חדשות הנדל"ן: אושרה תוכנית התחדשות עירונית גדולה במרכז לוד

במסגרת התוכנית יוקמו 3,570 יחידות דיור במקום • חברת רני צים מרכזי קניות מתרחבת במגזר הערבי • חברת וויי בוקס החלה בבניית הפרויקט השלישי בפלורנטין

שיתוף הכתבה
חדשות הנדל"ן: אושרה תוכנית התחדשות עירונית גדולה במרכז לודחדשות הנדל"ן: אושרה תוכנית התחדשות עירונית גדולה במרכז לוד

• הוותמ"ל החליטה אתמול (ד') להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית בשני מתחמים במרכזה של העיר לוד. התוכנית, המתפרשת על שטח של 368 דונם, כוללת התחדשות בשכונת לאה גולדברג ובאזור התעשייה הס הצמוד אליה. התוכנית כוללת 3,570 יחידות דיור במבני מגורים בני 25-9 קומות, במקום 9 מבני רכבת (טוריים) בני 4 קומות במצב פיזי ותחזוקתי ירוד, הכוללים 256 יח"ד, שיפונו במסגרת הפרויקט. כמו כן, יפונו שימושי התעשייה במתחם התעשייה, שגם הוא נמצא כיום במצב תחזוקתי ירוד. התוכנית הוגשה על ידי החברה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ועיריית לוד. שני המתחמים נמצאים בלב העיר לוד, בתחום הרחובות גולומב בצפון, שדרות שלמה המלך ושדרות חטיבת יפתח במזרח, מסילת הרכבת במערב ורחוב דוד ברוך בדרום.  

• שר הפנים, אריה דרעי, ומנכ"ל משרדו, מרדכי כהן, השתתפו היום (ה') בוועידת השלטון המקומי לחדשנות ואמרו דברים קשים. דרעי ביקר את החלטת משרד האוצר להעביר אליו את מנהל התכנון , וכהן קרא לפרק את מטה הדיור. לכתבה המלאה המביאה את דבריו של דרעי, לחצו כאן | לכתבה המלאה עם דבריו של כהן, לחצו כאן

• ועדת הערר פרסמה החלטה דרמטית, שיכולה להשפיע משמעותית על שוק הנדל"ן התל אביבי. הוועדה ביטלה פרקים נרחבים במסמך ההנחיות המרחביות שכתבה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב, ובכך ייתכן שתשחרר את ה'פקק' התכנוני בעיר | לכתבה המלאה לחצו כאן

• חברת רני צים מרכזי קניות בע"מ, מקבוצת רני צים אחזקות, ממשיכה להרחיב את פעילותה במגזר הערבי, במסגרת שותפות עסקית עם חברת מידאס השקעות בנדל"ן. האחרונה סיכמה זה מכבר על השכרת שטח של 15.5 אלף מ"ר ביישוב טמרה, לטובת הקמת מרכז מסחרי שיכלול כ-8,900 מ"ר שטחי מסחר. הסכם השכירות הוא ל-24 שנים ו-11 חודשים, בשכירות חודשית של 71,000 שקל, עם אופציה להארכת השכירות בעוד 22 שנים ו-11 חודשים בתום התקופה. חברת רני צים, שחלקה בפרויקט הוא 50%, מעריכה כי עלות הקמתו תסתכם ב-60 מיליון שקל.
חברת רני צים מרכזי קניות מתמקדת בפרויקטים מסחריים בישראל, ומקדמת את הקמתם של מרכזי מסחר ברחבי הארץ.

• חברת פוליגון נדל"ן בע"מ, העוסקת בנדל"ן מניב, הודיעה לרשות לניירות ערך אתמול (ד') על אישור דירקטוריון החברה להגדלת מסגרת האשראי שלה ב-7 מיליון שקל, כך שסכום המסגרת המאושרת של החברה יהיה מעתה 27 מיליון שקל - ללא שינוי בתנאי המסגרת. החברה מתמקדת בענף הנדל"ן המסחרי ובהשכרת נכסים שנמצאים בבעלותה, ופועלת נכון להיום בעיקר באזור חיפה וחדרה.

• חברת אזורים מדווחת כי בפרויקט 'אזורים השדרה' במודיעין נותרו למכירה רק עוד מספר קטן של דירות. הפרויקט כולל ארבעה בניינים בני 9 קומות ובהם 30 יחידות דיור. אכלוס הפרויקט צפוי כבר השנה, והוא מוקם בשיתוף הקבלןשלום את נתן .

• חברת וויי בוקס החלה לבנות את הפרויקט השלישי שלה בפלורנטין: פרויקט ויטל. מדובר בבניין בן 10 קומות שבו 52 יחידות דיור בסך הכול, וכן קומת מסחר בקומת קרקע. הפרויקט מורכב מדירות קטנות, בנות 2 ו-3 חדרים.

• חברת הכשרת הישוב בישראל אלפא בע"מ הודיעה השבוע (ג') לרשות לניירות ערך כי היא משנה את שמה, ומעתה הוא יהיה "הכשרת הישוב התחדשות עירונית בישראל בע"מ". 
 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חדשות הנדל"ןהכשרת הישובאריה דרעימרדכי כהןועדת עררותמ"לרני צים מרכזי קניותפוליגון נדל"ןאזוריםווי בוקסהרשות לניירות ערך
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...