ג'י סיטי מעלה במיליארד שקל את היקף הנכסים שלה למכירה

לאחר שהשלימה 45% ממכירת הנכסים בתוכנית האסטרטגית שלה לחיזוק ההון והנזילות, ג'י סיטי מרחיבה את התוכנית ל-6.3 מיליארד שקל. מנובמבר האחרון כבר מימשה החברה של חיים כצמן נכסים בכמעט 2.5 מיליארד שקל

שיתוף הכתבה
חיים כצמן (יח"צ)חיים כצמן (יח"צ)

גי' סיטי, בשליטת חיים כצמן, מעלה את היקף הנכסים למכירה בתוכנית האסטרטגית שלה, מ-5.3 מיליארד שקל ל-6.3 מיליארד שקל. כך הודיעה החברה היום (ד') לבורסה. מדובר בחלק מתוכנית אסטרטגית של החברה למיקוד עסקי ולחיזוק ההון ונזילות החברה שעליה דיווחה באוקטובר האחרון, זאת לאחר שבדצמבר  האחרון כבר הרחיבה את תוכנית המימוש בכ-1.7 מיליארד שקל לסך של 5.3 מיליארד שקל. 

מנובמבר האחרון עד עתה מימשה ג'י סיטי נכסים בהיקף של כ-2.46 מיליארד שקל בהתאם לשוויים בחברה, למעט הנכסים ברוסיה שמהם תפסיד יותר מחצי מיליארד שקל. מדובר ב-45% משווי הנכסים בתוכנית המימוש שהוצגה עד כה, והחברה נמצאת במו"מ מתקדם למכירת נכס בברזיל ב-400 מיליון שקל.

רוב הנכסים בתוכנית המימוש הם של ג'י סיטי אירופה בסך 4.8 מיליארד שקל, מתוכם כבר הושלמו או בהסכמים מחייבים נכסים בשווי 1.7 מיליארד שקל, והיתר במו"מ או בשיווק. בישראל תוכנית המימוש נוגעת לנכסים בשווי 299 מיליון שקל - מתוכם 154 מיליון שקל על המרכז המסחרי ביבנה שנמכר לקרסו על סמך הסכם מחייב, ועוד נכס בשיווק שטרם נמכר בשווי 145 מיליון שקל. בברזיל כאמור היא במו"מ על נכס בשווי 400 מיליון שקל ונכס נוסף בשיווק בשווי 240 מיליון שקל.

בנוסף, החברה פועלת לקבלת מימון מובטח בנכסים ספציפיים באירופה, בגין נכסים נקיים מחוב, וסמוך למועד ההודעה השלימה חברה בת בבעלותה המלאה של החברה קבלת מימון בסך 112 מיליון אירו בגין נכס בצ'כיה וכן התקבלה מבנק מקומי התחייבות לקבלת מימון בסך 125 מיליוני אירו בגין נכס בפולין, המותנית בהשלמת תנאים מתלים ושהשלמתו צפויה ברבעון השלישי של 2023. חברת הבת מקדמת מימון נכס נוסף בהיקף של כ-110 מיליוני אירו. בסך הכל נכון למועד זה, הקבוצה פועלת לקבלת מימון מובטח בנכסים בהיקף כולל של כ-940 מיליוני ש"ח.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חיים כצמןג'י סיטיהבורסה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...