ערן יעקב חושף: זהו הכלי החדש של רשות המסים להתמודדות עם תופעת החשבוניות הפיקטיביות

רשות המסים מקדמת בחוק ההסדרים פתרון טכנולוגי להתמודדות עם אחת הרעות החולות של עולם הנדל"ן - תופעת החשבוניות הפיקטיביות. כך חשף יעקב במהלך אירוע "פסגת ההתחדשות העירונית 2023" שנערך בשבוע שעבר בתל אביב. "בזמן שאתה עושה עסקה, נוכל לקבל חיווי בזמן אמת ולהחליט האם מדינת ישראל מכירה לעסק בהוצאה הזו או לא"

שיתוף הכתבה
ערן יעקב בפסגת ההתחדשות העירונית 23' (אקליפס מדיה)ערן יעקב בפסגת ההתחדשות העירונית 23' (אקליפס מדיה)

בימים אלה פועלת רשות המיסים לפיתוח פתרון טכנולוגי חדש אשר יסייע לה להתמודד עם תופעת החשבוניות הפיקטיביות. את הפרטים הראשונים בנושא חשף מנהל רשות המיסים ערן יעקב במהלך אירוע "פסגת ההתחדשות העירונית" שערכו בשבוע שעבר מרכז הנדל"ן ומדלן. לדברי יעקב, הצעת החוק לפיתוח הכלי החדש כלולה בהצעת חוק ההסדרים המקודמת בימים אלה. את הדברים אמר בשיחה עם עו"ד ורד אולפינר, שותפה וראש תחום מיסוי נדל"ן בפירמת EY .

"בחוק ההסדרים הזה אנחנו פועלים לאפשר מודל טכנולוגי לטפל בתופעה הזו (חשבוניות פיקטיביות, דנ"ק)", אמר. בזמן שאתה עושה עסקה, בזמן אמת נוכל לקבל חיווי ולהחליט אם מדינת ישראל מכירה לעסק בהוצאה הזו או לא". עם זאת לדבריו כלי זה לא ישנה את חובת הדיווח אך יכול להקל על מנהלי החשבון או רואי החשבון".

בשיחה נוספת שנערכה עם " מרכז הנדל"ן , הרחיב יעקב ואמר: “המאבק של רשות המיסים, לא רק בארץ אלא בכל המדינות שיש בהן מע"מ בחשבוניות הפיקטיביות, הוא מההתמודדויות הכי קשות, בטח במדינת ישראל. הדבר מתרחש בצורה יותר מובהקת בעולם נדל"ן, בהעסקת עובדים ובשיפוצים. בעולם הבנייה הרחב יש כמות משמעותית של חשבוניות פיקטיביות.

"זה חוצה מגזרים, לא משנה אם בבני ברק, ברעננה או בחיפה. בעולם הנדל"ן. זה עובר כחוט השני בכל האזורים. בחברה הערבית אנחנו מוציאים יותר שימוש בחברות פיקטיביות לשימוש, כיסי ולמימון פשיעה כלכלית. יש לך את זה בפרוטקשן, בחשבוניות פיקטיביות כדי לייצר הכנסה".

"מזומן בפטור ממס בעסקת התחדשות" 

עוד התייחס יעקב באירוע להטבות המס הצפויות בהתחדשות העירונית: "מדינת ישראל נתנה הרבה מאוד הטבות מיסוי בהתחדשות עירונית, זה בא לידי ביטוי בפטורים בעולם המיסים, עד בנייה של 25 מטר ללא מיסוי -  גם של מע"מ, גם מס שבח וגם מס רכישה - יש המון הטבות. המטרה עכשיו לקדם את ההטבות של פינוי-בינוי גם עבור תמ"א 38 . זה נכון לגבי הקשישים, זה נכון גם למה שעשינו שאם יש לאדם כמה דירות במתחם הוא יהיה זכאי לקבל את ההטבות על יותר מדירה אחת, מה שלא היה פעם. זו הטבה משמעותית כי היה צוואר בקבוק וזה מנע מפרויקטים להתקדם". 

"אפשרנו גם לקבל מזומן עבור דירה אחת בלבד בפטור ממס ממספר סיבות. ראשית, ברמה הערכית מי שיש לו יותר מדירה אחת הוא בעל יכולות. שנית, אנחנו לא רוצים להשפיע על אדם למכור או לא למכור את הדירה בגלל שיקולי מס. שלישית, המס בנוי על כך שאנחנו ממסים בפועל כשבן האדם נפגש עם הכסף. וכאן אדם נפגש עם הכסף ויש מקום למסות. צריך לזכור שזו הקלה, אנחנו מאפשרים לו לקבל מזומן בפטור ממס על דירה אחת.

הטבה נוספה שמוצעת בחוק ההסדרים נועדה לגרום לבעלי קרקעות למהר ולבנות: "אם יש לך קרקע שאתה מחזיק לפני 2001 אתה משלם 47% מס. אפשרנו למי שיבנה מעל  15 דירות בתוך ארבע שנים  או עד שמונה שנים שישלם 25%".  נושא נוסף הוא שחלוף: "אם יש לך דירה יחידה קטנה שאתה משכיר ואתה שוכר דירה, אז על הדירה שאתה משכיר יהיה פטור עד 7,500 שקל במקום 10% היום".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ורד אולפינרערן יעקבחוק ההסדרים 2023רשות המסיםפסגת ההתחדשות העירונית 2023
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...