אושרה סופית התוכנית להתחדשות העירונית הגדולה בגוש דן

התוכנית להתחדשות עירונית של חולון אושרה בוועדה המחוזית תל אביב, ותחול על שטח של כ-7,550 דונם בשכונות הוותיקות של העיר. במסגרת התוכנית יתווספו כ-30 אלף יחידות דיור לעיר, בסמוך לתחנות הרכבת הקלה והמטרו שייבנו בהמשך, ולתחנות של רכבת ישראל

שיתוף הכתבה
ראש עיריית חולון מוטי ששון על רקע מזרח העיר (ראובן קפוצ'ינסקי, שאטרסטוק)ראש עיריית חולון מוטי ששון על רקע מזרח העיר (ראובן קפוצ'ינסקי, שאטרסטוק)

יותר משלושה חודשים לאחר ההחלטה על האישור, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל אביב, בראשות ערן ניצן, אישרה אתמול (ד') למתן תוקף את התוכנית להתחדשות עירונית בחולון (ח/619). מדובר בתוכנית ההתחדשות הגדולה ביותר במטרופולין תל אביב, והיא חלק ממהלך כולל שמוביל מינהל התכנון לקידום תוכניות התחדשות בהיקף רחב. 

התוכנית מקודמת על ידי עיריית חולון וחלה על אזורי המגורים הוותיקים של העיר, בשטח כ-7,550 דונם, ותאפשר תוספת של כ-30 אלף יחידות דיור בכל רחבי העיר. מתחמים אלה ממוקמים בסמיכות לתחנות הרכבת הקלה והמטרו שצפויות לקום בעיר, ותחנות רכבת ישראל.
 
התוכנית, שתוקפה יחול גם לאחר פקיעת תמ"א 38 , חלה על כל מגרשי המגורים בתחומה, ומסדירה את הכלים להתחדשותם תוך התאמת עקרונות תמ"א 38 למאפייניה הספציפיים של העיר ולמדיניות התכנונית - תוכנית המתאר הכוללנית העירונית המקודמת במקביל, המדיניות המחוזית לבנייה, תמ"א 70, תמ"א 35 , ועוד. התוכנית קובעת שני מתווים: התחדשות מגרשית, באמצעות היתרי בנייה מכוחה במסלולי חיזוק, או הריסה ובנייה והתחדשות מתחמית, על ידי קביעת מתחמים להכנת תוכניות מפורטות עתידיות. 

לדברי יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר, "מדובר בתוכנית המשלבת תוספת יחידות דיור משמעותית באזור הביקוש, תוך שילוב התחדשות עירונית , שיביאו תנופת פיתוח לחולון ולאזור כולו". 

מנכ"ל מינהל התכנון , רפי אלמליח, הוסיף כי "כחלק מההיערכות להכפלת האוכלוסייה בישראל, עוסק מינהל התכנון בהגדלת היצע יחידות הדיור, כשכ-40% מכלל יחידות הדיור המתוכננות יקודמו במסגרת התחדשות עירונית . כדי לעמוד ביעד זה, הוקם אגף ייעודי במינהל שיתמקד בתוכניות משמעותיות ורחבות היקף של עשרות אלפי יחידות דיור, כמו התוכנית שקיבלה תוקף בחולון".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חולוןרפי אלמליחשלומי הייזלרמינהל התכנוןמטה התכנון הלאומיערן ניצןהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...