גפני וגולדקנופף בקרב ציוצים: "אם יש לכבודו מגרשים פנויים בבני ברק - יואיל לעדכנני"

עימות פרץ בטוויטר בין שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ובין יו"ר ועדת הכספים משה גפני, זאת לאחר שהאחרון ביקר את קידום העיר כסיף בנגב עבור המגזר החרדי: "שלא יבואו ויגידו שחלק מפתרון הדיור של הציבור החרדי זה כסיף, זה לא". גולדקנופף, שקידום העיר באחריותו, לא נשאר חייב והשיב: "ישנם זוגות צעירים חרדים המתגוררים בחניונים חשוכים ובמרתפים בתנאים מחפירים", והזמין את גפני לעדכן על מגרשים פנויים בבני ברק וירושלים

שיתוף הכתבה
(אלעד זגמן, ענבה, לע"מ, שאטרסטוק)(אלעד זגמן, ענבה, לע"מ, שאטרסטוק)

קרב טוויטר פרץ אתמול (ד') בין שני מנהיגי יהדות התורה – שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ויו"ר ועדת הכספים משה גפני. זאת לאחר שהאחרון מתח ביקורת בפלטפורמה הדיגיטלית על המשך קידומה של העיר כסיף, שמוביל משרד הבינוי והשיכון , ואשר מתוכננת להיבנות בנגב עבור הציבור החרדי.

בעקבות הישיבה הראשונה של ועדת התכנון המיוחדת להקמת העיר, אשר נערכה השבוע, צייץ אתמול (ד') גפני: "התנגדתי לכסיף לציבור החרדי בגלל המיקום בגלל המרחק ובגלל חוסר ההתאמה של האזור. אני מתנגד לזה גם היום! ושלא יבואו ויגידו שחלק מפתרון הדיור של הציבור החרדי זה כסיף, זה לא פתרון וזה לא מקדם פתרון".

בתגובה, צייץ השר גולדקנופף מחשבונו האישי: "ידידי הרב משה גפני, ישנם זוגות צעירים חרדים המתגוררים בחניונים חשוכים, במרתפים ובמבנים יבילים בתנאים מחפירים. אנו בונים עבורם יח״ד בכל רחבי הארץ; בקרית גת, רכסים, בית שמש, עכו, אלעד, נוף הגליל, ביתר עילית, וגם בכסיף". את הציוץ חתם בעקיצה: " אם יש לכבודו מגרשים פנויים בב"ב וירושלים יואיל בטובו לעדכנני".


את התוכניות להקמת עיר חרדית בסמוך לצומת תל ערד החלה לקדם הממשלה כבר בשנת 2007, בתקופת כהונתו של מאיר שטרית כשר פנים. על פי התוכניות העדכניות שמקדם משרד הבינוי והשיכון , צפויה העיר להיבנות בהיקף של 20 אלף יח"ד ולאכלס 100 עד 125 אלף איש. עוד מתוכננים בעיר שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-350  אלף מ''ר. היישוב מתוכנן לקום בסמוך לצומת הכבישים 31 ו-80, בסמוך ליישוב הבדואי כסייפה.

הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה כסיף התכנסה ביום ג' השבוע בפעם הראשונה. בוועדה חברים נציגים של משרד הפנים, השיכון, התחבורה, הבריאות והמשפטים, וכן של מטה התכנון הלאומי ומנהל התכנון. בישיבה הוצג הרקע הכללי והתכנוני של העיר, והיכרות עם תכנית "רובע ראשונים". חברי הוועדה עודכנו בדבר התוכנית הרב שנתית של הוועדה, כולל מינוי יועץ משפטי זמני ותפקוד ותפעול הוועדה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:כסיףמשה גפנייצחק גולדקנופףחרדים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...