קריית גת ממשיכה להתנפח: אושרה הקמת שכונה חדשה בת 6,000 יחידות דיור

תוכנית "כרמי גת צפון" התוכנית שמקדמת רמ"י בצפון העיר אושרה היום (ד') בוותמ"ל על שטח של 1,600 דונם וכוללת גם 100 אלף מ"ר שטחי תעסוקה, 17 אלף מ"ר שטחי מסחר, 175 דונם למבני ציבור ו-330 דונם של פארקים

שיתוף הכתבה
הדמיה של רובע כרמי גת צפון בקריית גת (ארמון אדריכלים)הדמיה של רובע כרמי גת צפון בקריית גת (ארמון אדריכלים)

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) בראשות מנכ"ל משרד הפנים, רונן פרץ, אישרה היום (ד') את תוכנית רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) להקמת רובע מגורים חדש בצפון קריית גת שיכלול 6,000 יחידות דיור, כהמשך לשכונת כרמי גת. הרובע, שייקרא "כרמי גת צפון", יתפרש על שטח כולל של 1,600 דונם. זאת לאחר הסכם גג שנחתם ביוני האחרון, לבניית 10,000 יחידות דיור בכרמי גת מערב.

התוכנית ממוקמת בצפון העיר, וכאמור ממשיכה את הרצף של שכונת כרמי גת, בין כביש 40 ומסילת הרכבת. התוכנית קודמה בשיתוף פעולה מלא עם עיריית קרית גת. התוכנית כוללת כ-6,000 יחידות דיור, שיוקמו במבני מגורים בני שבע עד תשע קומות, וכן במגדלים של עד 18 קומות לאורך השדרה המסחרית הראשית. 

על פי התוכנית, כ-850 מהדירות יהיו קטנות – עד 80 מ"ר, ו500 קטנות מאוד – עד 55 מ"ר. התוכנית מצטרפת לשורת תוכניות שאושרו בוותמ"ל בקריית גת בשנים האחרונות, והוסיפו לה ביחד יותר מ-20 אלף יחידות דיור חדשות

 
מבין כלל יחידות הדיור, כ-850 יוקצו לדירות קטנות של עד 80 מ"ר, ועוד כ-500 יהיו יחידות דיור קטנות מאוד (עד 55 מ"ר) המתאימות לזוגות וליחידים. כמו כן, ייבנו 500 יחידות דיור מוגן לאזרחים ותיקים.  בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת 100 אלף מ"ר לשטחי תעסוקה, 17 אלף מ"ר לשטחי מסחר, 175 דונם למבני ציבור ו-330 דונם של פארקים. עוד במסגרת התוכנית, תוקם תחנת רכבת חדשה על קו באר שבע-תל אביב. התחנה המתוכננת תהיה צמודה למסוף אוטובוסים חדש, ואלה יהיו מרכז תחבורה משולב שישרת את כל רובע כרמי גת. 

במערב התוכנית מתוכנן פארק על שטח של כ-35 דונם לאורך נחל קומם, ובו יוקמו מוקדי מסחר קטנים, והוא יתפקד במקביל כאתר טבע עירוני וכן אמצעי טבעי למניעת הצפות. התוכנית כוללת גם לוחות סולאריים שיותקנו על גגות ועל חזיתות המבנים. כחלק ממדיניות חדשה של רמ"י ומינהל התכנון לשכונות חדשות, היא כוללת נספח למיצוי ייצור אנרגיה מתחדשת.

התנועה בתוכנית מבוססת הליכה, רכיבה ותחבורה ציבורית: כל חלקי השכונה מקושרים לתחנת הרכבת ולמרכזי העסקים והתעשייה של העיר באמצעות נתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים),העוברים ברחובות הראשיים, וברכיבה בטוחה בשבילי אופניים מופרדים. כל יחידות הדיור בשכונה נמצאות במרחק הליכה מנתיבי התחבורה הציבורית. התוכנית נערכה על ידי ארמון אדריכלים.

התוכנית מצטרפת לשורת תוכניות שאושרו בוותמ"ל בקריית גת בשנים האחרונות, והוסיפו לה ביחד יותר מ-20 אלף יחידות דיור חדשות: לצד כרמי גת מערב,  יש גם את תוכנית התחדשות עירונית שבטי ישראל (תמ"ל 2010) שאושרה ב-2019, הכוללת כ-2,300 יחידות דיור בהתחדשות עירונית; תוכנית התחדשות עירונית יסקי-קוממיות (תמ"ל 2014) שאושרה ב-2022, הכוללת כ-1,400 יחידות דיור בהתחדשות עירונית; ותוכנית קריית גת מערב-דרום (תמ"ל 1011 א'),הכוללת כ-7,500 יחידות דיור בתכנון המותאם למגוון אוכלוסיות, בהן אוכלוסייה חרדית, ובנוסף כוללת שטח לתכנון עתידי של בית חולים חדש, שנמצא לקראת אישור סופי בממשלה. 

מתכננת הוותמ"ל, אדר' סיגי בארי, מסרה כי, "הרובע החדש הינו חלק ממהלך לפיתוח קריית גת והפיכתה לעיר משמעותית במרחב. הרובע נשען על תחנת הרכבת החדשה שתיבנה, ותוכנן באופן שיעודד שימוש בתחבורה ציבורית, הליכה רגלית ורכיבה על אופניים".

מנהל רמ"י, ינקי קוינט, הוסיף כי, "קריית גת היא אחת הדוגמאות הטובות לתועלות שמפיקה הרשות מהסכמי הגג, לאחר שנחתם עמה ביולי האחרון הסכם גג שלישי לתוספת של כ-10,000 יחידות דיור".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הסכם גגכרמי גתסיגי באריינקי קוינטרמ"יקריית גתותמ"לכרמי גת צפון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...