על חשבון שטחים פתוחים, אלא על ידי חידוש הרקמה הבנויה תוך שדרוג השלד הציבורי. לרבות  הרחבת דרכים, תכנון שטחים פתוחים ציבוריים, עירוב שימושים והקצאות מגוונות לצרכי ציבור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתירושליםגונניםקטמוניםבית ירושלמישירה תלמי באבאי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...