למרות ההתנגדויות: הוולנת"ע המליצה על הקמת היישוב החדש תלה בנגב

להקמת היישוב מתנגדים ראש המועצה האזורית בני שמעון שבשטחה הוא יוקם, עיריית באר שבע, משרד האוצר וארגוני הסביבה. הנושא הועבר למועצה הארצית, ויעלה בה לדיון באחת הישיבות הקרובות

שיתוף הכתבה
היישוב תלההיישוב תלה

בישיבה שהתקיימה הבוקר (ג') בוועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) הוחלט, ברוב של שמונה מול ארבעה, להמליץ למועצה הארצית לתכנון ובנייה על הקמת היישוב החדש תלה. ככל הנראה, הנושא יגיע לדיון במועצה הארצית בישיבה הקרובה, או באחת הישיבות הקרובות.

ההחלטה התקבלה, למרות התנגדות חד משמעית להקמת היישוב החדש מצד ראש המועצה האזורית בני שמעון, ניר זמיר, שהיישוב צפוי להיבנות בשטח המועצה שלו. להקמת היישוב החדש התנגדו גם נציגי עיריית באר שבע, נציגי משרד האוצר ונציג ארגוני הסביבה - איש החברה להגנת הטבע.

לפי המצגת שהציגו התומכים בהקמת היישוב בממשלה, בין היתרונות שלו ניתן למנות ריכוז תשתיות, צפיפות גבוהה, מיתוג, תכנון מאוזן, ויצירת מסה של אוכלוסייה. בחסרונות נרשם רק עניין הפיתוח החדש והתחרות מול היישובים הקיימים.

קידום ההחלטה על הקמת היישוב החדש החל בשנה שעברה, במהלך הממשלה בראשות נפתלי בנט, שקבעה כי יש לבחון הקמת יישוב באזור. כיום, כשנה לאחר תחילת הבחינה, היא עברה כאמור בקריאה ראשונית.

מהחברה להגנת הטבע נמסר כי, "אין כל היגיון – לא תכנוני, לא כלכלי, לא חברתי, לא סביבתי, לא נופי ולא אקולוגי - בהקמת יישוב חדש בנגב, במיקום המוצע. מכל ההיבטים האלה, יש עדיפות ברורה וחד משמעית לחיזוק ועיבוי יישובים קיימים, ולא להקמת עוד ועוד יישובים חדשים. יישוב חדש רק יפגע ביישובים הקיימים באותו המרחב, הזקוקים לחיזוק, ובטח שלא להחלשה".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תלהולנת"עהמועצה האזורית בני שמעוןהחברה להגנת הטבעהמועצה הארצית לתכנון ובנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...