420 יח"ד ברחוב הראשי שיפנו אל הרי אדום: פינוי-בינוי ראשון באילת, בפרויקט של ענב נדל"ן

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום דנה לראשונה לקראת הפקדה בתוכנית "מתחם התמרים", במסגרתה ייהרסו 208 יח"ד ב-4 מבנים, והיא תכלול בין היתר שימושי מסחר וציבור, שטחים פתוחים וחניון תת-קרקעי

שיתוף הכתבה
הדמיה של "מתחם התמרים" באילת (ענב נדל"ן, התמונה להמחשה בלבד) הדמיה של "מתחם התמרים" באילת (ענב נדל"ן, התמונה להמחשה בלבד)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז הדרום דנה אתמול (יום ב') לראשונה בתוכנית פינוי בינוי לקראת הפקדה בעיר אילת - פרויקט ראשון מסוג זה בעיר הדרומית. פרויקט "מתחם התמרים" ממוקם בשכונת הדקל באילת ומתפרס על שטח של כ-18 דונם. גבולות התוכנית הם שדרות התמרים ממזרח, רחוב רודד מדרום, ארנון ונחשון ממערב, ובי"ס אלון מצפון. היזם בפרויקט הוא ענב נדל״ן. 

המיקום מהווה מוקד התחדשות עירונית משמעותי בעיר אילת, מאחר ושדרות התמרים הן הציר העירוני המסחרי הראשי בעיר. התוכנית מציעה הריסה של 4 מבנים קיימים בני 208 יחידות דיור והקמה של מבני מגורים חדשים בהיקף של 420 יח"ד, מהם 30% יחידות דיור קטנות, בבניינים של 4-9 קומות. כשהכוונה היא שחזיתות המבנים יפנו אל מפרץ אילת, הרי אדום והרי אילת. 

לצד שימושי מגורים התוכנית מכילה גם שימושי מסחר ושימושים ציבוריים אשר ישולבו בקומות הקרקע של המבנים, וכן מרחיבה את רשת המעברים הקיימים להולכי רגל בין שדרות התמרים ושכונת הדקל ומשלבת שטחים פתוחים לטובת הציבור. כמו כן יוקם חניון תת-קרקעי לרווחת התושבים.

עיריית אילת הקימה בשנה שעברה מנהלת להתחדשות עירונית, במטרה לקדם פרויקטים מסוג זה בשכונות הוותיקות של העיר. 

ראש העיר אילת אלי לנקרי, אמר בעת הקמת המנהלת כי "במסגרת התוכנית האסטרטגית שגיבשנו לחידוש העיר אילת ואף אישרנו אותה בוועדה המחוזית כמסמך מדיניות, צפויים בשנים הקרובות פרויקטים רבים של התחדשות עירונית באילת והתעניינות גוברת מצד יזמים לחדש ולבנות את העיר .לצד פיתוח העיר החדשה נאפשר את התפתחותם של האזורים הוותיקים במטרה להיטיב עם הדיירים ולהעניק להם איכות חיים ומגורים טובים יותר". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פינוי בינוי הוועדה המחוזית לתכנון בנייהאילתענב נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...