בניגוד למצב בשוק: ויתניה ורוטשטיין עם זינוק בהכנסות וברווח הנקי

בעוד עליית הריבית ועצירת עסקאות הביאו חברות נדל"ן לקשיים, ברוטשטיין הציגו נתונים טובים מאוד לרבעון הראשון של 2023, עם גידול של 27% בהכנסות לכ-172 מיליון שקל וזינוק של 150% ברווח הנקי. ויתניה דיווחה על צמיחה של 15% בהכנסות ביחס לרבעון לאשתקד, ל-46.28 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
 מנכ"ל ויתניה עפר זיו ומנכ"ל רוטשטיין אבישי בן חיים (דורון סהר, עודד קרני) מנכ"ל ויתניה עפר זיו ומנכ"ל רוטשטיין אבישי בן חיים (דורון סהר, עודד קרני)

בעוד חברות נדל"ן רבות מתקשות לאור עליית הריבית ועצירת עסקאות, שתי חברות דיווחו אתמול (ב') על עלייה ברווחיות. הגדולה שבהן, חברת הנדל"ן רוטשטיין, פתחה את שנת 2023 עם צמיחה דו ספרתית בהכנסות ושיפור ברווחיות.

ההכנסות של רוטשטיין ברבעון הראשון של 2023 גדלו בכ-27% לכ-172 מיליון ש"ח; הרווח הנקי ברבעון זינק בכ-150% לשיא של כ-23 מיליון ש"ח; הרווחיות הגולמית ממכירת דירות עלתה ברבעון לכ-22.6% לעומת כ-19.2% ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מהתקדמות קצב ביצוע הפרויקטים עם שיעורי מכירות גבוהים יותר לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

כמו כן העלייה ברווח הנקי נבעה כאמור מהגידול בהכנסות החברה, משיפור ברווחיות ממכירת דירות, וכן מגידול ברווחי השקעות המטופלות לפי שיטת השווי המאזני לסך של כ-11 מיליון ש"ח בגין פרויקט 'כרמי הנדיב' בקריית מלאכי, לעומת כ-2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. השפעות חיוביות אלה קוזזו חלקית עם העלייה בהוצאות המימון, נטו בהשפעת עליית שיעור הריבית.

עוד מדווחת החברה שבמהלך שלוש השנים האחרונות ההון העצמי של רוטשטיין עלה פי 3.5 לכ-491 מיליון ש"ח, תוך חלוקת דיבידנדים לבעלי המניות בסכום מצטבר של כ-56 מיליון ש"ח. החברה מציגה גידול בהיקפי הפעילות - מבצעת ומשווקת כ-1,700 יחידות דיור (כולל שותפים),לצד עתודות קרקע בשלבי תכנון בהיקף של כ-9,000 יחידות דיור (כ-4,661 יחידת דיור חלק החברה) וכ-11,000 יחידות דיור בשלבי פיתוח בתחום ההתחדשות העירונית (כ-5,000 יח"ד חלק החברה). 

ההכנסות שטרם הוכרו בגין פרויקטים הנמצאים בשלבי ביצוע ותכנון שבנייתם צפויה להסתיים עד לשנת 2026, עומדות על כ-6 מיליארד ש"ח

לדברי אבישי בן חיים, מנכ"ל רוטשטיין, החברה ממשיכה את המגמה החיובית של שנת 2022 שהייתה שנת שיא. "למעשה, זהו רבעון שישי ברציפות שאנו מציגים עלייה ברווחים לעומת תקופת מקבילות וזאת על אף ההאטה בביקושים לרכישת דירות שאנו חווים, בדומה למגמה הארצית. גם בתקופה הנוכחית אנו ממשיכים להיצמד לתוכנית האסטרטגית תוך הגדלת היקפי הפעילות לשנים הבאות ולצורך כך בימים אלה אנו בוחנים הזדמנויות עסקיות לרכישת קרקעות, עסקאות קומבינציה והתחדשות עירונית, בתמיכת הפעולות שנקטנו בהן בשנים האחרונות לשיפור היחסים והנזילות הפיננסית של החברה.

"במהלך שלוש השנים הקרובות אנו צפויים להציג גידול משמעותי נוסף בהיקפי הפעילות ולהשלים ביצוע ושיווק של כ-2,000 יחידות דיור לצד ההתקדמות בתכנון והביצוע של הזרוע המניבה, שבעיקרה מרכזים לוגיסטיים, הצפויה לתרום לחברה NOI שנתי של כ-90 מיליון ש"ח באכלוס מלא". 

חברת ויתניה : צמיחה בהכנסות של כ-15% ביחס לאשתקד 

חברה נוספת שהציגה אתמול שיפור ברווחיות, אם כי בשיעור קטן יותר, היא חברת הנדל"ן המניב ויתניה המשלבת פעילות יזמית ואחזקת נכסים מניבים. אתמול דיווחה החברה על צמיחה בהכנסות של כ-15% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ל–46.28 מיליון שקל, כ-15.5% גידול ברווח הגולמי ל-8.84 מיליון שקל וכ-17% גידול ברווח הנקי של החברה ל-12.52מיליון שקל. ה FFO של החברה, ללא השפעת אירועים חד פעמיים, עומד בסוף הרבעון הראשון על כ-16.6 מיליון שקל. שיעור דומה לרבעון המקביל אשתקד.

אחד הנתונים שככל הנראה תרם אף הוא לנתוניה הטובים של החברה הוא הגיוס המוצלח של כ-200 מיליון שקל, שביצעה ממוסדיים בינואר 2023 וזאת ללא בטחונות ובריבית נמוכה מאוד של 2.89%.

לדברי עפר זיו, מנכ"ל ויתניה , החברה "מוצאת עצמה במקום טוב אל מול מגמות השוק בחודשים האחרונים והשפעת האינפלציה והריבית על השוק. החברה הציגה בדוח הרבעון הראשון של 2023 צמיחה של 15% בהכנסות החברה וצמיחה של 17% ברווח הנקי שלה. כמו כן הצלחנו להעלות את שיעורי התפוסה בשטחי המשרדים להשכרה במספר פרויקטים, דבר שהוא לא מובן מאליו בתקופה בה נמצא ענף המשרדים. בראייה לעתיד, לויתניה 50% נכסים מניבים ו- 50% נכסים בפיתוח, דבר המראה את הפוטנציאל שלה לגדול עוד לאחר שכבר שילשה את עצמה מאז שהונפקה".

שתי חברות אלו מצטרפת ללפידות קפיטל, שדיווחה בשבוע שעבר על עלייה של 5% ברווח הנקי, 79 מיליון ₪ לעומת רווח נקי של 75 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, וחברת אשטרום שרווחיה הנקיים עלו ב-28% ל-964 מיליון שקל. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:לפידות קפיטלאשטרוםרוטשטיין נדל"ןויתניהרווחים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...