מכרז חדש להקמת 48 חדרי אירוח בשני מתחמי תיירות בירוחם

זאת על אף השפל הקשה שחווים ענפי התיירות והמלונאות • מחיר המינימום שנקבע – 433,500 שקל למתחם הראשון, 612,000 שקל למתחם השני

שיתוף הכתבה
העיר ירוחם (שאטרסטוק)העיר ירוחם (שאטרסטוק)

למרות השפל הקשה והעתיד המעורפל של ענפי התיירות והמלונאות, בישראל ובעולם כולו, ממשיכה רשות מקרקעי ישראל בקידום תוכניות לייעודים אלו: לאחרונה פרסמה הרשות, בשיתוף משרד התיירות, מכרז להקמת שני מתחמי "תיירות מדברית" באגן נחל השועלים שבמחוז הדרום, בתחום ההרחבה של העיירה ירוחם.

מדובר על שני מתחמים המוגדרים על ידי הרשות "ייחודיים", וייעודם מלונאות וחקלאות. הם יוקמו על פי תוכנית לתיירות מדברית בקצה הדרומי של העיירה, על גבול המדבר. גודל המתחמים יחד הוא כ-146 דונם: המתחם הראשון משתרע על שטח של 58 דונם והמתחם השני, הגדול יותר, חולש על שטח של כ-87 דונם. 

גם בתקופת משבר הקורונה משרד התיירות ממשיך לקדם פרויקטים עתידיים לטובת האצת תיירות הפנים והתיירות הנכנסת כאשר זו תתאפשר"

הוראות התוכנית קובעות כי על השטח שנמצא משני צידי אגן הנחל, שטח המיועד לפארק המרכזי, יפותחו שש "אונות" של מתחמי תיירות קטנים בדפוסי בינוי שונים. הם יכללו כמה סוגים של מוקדים תיירותיים, שטחים לתיירות חקלאית ושטחים לטיפול נופי. "כדי לשלב את המתחמים בנוף המדברי, הבינוי והפיתוח המוצעים יהיו בקנה מידה מתאים לסביבה", נכתב בתיאור התוכנית, "וייעשה שימוש בחומרים טבעיים ובצמחייה מקומית. כמו כן, דרכי הגישה למתחמים ולתשתיות תהיינה חופפות באופן מרבי לדרכי העפר והשבילים הקיימים בשטח. הדרכים שמחוץ למתחמי התיירות המדברית ישולבו בעתיד במערך השטחים למגורים שיפותח מדרום לנחל השועלים".

בצמד המתחמים ניתן יהיה להקים בין 11 ל-24 יחידות אירוח (צימרים) וכן שני מבני מגורים לבעלי המקום ולצוות, בגודל של עד 400 מ"ר. שאר השטח מיועד לחקלאות צומח תיירותית, כגון גפנים, גתות, צמחי מאכל ותבלין, וכן עבור דרכי נוף, שבילי אופניים ושבילים להולכי רגל. כל זאת על פי כללי התוכנית הקיימת ותנאי המכרז.

רמ"י ומשרד התיירות מקיימות שיתוף פעולה פורה ויעיל במטרה לקדם את התיירות בכלל, ואת התיירות המדברית בפרט. הקמת מתחמי התיירות תיתן תנופה לירוחם בפרט ולנגב בכלל"

מחיר המינימום שנקבע למתחם הראשון, הקטן יותר, הוא 433,500 שקל; מחיר המינימום במתחם השני הוא 612,000 שקל. מרמ"י נמסר כי עם הזוכים ייחתם חוזה פיתוח לשש שנים, ובעקבותיו ייחתם חוזה חכירה ל-49 שנים, עם אופציה להארכה לעוד 49 שנים. יש לציין כי המכרז בהגדרתו הוא, בין היתר, בייעוד מלונאות ונופש – דבר שהופך אותו לראשון אי פעם שפורסם על ידי רמ"י בירוחם ומאפשר הקמת שטחים מסוג זה בעיירה.

מנהל רשות מקרקעי ישראל , עדיאל שמרון: " רשות מקרקעי ישראל רואה בקרקע משאב לאומי לפיתוח כלכלי חברתי, לצד היותה תשתית מרכזית למתן מענה לצורכי הדיור של ישראל. רמ"י ומשרד התיירות מקיימות שיתוף פעולה פורה ויעיל במטרה לקדם את התיירות בכלל, ואת התיירות המדברית בפרט. הקמת מתחמי התיירות תיתן תנופה לירוחם בפרט ולנגב בכלל".
 
מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "התיירות המדברית בישראל תפסה תאוצה בשנים האחרונות, והביקוש למקומות לינה ולחוויות באזור זה גובר. מתחמי התיירות המדברית בירוחם יספקו מענה לצורך בחוויה מדברית בשילוב של לינה במגוון רמות ואטרקציות נלוות. גם בתקופת משבר הקורונה משרד התיירות ממשיך לקדם פרויקטים עתידיים לטובת האצת תיירות הפנים והתיירות הנכנסת כאשר זו תתאפשר".

לצד שלושה בתי מלון, המקודמים בלב נכסי הטבע שלנו - האגם, מבואות המכתש והנחלים הדרומיים, אנו מציעים כעת ליזמים הזדמנות לחלום ולהגשים מיזם תיירות חדשני, בלב המדבר"

ראש מועצת ירוחם, טל אוחנה: "החוות המדבריות הן רובד נוסף ואסטרטגי במפת התיירות של ירוחם. לצד שלושה בתי מלון, המקודמים בלב נכסי הטבע שלנו - האגם, מבואות המכתש והנחלים הדרומיים, אנו מציעים כעת ליזמים הזדמנות לחלום ולהגשים מיזם תיירות חדשני, בלב המדבר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמכרזיםמלונאותעדיאל שמרוןמשרד התיירותאמיר הלויהמועצה המקומית ירוחםענף התיירות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...