מעל 1,000 דירות במרכז יהוד: תוכנית הפינוי-בינוי של ICR אושרה להפקדה

הוועדה המחוזית אישרה להפקדה תוכנית פינוי בינוי במתחם בן צבי-כצנלסון בלב יהוד. התוכנית תכלול גם 1,200 מ"ר מסחר ו-14,000 מ"ר שטחי ציבור כולל פארק חדש. 320 יח"ד בבניינים ישנים ייהרסו ובמקומם יוקמו 16 בניינים של עד 15 קומות

שיתוף הכתבה
דקלה פרסיקו ומורדי שבת, על רקע הדמיה של תוכנית הפינוי בינוי ביהוד (אמיר לוי, אלכס לובימוב) דקלה פרסיקו ומורדי שבת, על רקע הדמיה של תוכנית הפינוי בינוי ביהוד (אמיר לוי, אלכס לובימוב)

תוכנית פינוי בינוי של חברת ICR ישראל קנדה ראם החזקות, בניהולו של מורדי שבת, שכוללת מעל 1,000 יח"ד, אושרה להפקדה  בשבוע שעבר בוועדה המחוזית מרכז. מדובר בפינוי בינוי במתחם בן צבי-כצנלסון בלב יהוד, בין הרחובות כצנלסון, בן צבי ומוהליבר. התוכנית כוללת הריסה של כ-320 יח"ד ובניית כ-1,000 יח"ד חדשות. 

התוכנית כוללת גם פארק חדש שיוקם בשכונה, בשילוב חזית מסחרית וגני ילדים. עוד כולל הפרויקט כ-1,200 מ"ר שטחי מסחר וכ-14,000 מ"ר שטחי ציבור, מתוכם כ-1,200 מ"ר משולבים בבנייני המגורים והיתר במגרש ציבורי קיים, תוך מקסום הבנייה בו. 

שטח הפרויקט 35 דונמים, ויש בו כיום 18 בניינים הכוללים בסך הכל 320 יח"ד. מבנים אלה צפויים להיהרס לטובת הקמת פרויקט מגורים הכולל 16 בניינים בגבהים משתנים ומגוונים של 6, 10 ו-15 קומות. כמו כן, המתחם כולל בית כנסת ושני גני ילדים קיימים אשר התוכנית מציעה להותיר כשטחים ציבוריים לרווחת הציבור העתיד להתגורר במתחם, תוך התחדשותם וניצול השימוש בקרקע שבה הם ממוקמים.  

הדמיה של התוכנית ביהוד (אלכס לובימוב) הדמיה של התוכנית ביהוד (אלכס לובימוב)

התכנית תכלול תמהיל יח"ד מגוון הכולל יחידות קטנות המיועדות לזוגות צעירים, לצד דירות פנטהאוז מרווחות למשפחות, ושטחים משותפים לרווחת הדיירים. התוכנית נערכה על-ידי משרדי האדריכלים סטודיו MA ודודי גלור אדריכלים. ההכנסות הצפויות עבור חלקה של ICR בפרויקט: כ-1.3 מיליארד ש"ח, והרווח הגולמי הצפוי עומד על כ-180 מיליון ש"ח.

סמנכ"לית התכנון של ICR: "יהוד כולה תעבור התחדשות משמעותית, והעירייה עובדת גם על תשתיות וצורכי ציבור, עם תוכנית אב למערך ניקוז, תחבורה ועוד. הסיפור הוא שיהוד תתחדש ותגדל"

מדובר בתוכנית שהיא חלק מתהליך התחדשות עירונית של האזור, והיא משלימה את ההתחדשות של הרחובות כצנלסון ומוהליבר המרכזיים ביהוד, ומאפשרת הקמה של שדרות עירוניות פעילות הכוללות מסחר, מדרכות רחבות ומוצלות ותחבורה ציבורית המשרתת אותם. התוכנית נערכה בשיתוף פעולה מלא עם עיריית יהוד, וקיבלה את ברכת הוועדה המחוזית אשר ציינה את חשיבותה ותרומתה לחידוש העיר ולהגדלת מלאי יחידות הדיור החדשות בה.

"יהוד כולה תעבור התחדשות משמעותית, גם של תשתיות" 

לדברי דקלה פרסיקו, סמנכ"לית התכנון של ICR ולשעבר מקימה ומתכננת הותמ"ל, השכונה היא חלק מתוכניות התחדשות ללב העיר ומתאפיינת בבנייה בת שלוש קומות משנות השישים והשבעים במצב ירוד. "בחלק מהמקרים אף נדרשו המהנדסים לבדוק את תקינות המבנים. השכונה לא רחוקה מהרכבת הקלה העתידית. לפני כשנתיים החליטו להשתמש בפרויקט בקרקע משלימה. במהלך הדיון עלו קולות של רמ"י שטענו שאי אפשר להעמיס זכויות על השטח הקיים וכן טענות על חוסר אמון. הוועדה המחוזית החליטה במקום זאת להוסיף 120 יח"ד בכל התוכנית, ואולי בעתיד להשתמש בקרקע משלימה, שהיא כיום פתרון פחות מועדף".

על הפתרון לבעיות התשתיות בעיר אומרת פרסיקו: "כל יהוד עוברת התחדשות משמעותית כרגע. אין עוד תוכניות בביצוע אבל יש תוכניות מאושרות. תוכנית כצנלסון-מוהליבר לפני היתר. העירייה עובדת גם על תשתיות וצורכי ציבור, עם תוכנית אב למערך ניקוז, תחבורה ועוד. הסיפור הוא שיהוד תתחדש ותגדל".

בעיה נוספת קשורה בהיבטים של בנייה לגובה. פרסיקו מסבירה כי כל יהוד מוגבלת מבחינת גובה ולכן אין בה מגדלים גבוהים של 30 קומות. "זו הסיבה שהלכו לקרקע משלימה. העירייה עורכת תיאום עם רשות שדות התעופה. התיקון המשמעותי הוא תוספת 120 יח"ד כדי שהשכונה תהיה מגוונת בגובה הבינוי. אני מאמינה שתוך חצי שנה אפשר יהיה להגיע למתן תוקף. התוכנית הזו היא דוגמה לכך שנציגות דיירים עוזרת לקדם פרויקט. הדבר הראשון שעשינו לפני התכנון זה לגייס את הנציגות לעבודה משותפת, והנציגות חזקה ומשמעותית - זה מאוד חשוב לפרויקטים ארוכי טווח". 

מנכ״ל ICR מורדי שבת, מסר כי ״חברת ICR שמה לה ליעד להיות פעילה באזורי ביקוש הן בעולמות ההתחדשות העירונית והן בפרויקטים יזמיים מבטיחים, שנהנים מנגישות תחבורתית מצוינת. אנו מאמינים בעיר יהוד שנמצאת בתנופת בנייה והתחדשות, ומושכת אליה אוכלוסיה חדשה, צעירה ואיכותית. הפרויקט החדש הוא גדול וחשוב ויכלול תמהיל מגוון של יחידות קטנות המיועדות לזוגות צעירים, לצד דירות פנטהאוז מרווחות למשפחות, ושטחים משותפים לרווחת הדיירים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ICRמורדי שבתפינוי בינוי ICR ישראל קנדהיהוד
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...