"לפרק את מטה הדיור; להחזיר מייד את גורמי התכנון למשרד הפנים"

מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, בוועידת השלטון המקומי לחדשנות: "עולם הארנונה הוא כאוטי; צריך לקדם את נושא האשכולות – הגענו למצב של קניבליזציה"

שיתוף הכתבה
מרדכי כהןמרדכי כהן

ועידת השלטון המקומי לחדשנות, MUNI-EXPO 2019, ממשיכה לספק ציטוטים מעניינים. הוועידה מתקיימת זה היום השני, ובמהלכה נערכים כנסים בנושאים שונים. באחד מהם דיבר בשעות הצהריים (ה') מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, ואמר דברים נחרצים: "צריך לפרק את מטה הדיור ולהחזיר מייד את גורמי התכנון למשרד הפנים", הצהיר במהלך מושב שדן בהשפעות הטכנולוגיה ושינוי שוק העבודה על הרשויות המקומיות בעתיד. משם המשיך לביקורת על מנגנון גביית הארנונה: "כל עולם הארנונה הוא כאוטי, וכולם מבינים שצריך לבנות את מערכת הארנונה מחדש, לשנות את צו המיסים ולהסדיר את העולם הפרוץ הזה. שלב ב' יהיה הסדרת הכבדת היתר שאיתה מתמודדים עסקים קטנים ובינוניים: במקום לראות בהם קטר כלכלי, רואים בהם מחלבה". 

"הדבר הנוסף שצריך לקדם הוא נושא האשכולות", אמר כהן. "הגענו למצב של קניבליזציה. במקום שהממשלה תעסוק במדיניות, היא עומדת בירושלים ומקבלת 257 רשויות ולא עושה את עבודתה נכונה. ברגע שיהיו אשכולות המדינה תוכל להעביר סמכויות. לכן יש לבנות מחדש את השלטון המקומי, להשלים את הרפורמה בארנונה ולפרק את מטה הדיור, כאמור. יש דור חדש של ראשי רשויות שחושב כולו כלכלה וחברה".

באותו מושב אמר אריאל יוצר, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר: "גידול אוכלוסייה הוא דבר טוב לעיר, אך מנגנון המיסוי בנוי בצורה שמייצרת תמריץ שלילי ברמה הכלכלית ולא ברמה השלטונית. בתור ממשלה לא שקטנו על השמרים. תקציבי השלטון המקומי גדלו בחמש השנים האחרונות, והתקציבים והמטלות גדלים בד בבד. המגמה היא להוריד עוד סמכויות לשלטון המקומי, וזה מהלך טוב ונכון".  

יצחק בורבא, יו"ר התאגידים העירוניים ברשויות המקומיות: "בעולם הפרטי יש התקדמות מטורפת שאנחנו חווים כל יום, אבל בשלטון המקומי קצב ההתפתחות איטי מאוד. מדובר בתקלה. אנחנו בבלימה חזקה מאוד כי סוגיית התקציב עוצרת את ראשי העיריות: העוגה קטנה. הפתרון הוא שיתוף פעולה בין המגזר הפרטי לציבורי. יזם פרטי עושה הכול ומחזיר לעירייה, כמו בכביש 6, בעיר הבה"דים".

בני ביטון, ראש עיריית דימונה: "דימונה מקבלת 60 מיליון ש"ח ארנונה בעשר שנים האחרונות. מעיר שהייתה גירעונית הגענו לרווחים של 48 מיליון ש"ח. התחלנו לחשוב מחוץ לקופסה. אני הצעתי שבכל הנגב המזרחי יהיה פטור מארנונה לחמש שנים, אבל ההצעה לא התקבלה. אין בעיה של כסף במדינת ישראל, אלא בעיה של איך להביא את הכסף".

רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה, סיפק את הזווית של היזמים: "צריך שהרשויות לא יקשו על יזמים. כשיש ראש עיר שבאמת רוצה פיתוח, הכול מסתדר ונעשה, הרי הכלכלה נשענת על הסקטור העסקי הפרטי. ברגע שיבנו כמה שיותר דירות, יהיה ביקוש גם לשירותים בכל התחומים". 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אריאל יוצרמשרד הפניםרמי לוימטה הדיורמרדכי כהןעיריית דימונהבני ביטוןMUNI-EXPOיצחק בורבא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...