אושר פינוי-בינוי במתחם מוהליבר ביהוד-מונוסון

הוותמ"ל אישרה את התוכנית, שתציע כ-20 בניינים בני 14-12 קומות על פני שטח של כ-59 דונם • התוכנית כבר אושרה בנובמבר, וכעת פורסמה ברשומות

שיתוף הכתבה
ראשת עיריית יהוד-מונוסון, יעלה מקליס. העירייה ביקשה להעביר את הפרויקט למסלול הרשויות (עיריית יהוד-מונוסון)ראשת עיריית יהוד-מונוסון, יעלה מקליס. העירייה ביקשה להעביר את הפרויקט למסלול הרשויות (עיריית יהוד-מונוסון)

יותר מ-1,300 יחידות דיור חדשות ביהוד-מונוסון: הוותמ"ל אישרה לאחרונה באופן רשמי את תוכנית הפינוי-בינוי למתחם מוהליבר בעיר – מתחם שנמצא במזרחה, לא רחוק מכביש 40. מדובר במתחם שבו ישנם כיום לא פחות מ-28 בניינים ישנים, המכילים 336 יחידות דיור. הם ייהרסו ויפונו, ותחתם ייבנו 20 בנייני מגורים בני 14-12 קומות, ובהם 1,344 יחידות דיור חדשות. 260 מדירות אלו יהיו דירות קטנות.

הבניינים שייבנו במסגרת התוכנית יכללו לכל היותר 12 קומות מגורים ועד קומת קרקע וקומת גג אחת (ובסך הכול 14 קומות, כמצוין לעיל). כל בניין ובניין שיוקם במסגרת הפרויקט יכלול גם שלוש קומות תת-קרקעיות.

הסטת רחוב בן גוריון צפונה נעשית לטובת הסדרת השטחים הציבוריים, וקביעת ייעודי קרקע לשטחים הציבוריים המבונים והפתוחים תיעשה תוך העצמת הקישוריות למרכז העיר הוותיק"

נוסף על אלו, התוכנית כוללת פיתוח שטחי ציבור פתוחים (שצ"פים), שטחי מסחר בקומת הקרקע, שדרוג והחלפת תשתיות קיימות, העתקת רחוב בן גוריון צפונה והרחבת הרחובות מוהליבר וכצנלסון כצירים עירוניים פעילים. מוהליבר הוא "הגבול המערבי" של התוכנית, ואילו כצנלסון הוא רחוב אשר חוצה את המתחם לחלק צפוני ולחלק דרומי. רחוב בן גוריון נמצא מצפון לתוכנית, ותחנת כיבוי האש העירונית – מדרום. המתחם הצפוני בשטח התוכנית גובל ממזרח באדמות מושב מגשימים הסמוך שעליהן מקודמת תוכנית לשכונת מגורים חדשה; המתחם הדרומי גובל ממזרח באזור מלאכה ותעסוקה.

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

"התכנון מתווה בין השאר את חיזוק רחוב כצנלסון כציר עירוני משמעותי עם חזית מסחרית פעילה בקומת הקרקע, ואת רחוב מוהליבר כציר עירוני תוך קביעת זיקת הנאה להולכי רגל בקומת הקרקע", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית. "הסטת רחוב בן גוריון צפונה נעשית לטובת הסדרת השטחים הציבוריים, וקביעת ייעודי קרקע לשטחים הציבוריים המבונים והפתוחים תיעשה תוך העצמת הקישוריות למרכז העיר הוותיק.

כמו כן מציעה התוכנית עיבוי זכויות למרכז הפיס הקיים במתחם הדרומי, מתן זכויות לשטחי השב"צ החדשים במענה לצורכי ציבור הנגזרים מתוספת יחידות הדיור ויצירת שצ"פים פנימיים בשני המתחמים, תוך חיבורם לצירים הירוקים הקושרים אל תוך הטבעת המרכזית של רובע לב העיר. שטחים ירוקים אלו אף יאפשרו חיבור בין מרכז העיר הוותיק ובין השצ"פ עירוני המתוכנן בשטח האדמות החקלאיות ממזרח".

תוכנית מתחם מוהליבר משתרעת על פני כ-59 דונם, והיא כוללת – מלבד שטחי המגורים כמובן – גם 5,440 מ"ר של מבני ציבור ועוד 1,600 מ"ר שטחי מסחר. הצפיפות המוצעת בתוכנית עומדת על כ-45 יח"ד לדונם נטו

תוכנית מתחם מוהליבר משתרעת על פני כ-59 דונם, והיא כוללת – מלבד שטחי המגורים כמובן – גם 5,440 מ"ר של מבני ציבור ועוד 1,600 מ"ר שטחי מסחר. הצפיפות המוצעת בתוכנית עומדת על כ-45 יח"ד לדונם נטו. היזמית ומגישת התוכנית היא עיריית יהוד-מונוסון, ויש לציין כי בין בעלי הקרקעות במתחם, הכוללים גם גורמים פרטיים, נמצאת חברת עמידר. העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל רן בלנדר ממשרד בלנדר אדריכלים.

הפרויקט, שכבר אושר בידי הוותמ"ל וכעת מפורסם רשמית ברשומות, הועבר בזמנו, ביוזמת עיריית יהוד-מונוסון, למסלול רשויות של הרשות להתחדשות עירונית . העירייה כבר עשתה מהלך דומה בעבר, בסוף אוגוסט 2019, אז החליטה לקדם בעצמה מתחם פינוי-בינוי שלא נרשמה בו התקדמות ממשית במשך שמונה שנים – מתחם ויצמן-אלפרט שמתוכנן לכלול כ-1,100 דירות חדשות עם תום העבודות.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתיעלה מקליסמתחם מוהליבר ביהוד-מונוסוןאדריכל רן בלנדרמשרד בלנדר אדריכליםעיריית יהוד-מונוסוןפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...