תמורת 15 מיליון שקל: גפן מגורים של צחי אבו נכנסת כשותפה בחברות התחדשות עירונית באשקלון ובמרכז

הרכישה הראשונה, תמורת 10 מיליון שקל, היא של 50% מחברה הפועלת באשקלון ומחזיקה שישה פרויקטים. בהסכם הנוסף, תרכוש גפן מהיזם 51% מחברה המחזיקה ב- 21 פרויקטים של פינוי בינוי, בעיקר במרכז, תמורת 5 מיליון שקל. שתי הרכישות צפויות להניב כמעט 6,000 יחידות דיור לשיווק

שיתוף הכתבה
צחי אבו ומשה קורן (יובל אליאס ורוית טורקיה)צחי אבו ומשה קורן (יובל אליאס ורוית טורקיה)

גפן מגורים, שבשליטת צחי אבו ובניהולו של משה קורן, נכנסה כשותפה בשתי חברות התחדשות עירונית - אחת מהן פועלת באשקלון והשנייה באזור המרכז, תמורת 15 מיליון שקל. כך דיווחה החברה היום (א') לבורסה.

הרכישה הראשונה, באמצעות חברה בת, היא של 50% מחברה הפועלת באשקלון ומחזיקה שישה פרויקטים שצפויים להניב יותר מ-2,500 יחידות יזם לשיווק. בתמורה להמחאת הזכויות וההתחייבויות בעבור כל ששת הפרויקטים, תעביר גפן מגורים כ-10 מיליון שקל לחברה הנרכשת. התשלום המשולם בגין כל פרויקט משתנה, וחושב בהתאם למספר יחידות היזם שצפויות להיבנות בכל אחד.

התמורה בעבור כל פרויקט תשולם בשלושה תשלומים: 70% ישולמו בתוך שבעה ימים ממועד התקיימות האישורים הנדרשים, וכן עמידה בתנאים סטנדרטיים נוספים, כ-7 מיליון שקל שישולמו ממקורותיה העצמיים של החברה; 15% מהתמורה ישולמו לאחר קבלת אישור מקדמי לקידום תכנון כל אחד מהפרויקטים; 15% מהתמורה ישולמו לאחר קבלת אישור מקדמי לקידום תכנון פרויקט נוסף.

בהסכם הנוסף, התקשרה גפן בהסכם עקרונות עם צד שלישי שעל פיו החברה תרכוש מהיזם 51% מהונה של חברה המחזיקה ב-21 פרויקטים של פינוי בינוי , בעיקר באזור המרכז, תמורת 5 מיליון שקל. לפרויקטים יש פוטנציאל של יותר מ-2,400 יחידות דיור יזם לשיווק.

על פי הסכם זה, יזם הפרויקטים יהיה אחראי על ניהול ממשק הדיירים, קידום התב"עות, שיווק ומכירות יחידות הדיור, ואילו גפן תהיה אחראית על המימון וכן על תכנון ורישוי, לרבות הוצאת היתרים. ההסכם כפוף לחתימת הסכם מחייב, שייחתם עד 31 במאי, וכן לאישור האורגנים המוסמכים של שני הצדדים.

עסקאות אלה מצטרפת לרכישת השליטה של גפן מגורים באדלר את שכטר, תמורת 20 מיליון שקל בפברואר השנה. גפן מגורים מבוססת על השלד הבורסאי של חברת הקנאביס קאנומד. ששינתה את שמה לאחר שצחי אבו קנה אותה בסוף 2022. מאז הקמתה, סגרה החברה שלוש עסקאות ברכישת זכויות בחברות התחדשות עירונית .


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתמשה קורןצחי אבוגפן מגורים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...