היסטוריה בבית שמש: החלו עבודות ההריסה של פרויקט הפינוי בינוי הראשון בעיר

במסגרת הפרויקט של ע.ט החברה להתחדשות עירונית, ייהרסו בשכונת רמת לח"י הוותיקה כ-176 יח"ד במבני שיכון וייבנו 1,195 דירות ב-10 בניינים בני 9-24 קומות. ראש העיר עליזה בלוך: "תחילתו של פרק יוצא דופן". צפו בתחילת עבודות ההריסה

שיתוף הכתבה
עבודות ההריסה שהתחילו בבית שמש (דוברות עיריית בית שמש) עבודות ההריסה שהתחילו בבית שמש (דוברות עיריית בית שמש)

היסטוריה נרשמה אתמול (ב') בבית שמש, עם תחילתן של עבודות ההריסה במסגרת פרויקט הפינוי-בינוי הראשון בעיר, על ידי ע.ט החברה להתחדשות עירונית שבבעלות עמי כחלון וטל גולדשטיין. במסגרת הפרויקט ייבנו 1,195 דירות בקריית משה (רמת לח"י) בשכונת בית שמש הוותיקה. 

בית שמש, הדור הבא: תוכנית המגדלים שצפויה להכפיל את הכנסות העיר
בית שמש מתפתחת לעיר מרכזית גדולה: תאכלס עד חצי מיליון תושבים

תוכנית הפרויקט מתפרסת על פני שטח של 40 דונם, בו מפונים כעת שמונה מבני שיכונים משנות ה-60 וה-70 ובהם 176 יח"ד. הדירות החדשות ייבנו ב-10 בניינים בני 9 עד 24 קומות.

ההריסה לוותה בטקס השקה חגיגי במעמד ראש העיר ד"ר עליזה בלוך, חבר המועצה הרב ישראל רמתי, חבר המועצה יוסי גולדהירש, מנכ״ל החברה הלאומית להתחדשות עירונית אלעזר במברגר, מנכ"ל העירייה יוחנן מאלי,יועמ״ש העירייה עו״ד מיקי גסטווירט, ראש מנהלת התחדשות עירונית בית שמש אייל חסידים ומכובדים נוספים.

הדמיה של הפרויקט בבית שמש (ע.ט התחדשות עירונית בע''מ) הדמיה של הפרויקט בבית שמש (ע.ט התחדשות עירונית בע''מ)

במהלך הטקס חולקו לכ-60 מתושבי השכונה מכתב מהיזם ובו עיקרי ההסכם והתנאים למעבר זמני של התושבים לצורך התחדשות השכונה תוך מספר חודשים. ההליך מלווה על ידי בא כוח הדיירים משרד 'שרקון בן עמי ושות'. במהלך הטקס התקיימה הריסה חלקית של חלק ממבני המסחר בשכונה. .

בראיון למרכז הנדל"ן מלפני כחודש אמר עמי כחלון, מייסד ומנכ"ל ע.ט החברה להתחדשות עירונית, כי "עשר שנים עמלנו עם כל הגורמים על מנת לצלוח את פרויקט זה בבית שמש, אחד המורכבים במדינת ישראל, שבו כ-60% דיירי עמידר. עזרו לנו במינהלת התחדשות עירונית ובעמידר להוציא את הפרויקט לפועל. הוא עבר בותמ"ל, וגם ראש העיר עליזה בלוך דחפה כדי שהפרויקט יתקדם במהירות האפשרית""

לדבריו אז, "זה הולך לשנות את תפיסת העולם של בית שמש, ולדעתי הוא יהיה אחד העוגנים הכלכליים של בית שמש. הוא יכלול קאנטרי וקצת מסחר, וידחוף את בית שמש להצלחות. מקווה שעוד פרויקטים יבוצעו בעיר". 

ראש עיריית בית שמש, ד״ר עליזה בלוך, אמרה בטקס כי תנופת הבנייה של העיר בעיצומה. "האירוע מסמל יותר מסתם שינוי פיזי של שכונה, הוא מייצג את המחויבות הבלתי מעורערת של עיריית בית שמש לטובת ולרווחת התושבים בעיר. תושבי שכונת קריית משה (רמת לח״י),בעודנו נפרדים מהישן, אנו מאמצים עתיד מלא בהזדמנויות וביכולת לרמת חיים משופרת. המסע לקראת התחדשות עירונית אינו רק עניין של לבנים וטיט, אלא יצירת קהילה משגשגת ופורחת.

"בנייה של כ-1,195 יח"ד חדשות בעיר אינן רק מענה לביקוש למגורים, אלא גם בסיס לשכונה תוססת ומכילה. יח"ד חדשות אלו לא רק יהיו בתים, אלא גם יגלמו את התשתיות החיוניות ומוסדות הציבור הנחוצים לעמידה בצורכי הקהילה הצומחת שלנו יחד, יד ביד, נעצב עתיד טוב יותר לבית שמש. היום מסתמן תחילתו של פרק יוצא דופן, ואני מתכבדת לעמוד בפניכם, לחזות בהתגלגלות של שינוי מדהים באמת". 

עמי כחלון, מייסד ומנכ"ל משותף של ע.ט התחדשות עירונית : ״כל פרויקט שקורם עור וגידים ומגיע לנקודת ציון כזו מביא הרבה נחת לחברה ולעובדיה, אנחנו עמלים קשה מדי יום על מנת לוודא שכל הנקודות יתחברו לטובת כלל הדיירים והתושבים בעיר.מדובר באחד הפרויקטים הכי גדולים בארץ בתחום הפינוי בינוי, וככזה החברה נתנה מענה שוטף לכל הנדרש כדי לקדם במהירות וביעילות״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עליזה בלוךפינוי בינוי בית שמשע.ט החברה להתחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...