ממשיכה לצמצם את החוב: ג'י סיטי מכרה נכס בצ'כיה ב-496 מיליון שקל

במסגרת התוכנית שלה למימוש נכסים שאינם נכסי ליבה, הודיעה ג'י סיטי כי מכרה מרכז מסחרי במזרח צ'כיה. המכירה הושלמה באמצעות הלוואה של 270 מיליון שקל שהעניקה ג'י סיטי לרוכשת על מנת שתשלים את הרכישה

שיתוף הכתבה
הנכס שנמכר בצ'כיה (יח"צ) הנכס שנמכר בצ'כיה (יח"צ)

חברת ג'י סיטי הודיעה היום (א') כי מכרה נכס בצ'כיה תמורת 496 מיליון שקלים, במסגרת התוכנית שלה למימוש נכסים שאינם נכסי ליבה. הנכס הוא מרכז מסחרי עם כ-26 אלף מ"ר של שטחים להשכרה, והוא ממוקם בעיר פרדוביצה שבמזרח צ'כיה. הנכס נקי מחוב או שעבוד. 

למרות שכביכול התמורה התקבלה ונרשמה בחשבונות הבנק של החברה, היא הושלמה באמצעות הלוואה של 270 מיליון שקל שהעניקה ג'י סיטי לרוכשת על מנת שתשלים את הרכישה, כאשר הרוכשת שילמה במזומן רק 230 מיליון שקל מכספה. ההלוואה תתקיים עד למועד בו הרוכש יסיים את העמדת הליווי הבנקאי ובכל מקרה לתקופה שלא תעלה על 5 שנים, והיא נושאת ריבית התחלתית של 6.27% וכוללת מנגנון עליית ריבית על פני הזמן אשר יתמרץ את הרוכש לפירעון מוקדם של הלוואת המוכר.

ג'י סיטי מכרה מאז אוקטובר 2022 נכסים בהיקף של כ-2.3 מיליארד ש"ח, כאשר התוכנית היא לממש נכסים בסכום של 5.3 מיליארד ש"ח. החברה גם נמצאת במשא ומתן מתקדם מאוד למכירת נכס נוסף של גזית ברזיל בהיקף של כ-400 מיליון ש"ח, ולעסקה נוספת בפולין. 

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל ג'י סיטי, הסביר כי החברה ממשיכה במימוש התוכנית למכירת נכסים, מיקוד החברה באזורים מטרופוליטניים צפופי אוכלוסין והורדת החוב הפיננסי. "אנו עומדים ביעדי המימושים ומתקדמים בתוכנית על פי לוחות הזמנים שתכננו תוך שאנו מצליחים למקסם את שווי הנכסים הנמכרים וממשיכים בהשבחת נכסי הליבה שלנו. לפני כעשרה ימים הודענו כי השלמנו את מימוש הפורטפוליו ברוסיה ובשבוע שעבר השלמנו מהלך משולב של רכישת השותף ומימון מחדש של נכס בלב אזור העסקים של בפראג".

כצמן גם אמר כאמור כי החברה נמצאת בשלבי משא ומתן מתקדמים מאוד למכירת נכס של גזית ברזיל בהיקף של כ- 400 מיליון ש"ח ומימון מחדש של נכס בוורשה בהיקף של כ-130 מיליון אירו. "מכירת נכס זה, כמו גם מכירת הנכסים בפולין וברוסיה שכולם אינם נכסי ליבה, משפרות מאוד את המיקוד העסקי שלנו באזורים מטרופוליטניים צפופי אוכלוסין יחד עם הפחתת החוב הפיננסי בקבוצה".  


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נכסים להשקעהג'י סיטיצ'כיה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...