ממשיכה לממש: ג'י סיטי מכרה שליש מנכס בברזיל תמורת 425 מיליון שקל

החברה דיווחה כי חברה בת ברזילאית בבעלותה המחזיקה שליש במרכז המסחרי Clade Jardin בסאו פאולו, התקשרה בהסכם מחייב למכירת חלקה, במחיר שמשקף הנחה של כ-11% על שווי הנכס בספרי החברה. השלמת העסקה צפויה במהלך הרבעון השלישי של 2023 בכפוף לקבלת אישורים

שיתוף הכתבה
הנכס שנמכר בברזיל (יח"צ) הנכס שנמכר בברזיל (יח"צ)

גי' סיטי ממשיכה במימושים, ומכרה שליש מנכס שלה בברזיל ב-425 מיליון שקל. זאת כחלק מתוכניתה האסטרטגית של החברה למיקוד עסקי ולחיזוק ההון ונזילות החברה, ובהתאם לעדכון החברה בדבר תוכניתה האסטרטגית למכירת נכסים בהיקף של כ-6.3 מיליארד ש"ח, לקבוצת משקיעים ברזילאית. חוץ מג'י סיטי, מי שמחזיק בשאר הנכס בברזיל היא חברת קניונים ברזילאית גדולה. 

החברה דיווחה כי שלשום (ו') התקשרה חברה בת ברזילאית בבעלותה המחזיקה שליש במרכז המסחרי Clade Jardin בסאו פאולו, בהסכם מחייב למכירת חלקה ברזיל, תמורת כ-562 מיליון ריאל (כ-425 מיליון ש"ח) במזומן. התמורה משקפת הנחה של כ-11% על שווי הנכס בספרי החברה. נכון ל-31 במרץ 2023 הנכס נקי מחוב או שעבוד ותמורת המכירה תשמש להמשך הפחתת החוב הפיננסי של החברה.

השלמת העסקה צפויה במהלך הרבעון השלישי של 2023 בכפוף לקבלת אישורים מקובלים בעסקאות מסוג זה, לרבות אישור רשות התחרות המקומית. הערכות החברה ביחס להשלמת העסקה ומועד השלמתה מהווים מידע צופה פני עתיד כהגדרתו בחוק ניירות ערך. ההערכות כאמור עלולות שלא להתממש או להתממש, כולן או חלקן, באופן שונה מהאמור לעיל, כתוצאה מהשפעת גורמים אשר אינם בשליטת החברה. המרכז המסחרי בעל שטח להשכרה של כ-12 אלף מ"ר. 

מנובמבר האחרון: ג'י סיטי מימשה נכסים בכ-2.46 מיליארד שקל  

כאמור, בתחילת החודש עדכנה ג'י סיטי את תוכניתה האסטרטגית והעלתה את היקף הנכסים במיליארד שקל, ל-6.3 מיליארד שקל. הנכס בברזיל הוצג אז במו"מ מתקדם. נכס זה מצטרף לנכסים שמימשה ג'י סיטי בהיקף של כ-2.46 מיליארד שקל החל מנובמבר האחרון בהתאם לשוויים בחברה, למעט הנכסים ברוסיה שמהם תפסיד יותר מחצי מיליארד שקל.

רוב הנכסים בתוכנית המימוש הם של ג'י סיטי אירופה בסך 4.8 מיליארד שקל, מתוכם כבר הושלמו או בהסכמים מחייבים נכסים בשווי 1.7 מיליארד שקל, והיתר במו"מ או בשיווק. בישראל תוכנית המימוש נוגעת לנכסים בשווי 299 מיליון שקל - מתוכם 154 מיליון שקל על המרכז המסחרי ביבנה שנמכר לקרסו על סמך הסכם מחייב, ועוד נכס בשיווק שטרם נמכר בשווי 145 מיליון שקל.  לכך מתווסף הנכס בברזיל.

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל ג'י סיטי: "אנו ממשיכים בביצוע התוכנית האסטרטגית עליה הכרזנו למיקוד עסקי ולמכירת נכסים שאינם בליבת העסקים שלנו לרבות אחזקותינו בברזיל. מאוקטובר 2022 ועד היום מכרנו נכסים בהיקף של כ-3 מיליארד ש"ח בהנחה של כ-3% בממוצע ממחיר הספרים (למעט התיק הרוסי). אנו ממשיכים בתהליך מכירת נכסים נוספים בהתאם לתוכניתנו, מגדילים את יתרות הנזילות שלנו ומורידים את מינוף הקבוצה, כל זאת תוך הקטנת הוצאות החברה ושיפור מתמשך בתוצאות התפעוליות שלנו כפי שבאו לידי ביטוי גם בדוחות הרבעוניים שפרסמנו לאחרונה". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חיים כצמןג'י סיטיברזילסאו פאולו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...