ג'י סיטי מכרה את כל תיקי הנכסים שלה ברוסיה, צפויה להפסיד יותר מחצי מיליארד שקל

חברת הנדל"ן ג'י סיטי קיבלה 524 מיליון שקל במזומן לאחר שמכרה את את כל תיקי הנכסים שלה ברוסיה, שכללו 7 נכסים מניבים ושתי קרקעות בשטח להשכרה של כ-238 אלפי מ"ר. המנכ"ל חיים כצמן: "צעד משמעותי מאוד ביישום התוכנית האסטרטגית של החברה"

שיתוף הכתבה
חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G City (גזית גלובס)חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G City (גזית גלובס)

חברת ג'י סיטי הודיעה היום (ה') כי מכרה את כל תיקי הנכסים שלה ברוסיה, וקיבלה את כל התמורה - בשווי 524 מיליון שקל - מחוץ למדינה במזומן.

בעקבות מכירת הנכסים, החברה צפויה לרשום הפסד בהיקף של כ-136 מיליוני אירו (כ-544 מיליוני ש"ח). התמורה ברוטו מהווה כ-52% משווי הנכסים בספרי החברה נכון ל-31 בדצמבר 2022, והיא נקבעה בהתאם לרגולציה המקומית שאימצה ממשלת רוסיה בקשר עם מימוש השקעות זרות במדינה. 

תיק הנכסים ברוסיה כלל שבעה נכסים מניבים ושתי קרקעות בשטח להשכרה של כ-238 אלפי מ"ר. הנכסים הנמכרים נקיים מכל חוב או שעבוד ותזרים המזומנים שינבע לחברה ממכירתם לאחר תשלומי מס בסך של כ-15 מיליון אירו, ישמש את החברה להפחתת החוב הפיננסי, לרבות לרכישה עצמית של אג"ח בשוק ההון. יודגש כי לאור התחזקות מטבעות הפעילות של הקבוצה לעומת השקל, למועד זה גדל ההון העצמי של החברה בכ-500 מיליון ש"ח מתחילת השנה, וכתוצאה מהנפקת ההון לאחר תאריך המאזן, גדל ההון העצמי בכ-150 מיליון ש"ח נוספים.

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל ג'י סיטי, אמר כי יציאה מלאה מרוסיה היא צעד משמעותי מאוד ביישום התוכנית האסטרטגית של החברה "לקיצור מוטת השליטה שלנו ולמיקוד בערים מרכזיות צפופות אוכלוסין תוך טיוב תיק הנכסים, כמו גם סיום החשיפה שלנו לכלכלה הרוסית הסובלת מאי-ודאות. מכירה זו תייצר לנו תזרים מזומנים חופשי נוסף שישמש אותנו לצורך הקטנת החוב הפיננסי בחברה, תקטין עלויות ותסייע במיקוד מאמצינו להשבחת וקידום נכסינו האחרים במרכזים המטרופוליטניים בהם אנו מרוכזים".

לדבריו, "אנו ממשיכים לפעול למכירת נכסים נוספים שאינם נכסי ליבה וכפי שדיווחנו לאחרונה אנו נמצאים בעיצומו של משא ומתן מתקדם למכירת שני נכסים נוספים באירופה ובברזיל בהיקף של כ-850 מיליון ש"ח נוספים". 

ג'י סיטי חברת נדל"ן גלובלית העוסקת ברכישה, השבחה , פיתוח וניהול של נדל"ן מניב לשימושים מעורבים לרבות מסחר, מגורים ומשרדים באזורים אורבניים צפופי אוכלוסין בערים מרכזיות.

נכון ל-31 בדצמבר 2022 הקבוצה מחזיקה ומנהלת 101 נכסים המשתרעים על שטח בנוי להשכרה של כ-2.2 מיליון מ"ר בשווי של כ-36 מיליארד ש"ח.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חיים כצמןרוסיהג'י סיטיהשקעות זרות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...