בדרך לעיר חדשה עם 20 אלף דירות: החל השלב הראשון בהקמת כסיף

הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה כסיף התכנסה לראשונה, בהשתתפות נציגים ממשרדי הפנים, השיכון, התחבורה וכן מנהל התכנון. בישיבה הוצג הרקע הכללי של העיר, הממוקמת בבקעת ערד ומתוכננים בה 20 אלף דירות ו-350 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה. יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן: "צופה שעד סוף העשור נגיע למאה אלף יח״ד לציבור החרדי"

שיתוף הכתבה
כינוס הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה כסיף (דוברות משרד הפנים) כינוס הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה כסיף (דוברות משרד הפנים)

הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה כסיף התכנסה היום (ג') בפעם הראשונה, ובכך הוציאה לדרך את השלב הראשון של הקמת העיר כסיף. בוועדה המיוחדת חברים נציגים של משרד הפנים, השיכון, התחבורה, הבריאות והמשפטים, וכן מטה התכנון הלאומי ומנהל התכנון. בישיבה הוצג הרקע הכללי והתכנוני של העיר והיכרות עם תכנית "רובע ראשונים". חברי הוועדה עודכנו בדבר התוכנית הרב שנתית של הוועדה, כולל מינוי יועץ משפטי זמני ותפקוד ותפעול הוועדה.

בכסיף, הממוקמת בבקעת ערד, מתוכננים שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-350  אלף מ''ר וכ-20,000 יחידות דיור. כמו כן, מתוכננים גם מרכז רפואי, אזור מדע, הייטק וטכנולוגיות. העיר צפויה לאכלס בין 100-125 אלף תושבים. ההחלטה על הקמת העיר מהווה חלק מסל פתרונות המיועד לתת מענה למצוקת הדיור במגזר החרדי. 

משרד הבינוי והשיכון החל בכתיבת תוכנית אסטרטגית חדשה לאוכלוסייה החרדית במטרה לעבות ערים חרדיות קיימות לצד הקמת שכונות ייעודיות בערים הטרוגניות. עם זאת, נכון להיום, יש לא מעט התנגדות למעבר לכסיף בקרב המגזר החרדי, מאחר והעיר תהיה מרוחקת מאוד מהמרכז, ויהיו חסרים בה, לפחות בשלב הראשון, אזורי תעסוקה, מסחר ותשתיות.

מנכ"ל משרד השיכון: "תנופה התיישבותית לחבל ארץ שלם" 

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , יהודה מורגנשטרן, אמר בישיבה כי "כינוס הוועדה היום הינו צעד משמעותי וחשוב לתכנון, פיתוח ואכלוסה בעתיד של העיר כסיף, שיעניקו תנופה התיישבותית לחבל ארץ שלם ולטובת כלל האזור. יישוב, הפרחה, שגשוג ומיצוי מלוא הפוטנציאל של חבלי הארץ, הינו יעד מרכזי בעבודת משרד הבינוי והשיכון ושליחות שאנו רואים את קיומה היום". 

כינוס הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה כסיף (דוברות משרד הפנים) כינוס הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה כסיף (דוברות משרד הפנים)

מורגנשטרן אמר כי מתוכננות השקעות במאות מיליוני שקלים במטרה לסבסד פיתוח ולהגדיל את היצע הדיור בכל רחבי הארץ. "ההבנה במשרד היום היא כי לא קיים פתרון אחד למשבר הדיור. צריך גם הגדלת ערים קיימות, הקמת ערים באזורי הביקוש ומחוצה לו. אני סמוך ובטוח כי לצד אנשי המקצוע במשרדנו וכלל הגורמים, נגיע להישגים ואכלוס העיר כסיף יהיה בהקדם, פנינו קדימה להמשך עשייה ובניית הארץ״.

יו"ר מטה התכנון הלאומי במשרד הפנים, נתן אלנתן, אמר: "כבר לפני 15 שנה כשהייתי חבר במועצה הארצית כנציג עיריית ת״א נחשפתי לנושא החלום של העיר כסיף. אני שמח שהיום אנו נמצאים בשלב של הוצאה מהכח אל הפועל לתוכניות המפורטות של העיר. יש במדינה חוסר עצום ביח״ד לציבור החרדי, מטה התכנון בראשותי, בין המטלות שלקח על עצמו - לטפל ולקדם את נושא הדיור בציבור החרדי. אני צופה שעד סוף העשור נגיע למאה אלף יח״ד לציבור החרדי. תודה לשר הפנים שליווה ללא פשרות להתקדמות התוכנית, תודה לכל אלה שעסקו בכל השנים בתכנון וקידום התוכנית".

יו"ר הועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה כסיף ונציג משרד הפנים, ליאור שחר, אמר כי זהו יום חג עבור העיר כסיף. "אני שמח ונרגש מהקמת עיר בישראל ובכך אנו מקיימים את דברי ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון: 'כי רק במאמץ מלוכד של עם מתנדב ומדינה מתכננת ומבצעת נוכל למשימה הגדולה של הפרחת השממה וישובה', תפקידינו ופועלנו בוועדה יובילו להקמה ואכלוסה בהקדם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הפניםמשרד השיכוןכסיףנתן אלנתןהוועדה לתכנון ובנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...