אושרה להפקדה תוכנית המתאר של חולון, שצפויה להכפיל את אוכלוסייתה עד 2040

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, אישרה בתנאים את התוכנית שמתווה את המדיניות התכנונית של העיר, ותכלול 130 אלף דירות (כולל הקיימות) וארבעה מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר ו-85 אלף מ"ר למלונאות. במע"ר בן צבי ובמתחם יוספטל תתאפשר בנייה של עד 65 קומות

שיתוף הכתבה
ראש עיריית חולון מוטי ששון על רקע מזרח העיר (ראובן קפוצ'ינסקי, שאטרסטוק)ראש עיריית חולון מוטי ששון על רקע מזרח העיר (ראובן קפוצ'ינסקי, שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה היום (ב') להפקדה בתנאים את תוכנית המתאר הכוללנית לעיר חולון. התוכנית מתווה את המדיניות התכנונית של העיר עד לשנת 2040, ובבסיסה שימור האופי העירוני והעצמת הבנייה לאורך צירי המטרו והרכבת קלה העתידיים. 

התוכנית מתייחסת לקיבולת העירונית האפשרית המקסימלית, כשממנה נגזרו יעדי צמיחה. הקיבולת המקסימלית ליחידות דיור עד לשנת 2040 עומדת על 129,310 - כולל אלו הקיימות כיום. מחקר שנערך לבקשת ובמימון עיריית חולון, על ידי צוות אגף התכנון לטווח ארוך שבמנהל ההנדסה, מצא כי ביכולתה של העיר להגדיל את אוכלוסייתה עד שנת 2040 לכ-270-400 אלף תושבים, ו-135-200 אלף מועסקים, בהתחשב בתשתיות, הן הקיימות והן המתוכננות. בעיר מתגוררים כיום כ-200 אלף תושבים ומועסקים 75 אלף עובדים.

התוכנית קובעת בין היתר כי במפגשי הרחובות הראשיים תינתן האפשרות להקמת בניינים של עד 65 קומות 2000% בנייה בעירוב שימושים, שכוללים תעסוקה, מסחר ומגורים. שטח התוכנית כולה 19,066 דונם, מתוכם מהווים כלל שטחי המגורים 12,786 דונם, שטחי התעסוקה 3,491 דונם, מוסדות ציבור 147 דונם ושטחים ציבוריים פתוחים 1,413 דונם. 

התוכנית מאפשרת בתוכניות עתידיות שטח בנוי של 5.5 מיליון מ"ר למגורים, 4.01 מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר, 85 אלף מ"ר למלונאות, ו-800 אלף למבני ציבור. ברוב המתחמים הרגילים תותר בנייה של עד 10 קומות, למעט מתחם קוגל שבו תותר בנייה של עד 30 קומות. באזורי התעשייה תותר בנייה של עד 20 קומות למעט אזורי b ו-e שבהם תותר בנייה של עד שש קומות.

בחלק מהשכונות, בהן: תל גיבורים, נאות רחל מזרח ומערב, קריית עבודה, אגרובנק, קריית אילון וג'סי כהן, תהיה חובת בנייה של דירות קטנות בהשכרה ארוכת טווח, ו-10% לדיור במחיר מופחת.

תוכנית המתאר מקודמת לאחר שלפני כשנה אושרה תוכנית ח/619 - תוכנית כוללנית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. חולון הייתה העיר הראשונה שהציגה חלופה להתחדשות בניינית כחלופה לתמ"א 38. התוכנית הכוללנית בנויה על בסיס הגדרת שלוש שכבות מרחביות: המרחבים העירוניים, רשת (פריסת הרחבות, הדרכים והרשת הירוקה) ומוקדים (מרחב בעל חשיבות עירונית מובחנת מסביבתה).

מהנדס העיר חולון, אדריכל אביעד מור אמר היום כי "זכויות בנייה הן משאב ציבורי מוגבל, שדרוש לו מנגנון ניהול חכם. התוכנית קובעת זכויות בנייה בסיסיות ומתן אפשרות להעצמת זכויות במקומות נבחרים, כנגד תועלות ציבוריות, כך נשמר העיקרון לפיו הרווח מזכויות הבנייה חוזר לתושבים במגוון אופנים. כך, למשל, הגדרנו תועלות ציבוריות, שעולות בקנה אחד עם חזון העיר, כגון: שטחי תעסוקה שיגדילו את היצע מקומות העבודה בעיר, מקומות דיור בהישג יד למגוון אוכלוסיות והיבטי סביבה בדגש על אנרגיה מתחדשת, שייצרו חוסן עירוני". 

תוכנית המתאר שאושרה היום מצטרפת לתוכניות נוספות שקידמה עיריית חולון באחרונה, ביניהן תוכנית ההתחדשות העירונית ח/619, שהחליפה את תמ"א 38 , וכן תוכניות מתחמיות להתחדשות אזור העסקים ומרקם המגורים הוותיק. את התוכנית הוביל אגף תכנון ופיתוח מואץ במנהל ההנדסה של עיריית חולון, יחד עם צוות רב-תחומי בראשות משרד גוטמן-אסיף אדריכלים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מוטי ששוןתוכנית מתארחולוןהוועדה המחוזית תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...