רמ"י פרסמה מכרז להקמת ארבעה מתחמי תיירות בירוחם

המדובר במכרז מקוון ל-4 מתחמים לתיירות מדברית, וזאת בנוסף לשני מתחמים שכבר שווקו בהצלחה. במסגרת התוכנית, משני צדי אגן הנחל המיועד לפארק מרכזי, יפותחו 6 אונות של מתחמי תיירות קטנים כולל שטחי תיירות חקלאית

שיתוף הכתבה
ירוחם (שאטרסטוק) ירוחם (שאטרסטוק)

רשות מקרקעי ישראל ומשרד התיירות פרסמו היום (ג') באתר הרשות מכרז מקוון חדש ל-4 מתחמים לתיירות מדברית בייעוד למלונאות וחקלאות, בירוחם. מדובר בשיווק של 4 מתחמים המתווספים לשני מתחמים ששווקו בהצלחה לפני כשנתיים למלונאות וחקלאות, המהווים חלק מתוכנית המתפרשת על שטח של כ- 1165 דונם ומציעה פיתוח מתחמי תיירות מדברית באגן נחל שועלים, מדרום לכביש הכניסה לירוחם, בדרום תחום ההרחבה של היישוב. 

במסגרת התכנית, משני צידי אגן הנחל המיועד לפארק מרכזי, יפותחו 6 אונות של מתחמי תיירות קטנים בדפוסי בינוי שונים, הכוללים מספר סוגי מוקדי תיירות ושטחי תיירות חקלאית, שיציעו חקלאות צומח תיירותית – דרכי נוף, שבילי אופניים, שבילים להולכי רגל, אזורים לגידול גפנים, צמחי מאכל וצמחי תבלין, גתות ועוד. הבינוי והפיתוח יתאימו לסביבה תוך שימוש בחומרים טבעיים ובצמחייה מקומית שיאפשרו את שילוב המתחמים בנוף המדברי.

חלוקת השטחים בתוכנית כוללת שטח של כ-62 דונם לתיירות ונופש, כ-563 דונם שטחים פתוחים, כ-402 דונם לשטחי חקלאות ומרעה וכן שטח של כ-137 דונם לתשתית דרכים. גודל המתחמים יחד הוא כ-146 דונם: המתחם הראשון משתרע על שטח של 58 דונם והמתחם השני, הגדול יותר, חולש על שטח של כ-87 דונם. 

לפני כשנתייים שווק בהצלחה מכרז לחכירת שני המתחמים הראשונים בפרויקט, בסכום כולל של כ-7.5 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח. המכרז שילב בין שטחי מלונאות וחקלאות, ומאפשר הקמה של עד 48 יחידות אירוח. על פי תנאי המכרז, נחתם עם הזוכים חוזה פיתוח לשש שנים, ובהמשך לו – חוזה חכירה ל-49 שנים, שאותו יוכלו הזוכים להאריך ב-49 שנים נוספות. המכרז פורסם לראשונה ביולי 2020, אך מאז פורסמו שלוש הודעות על דחיית מועדים – עד לשיווק המוצלח.

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל , אמר כי ארבעת המתחמים החדשים "יהוו תוספת נדרשת וחשובה לביקוש ההולך וגובר למתחמי לינה ותיירות ברחבי הארץ ובנגב בפרט, ויחזקו את ירוחם השוכנת באזור נופי מדבר מרשים. במתחמים אלה להקמת חוות תיירות חקלאית מדברית נעשה תכנון המשלב באופן מיטבי בין הצורך לפתרונות תיירות, לבין התאמתם לנוף ולתנאים הייחודיים של המקום, כך שיעצימו את חווית הבילוי במקום".

המועד האחרון להגשת הצעות, רק באמצעות המערכת המקוונת, הוא 08/04/2024 בשעה 12:00. על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרז עד למועד סגירתו. ההשתתפות במכרז דורשת הרשמה מראש באתר "ממשל זמין". עוד נמסר מרמ"י כי הזוכים במכרז יבצעו  את עבודות הפיתוח במתחמים באחריותם ועל חשבונם. עם סיום הליך הפיתוח ייחתם עם הזוכים חוזה חכירה למתחמים המיועדים למלונאות וחקלאות. 

קישור למכרז 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלתיירותרמ"יירוחםחקלאותמדבר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...