רגב: לא נקדם את ביצוע המטרו עד שלא תקודם הרכבת של קריית שמונה עד אילת

שרת התחבורה דיברה בכנס של רמ"י בתל אביב. בכנס נאם גם שר השיכון, יצחק גולדקנופף, שירד מהבמה בעקבות קריאות של מפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט, אך חזר לאחר מכן ואמר על מינויו לתפקיד כי, "הכניסו אותי למקום רותח. זו מקפצה אדירה"

שיתוף הכתבה
שרת התחבורה, מירי רגב (אסי אפרתי)שרת התחבורה, מירי רגב (אסי אפרתי)

צעקות כמו “בושה, בושה", "דמוקרטיה, דמוקרטיה", "אתה לא שירתת" ועוד, ליוו את פתיחות נאומו של שר הבינוי והשיכון, יצחק גולנדקופף, בכנס שארגנה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). הצעקות נשמעו מצד מפגיני המחאה נגד הרפורמה המשפטית, שהתאגדו גם מחוץ למוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, שבו נערך הכנס. המוחים גם קטעו את דברי השר במהלך הנאום.

לאחר שהמאבטחים הוציאו את המפגינים והרחיקו את השר, הוא חזר לנאום על הבמה. לדבריו, "הכניסו אותי למקום רותח. זו מקפצה אדירה. כולם מוקדשים לנושא של בנייה לדירות. אתם כולכם מנהלי חברות ממשלתיות, הרגולטור של עולם הבנייה. כולכם אוהבים ונכבדים, נפעל להוזיל את מחיר הדיור בארץ ישראל, המהווה מחסום מהותי. צריך לפתח תשתיות, להגביר שיווקים ולהרחיב את מעגל הדיור הציבורי. 

המפגינים מחוץ לכנס (מרכז הנדלן)המפגינים מחוץ לכנס (מרכז הנדלן)

"הצגנו שורת מהלכים וביצענו השקעות של מאות מיליונים בהאצת הנדל"ן. במחיר מטרה יש תעדוף לאזורים עם ביקוש נמוך, יש תוכנית ל-2,000 דירות דיור ציבורי לצד השמשת דיור ציבורי יומי ושכירות ארוכת טווח. אנחנו מקדמים לטובת הציבור ירידת מחרים שתיטיב עם אזרחי המדינה. ההאטה בבניית הדירות אינה נובעת מכך שהשווקים נותנים פתרון, אלא מעליית הריבית - המקשה על הציבור. אחד הפתרונות הוא השקעה בפריפריה, ולשם כך אנחנו צריכים את רמ"י, ופועלים בשליחות ובאכפתיות. 

שר השיכון יצחק גולדקנופף מנכל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט ושרת התחבורה מירי רגב (אסי אפרתי)שר השיכון יצחק גולדקנופף מנכל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט ושרת התחבורה מירי רגב (אסי אפרתי)

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "צריכה להיות פה שרת התחבורה, מירי רגב, שנוטלת חלק בוועידה הזו, וניצבת באחד המשרדים החשובים שמשפיעים על שוק הדיור. יש עשרות אלפי יחידות דיור שלא מאוכלסות רק בגלל מחסור בתשתיות"

"צריכה להיות פה שרת התחבורה, מירי רגב, שנוטלת חלק בוועידה הזו, וניצבת באחד המשרדים החשובים שמשפיעים על שוק הדיור. יש עשרות אלפי יחידות דיור שלא מאוכלסות רק בגלל מחסור בתשתיות. מאז שנכנסתי לתפקידי כשר בינוי ושיכון, יש לי יותר שיחות עם מנכ"ל המשרד שלי (יהודה מורגנשטרן, דנ"ק) ועם מנכ"ל רמ"י (ינקי קוינט, דנ"ק) יותר מאשר עם בני משפחתי. אנחנו שקועים במספרים ובתוכניות, ומשתדלים להפעיל היגיון ויצירתיות".

רגב: "פרויקט הדגל הוא רכבות מדן ועד אילת"

המוחים נגד הרפורמה במערכת המשפט לא מנעו את נאומה של מירי רגב בכנס. לדברי שרת התחבורה, "אני מקווה שאתם לא מתרגשים. שר השיכון והבינוי, זכית להוביל את אחד המשרדים המאתגרים, משאב הקרקע נמצא תמיד בחסר. האתגר הגדול של משרד השיכון ורמ"י הוא הגדלת קרקעות ושיווק קרקעות. יש שלושה נושאים שמעסיקים את הציבור: דיור, תחבורה ותעסוקה. השילוב בין שלושת המרכיבים האלה יביא פתרונות לאזרחי ישראל. אני בטוחה שבקבינט הדיור והתחבורה נוכל, ביחד עם משרדי הממשלה, להוביל תהליכים חשובים לעם ישראל. זוג צעיר שמגיע לקנות דירה בודק יכולת הנגשה למקום מגוריו ולעבודתו, ולכן השילוב בין משרד השיכון, רמ"י ומשרד התחבורה הוא מציאות הכרחית. 

שרת התחבורה, מירי רגב: "בהסכמי גג אנחנו בונים אלפי יחידות דיור, אבל לא נותנים תשתיות תחבורתיות. כך אנו פוגעים באזרחים ולא נוכל לקיים הסכמי גג. התקציב יבוא מרמ"י או ממקורות אחרים, ולא ממשרד התחבורה"

"בהסכמי גג אנחנו בונים אלפי יחידות דיור, אבל לא נותנים תשתיות תחבורתיות. כך אנו פוגעים באזרחים ולא נוכל לקיים הסכמי גג. התקציב יבוא מרמ"י או ממקורות אחרים, ולא ממשרד התחבורה. הדרכים באוויר וביבשה הן נכס עליון. זה עשור מוטה תשתיות ותחבורה ציבורית, כדי לחבר את מדינת ישראל, לאפשר מוביליות חברתית ולפזר את האוכלוסייה. אם נסתכל רק על החור של הגרוש, נבנה רק מחדרה עד גדרה, אך מדינת ישראל היא דן עד אילת. פרויקט הדגל הוא רכבות מדן ועד אילת, לאורך ולרוחב. חלקן מהירות. אתם מבינים מה זה אומר שאדם שגר בקריית שמונה יוכל לעבוד באילת? זה דבר אדיר למוביליות החברתית, כמובן שחיבור מדינה ברכבות זה לא מספיק. כדי שזה יקרה אנחנו חייבים ליישם מדיניות. 

לדבריה, "אדם יוכל לצאת באופניים לצאת להאב תחבורתי. כמה זה פשוט. כמה פשוטה התפישה של חיבוריות וקישוריות. כמה צריך להיאבק עם משרד האוצר כדי שיבינו שם ששבילי אופניים זה לא נכון רק בגוש דן, כדי לאפשר לרכבת מדן ועד אילת שלדעת משרד האוצר לא כלכלית - אנחנו יודעים היום שהרכבת לבית שאן כלכלית. לא הפסקנו את תכנון המטרו, אבל לא נקדם ביצוע דה פקטו, עד שלא תקודם הרכבת של קריית שמונה ועד אילת. אין לי בעיה עם מטרו בתל אביב. ולזה כמובן נוסיף את סלילת הכבישים. 

"אין סיבה שכשאתה נוסע בנתיבי איילון או לירושלים אתה עומד בפקק והנת"צ ריק. אם הנת"צ ריק, מה עשיתי בזה? הפקקים עולים למשק 40 מיליארד שקל בשנה. מה קורה לבן אדם שגר בצפון? משלם דלק ומס גודש. זה לא יקרה בתקופתי. למה שלא ישלם מס גודש באילת או כשייכנס לנתב"ג? האוצר מאיים על התחבורה? האוצר אמר לא יהיו תוספות אם לא יהיה מס גודש. בעיית הפקקים היא של משרד התחבורה?

בנוגע לשדה תעופה נוסף, אמרה רגב כי, "ההחלטה נגררת עשר שנים. בקדנציה הקודמת החלטתי ששדה התעופה יהיה בנבטים. נרחיב גם את כביש הערבה, כך שיהפוך את אילת לעיר אחרת לגמרי".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מירי רגברמ"ייצחק גולדקנופףהמהפכה המשפטית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...