המועצה הארצית דחתה ההכרעה באישור תוכנית היישוב החדש "תלה" בחודשיים

שבוע לאחר שאושרה על ידי הוולנת"ע, החליטה המועצה הארצית לדחות את הדיון בהקמת היישוב החדש "תלה" שבנגב הצפוני בחודשיים בשל התנגדות המועצה האזורית שבשטחה הוא אמור לקום. הצעת עיריית באר שבע לגנוז לחלוטין את הקמת היישוב נדחתה ברוב של 18 מול 10

שיתוף הכתבה
יו"ר המועצה הארצית נתן אלנתן (Eclipse media)יו"ר המועצה הארצית נתן אלנתן (Eclipse media)

שבוע לאחר החלטת הוולנת"ע להמליץ למועצה הארצית על הקמת היישוב "תלה" בנגב הצפוני, שטח המועצה האזורית בני שמעון, החליטה אתמול (ג') המועצה הארצית לתכנון ובניה בראשותו של יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן, שדנה בנושא, לדון פעם נוספת בתוכנית בעוד כחודשיים, זאת בשל התנגדויות של ראש המועצה והחברה להגנת הטבע. בדיון הועלתה גם הצעת נציג עיריית באר שבע, לדחות לחלוטין את הקמת היישוב החדש, אבל היא נדחתה, ברוב של  18 מול 10.

בשבוע שעבר הוולנת"ע החליטה ברוב של 8 מול 4 להמליץ על הקמת היישוב. ההחלטה התקבלה, למרות התנגדות חד משמעית, להקמת היישוב החדש, של ראש מועצת בני שמעון, ניר זמיר, שבשטח המועצה שלו, היישוב מתוכנן לקום. עוד התנגדו להקמת היישוב החדש - נציגי עיריית באר שבע, נציגי משרד האוצר ונציג ארגוני הסביבה, איש החברה להגנת הטבע.

את התהליך להקמת היישוב החדש החלה בשנה שעברה במהלך ממשלת בנט, שקבעה כי יש לבחון הקמת יישוב באזור. כיום, כשנה לאחר תחילת הבחינה, היא עברה בקריאה ראשונית אך ההחלטה הסופית להקמתה נדחתה בכחודשיים.

חלק מהיתרונות של היישוב החדש, לפי המצגת שהציגו תומכיו, זה ריכוז תשתיות, צפיפות גבוהה, מיתוג, תכנון מאוזן, ויצירת מסה של אוכלוסיה. בחסרונות נרשמו רק עלויות הפיתוח הגבוהות של יישוב חדש ותחרות מול ישובים קיימים.

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "אין כל היגיון – לא תכנוני, לא כלכלי, לא חברתי, לא סביבתי, לא נופי ולא אקולוגי, בהקמת יישוב חדש בנגב, במיקום המוצע. מכל ההיבטים הללו, יש עדיפות ברורה וחד משמעית, לחיזוק ועיבוי יישובים קיימים ולא להקמת עוד ועוד יישובים חדשים. יישוב חדש, רק יפגע ביישובים הקיימים באותו המרחב, הזקוקים לחיזוק, ובטח שלא להחלשה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייההמועצה האזורית בני שמעוןיישובים בנגבנתן אלנתןתלה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...