רמ"י פרסמה מכרזי ענק ל-10,600 יח"ד בקריית גת – מחציתן לאוכלוסייה חרדית

המכרז לשכונת "קריית גת מערב" כולל 5,300 יח"ד במסלול "מחיר מטרה" המיועדים לאוכלוסייה החרדית. בעבר קודם רעיון לקדם במקום עיר חרדית נפרדת. מכרז מחיר מטרה בהיקף דומה פורסם בצפון העיר, בצמוד לשכונת כרמי גת. רמ"י: "חוברות המכרזים יפורסמו בשבועות הקרובים"

שיתוף הכתבה
בנייה בשכונת כרמי גת (עיריית קריית גת)בנייה בשכונת כרמי גת (עיריית קריית גת)

רשות מקרקעי ישראל [רמ"י] פרסמה ביום חמישי האחרון שני מכרזי ענק בקרית גת, בהיקף של 5,300 דירות כל אחד, אשר אחד מהם מיועד לאוכלוסייה המקיימת אורח חיים חרדי. המדובר במכרז לשכונת "קריית גת מערב". יש לציין כי באזור זה ממש פרסמה רמ"י מכרז לבניית שכונה עבור הציבור הכללי, אך זה הופסק בדצמבר האחרון כשבועיים לפני המועד האחרון להגשת ההצעות, כשהסתמנה זהותו של שר הבינוי והשיכון המיועד יצחק גולדקנופף. הקצאת המתחם כעת לבנייה המיועדת לאוכלוסייה החרדית מהווה חלק מהמדיניות שעליה הכריז גולדקנופף עם כניסתו לתפקיד, לשים דגש על טיפול במצוקת הדיור של האוכלוסיה החרדית. 

תוכנית קריית גת מערב (תמל/1011/א) אושרה על ידי הותמ"ל למתן תוקף במהלך 2016, בהיקף של 7,525 יח"ד הנפרשות על כ-3028 דונם בצפיפות של 25,000 נפש לקמ"ר. כ-2,240 דונם מתוך התוכנית מיועדים לפיתוח עירוני, והשאר לשטחי יער פלוגות. עוד מקצה התוכנית כ-38 אלף מ"ר מ"ר לספורט ונופש, בנוסף ל-222,390 מ"ר לשטחי ציבור. המתחם ממוקם בשטחים חקלאיים של המועצה האזורית שפיר, ממערב לכביש 40 ועד ליובל נחל לכיש ממערב, בכביש מס' 35 בצפון והתוואי העתידי של רצועת מסילת חלץ מדרום. 

כזכור, באמצע העשור הקודם, דובר על האפשרות כי מתחם זה יקודם כעיר חרדית עצמאית. עם זאת כרגע ההערכות הן כי השכונה תקודם כחלק מהעיר קריית גת, בעיקר משיקולים כלכליים. מרמ"י נמסר כי "תמהיל הבנייה  בתוכנית  מהווה שילוב בין בניה למגורים לצד שטחים לתעסוקה ומסחר, מוסדות ציבור, שטחים ציבוריים ושטח פתוח לאורך הנחל בשטחה המערבי של התוכנית".

רובע נוסף בצמוד לכרמי גת

מכרז נוסף, במסלול מחיר מטרה ובהיקף של 5300 יח"ד גם הוא, פורסם בצפון העיר, כחלק מתוכנית תמל/1115 שאושרה על ידי הוותמ"ל בחודש פברואר האחרון. התוכנית נפרשת על שטח של כ- 1700 דונם, וממשיכה את הרצף לשכונת כרמי גת הקיימת, בין כביש 40 ומסילת הרכבת. מרמ"י נמסר כי "השכונה תכלול  5,300 חידות דיור שיוקמו במבני מגורים בני 7-9 קומות וכן במגדלים של עד ל-18 קומות לאורך השדרה המסחרית הראשית".

עוד נמסר כי "השכונה תכלול  תמהיל  מגוון של יחידות דיור כדי לתת מענה למשקי בית שונים – ודירות קטנות, המתאימות לזוגות וליחידים, המהוות כ25% מתוך כלל יחידות הדיור. בנוסף ייבנו 500 יחידות דיור בדיור מוגן לאזרחים ותיקים. כמו כן, השכונה תכלול כ 100,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה, 17,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, 175 דונם עבור מבני ציבור, ו-330 דונם של פארקים".

"אנו פועלים עבור כלל האוכלוסייה"

מרמ"י נמסר כי "החוברות יפורסמו בחודשיים הקרובים. על המציעים להתעדכן באתר רמ"י בגין כל שינוי במכרזים עד למועד סגירתם". תאריך פתיחת המכרז המצוין כעת באתר הרשות הוא ה-5 ליוני, והתאריך הסופי להגשת ההצעות הוא ה-31.7. עם זאת מניסיון העבר, הסיכוי שתאריכים אלו אכן יהיו התאריכים הסופיים הוא נמוך מאד.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף אמר עם פרסום המכרזים: "כפי שהתחייבתי עם כניסתי לתפקיד, אנו פועלים עבור כלל האוכלוסייה. לשמחתי , הודות לפעילות אינטנסיבית שלנו מול כלל הגורמים ,עלה בידינו לקדם את שיווק הקרקע לבניית 10,600 יח"ד שמחציתן עבור ציבור שומרי תורה ומצוות ומחציתן עבור הציבור  הכללי. נמשיך בעזרת ה' יחד להוריד את מחירי הדירות ולייצר פתרונות לדיור בר השגה. מגיעה תודה מיוחדת לידידי הרב אריה דרעי שהניע וקידם את התהליך והיה שותף מלא לתוצאה המבורכת הזו".

מנהל רשות מקרקעי ישראל , ינקי קוינט: "אני מברך על שיווק של למעלה מ-10,000 יחידות דיור בקרית גת לכלל האוכלוסיות בישראל. רשות מקרקעי ישראל ממשיכה להגדיל את ההיצע בצורה משמעותית ובכך לגרום לירידת מחירי הדיור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלכרמי גתינקי קוינטקריית גתקריית גת מערביצחק גולדקנופף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...