הוועדה המקומית י-ם המליצה לאשר 3 תוכניות פינוי-בינוי בהיקף של למעלה מ-1,500 דירות

שתי תוכניות בשכונת גילה הומלצו על ידי הוועדה המקומית למתן תוקף: תוכנית מתחם הגפן של י.ח. דמרי לבניית 413 יח"ד, ותוכנית מתחם רחוב הצוף בהיקף של 800 יח"ד. בשכונת תלפיות הומלצה להפקדה תוכנית נוספת בת 320 יח"ד

שיתוף הכתבה
בנייה חדשה בירושליםבנייה חדשה בירושלים

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה היום (ה') להמליץ לוועדה המחוזית על אישורן של  3 תוכניות התחדשות עירונית לבניית 1,533 דירות בסך הכל. שתיים מהתוכניות בשכונת גילה שבדרום העיר, ותוכנית שלישית בשכונת תלפיות.

אחת התוכניות שהומלצה על ידי הוועדה המקומית לאישור למתן תוקף, היא תוכנית מתחם הגפן בשכונת גילה ממוקמת בפינת הרחובות הגפן ורחוב האחלמה. היא הוגשה על ידי חברת י.ח. דמרי, והיא נערכה על ידי מעוז פרייס אדריכלים ויובל לוי אדריכלי העיר בע"מ.

התוכנית כוללת את הריסתם של 3 מבנים שקיימים היום במתחם וכוללים 81 יחידות דיור. במקומם ייבנו 2 מגדלים בני 30 קומות ו-170 יח"ד כל אחד, ועוד שני בניינים בני 9 קומות על חזית רחוב אחלמה ובהם 40 ו-33 יח"ד. בסך הכל כוללת התוכנית 413 יח"ד על שטח של 10 דונם. עוד כוללת התוכנית שטח למבני ציבור בהיקף של 1,470 מ"ר.

תוכנית נוספת במתחם רחוב הצוף, גם היא בשכונת גילה, הומלצה גם היא למתן תוקף. התוכנית בשטח 12 דונם ממוקמת בין הרחובות הצוף מצפון, רוזמרין מדרום – עליו יושב גם ציר של הרכבת הקלה, המור ממזרח ולבונה ממערב. במסגרתה יהרסו 3 מבנים קיימים בני 4 קומות, בהם 182 יח"ד ושטח מסחרי, ויוקם מתחם מעורב שימושים הכולל 4 מבני מגורים עם 800 יח"ד ב-3 מגדלים בני 35 קומות, ומבנה אחד בן 20 קומות בשני אגפים, מעל קומת מסחר ותעסוקה. התוכנית כוללת גם מבני ציבור בהיקף של 860 מ"ר שישמשו גני ילדים, מעונות יום, בתי כנסת ושטח לקהילה.

את התוכנית הגישו החברה להתחדשות ירושלים (הצוף) ש.ע.ט בע"מ. עורך התוכנית הוא אדריכל  יואל ממשרד פייגין אדריכלים.

תוכנית נוספת ממוקמת בדרך חברון 108-110 בשכונת תלפיות. זו הומלצה על ידי הוועדה המקומית להפקדה, וכוללת שטח של 3.57 דונם ומציעה את הריסתם של מבנה מגורים בן 6 קומות ועוד 2 מבני מגורים בני 5-6 קומות בהם סה"כ 64 יח"ד. במתחם קיים גם מבנה בית כנסת.

בעוד שהתוכנית הציעה להרוס את מבני המגורים ובית הכנסת הקיימים ולהקים מגדל מגורים צפוני בן 30 קומות, הכולל מסחר לחזית רחוב דרך חברון, וכן מבנה מגורים דרומי בן 16 קומות הכולל גם הוא מסחר לחזית הרחוב, בנוסף להקמת בית כנסת בן קומה וחצי, החליטה הוועדה על שינוי הבינוי למגדל בן 34 קומות, ומבנה מגורים נמוך יותר בן 10 קומות, כל זאת בהיקף של 320 יח"ד. 

מגישי התוכנית הם זבולון רוטנברג-אסדן ישראל בע"מ, ועורך התוכנית הוא משרד יגאל לוי אדריכלים ומתכנני ערים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ירושליםשכונת גילהשכונת תלפיות בירושליםהוועדה המקומית ירושליםי. ח. דמרי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...