הממשלה מגדילה את כוחה במערכת התכנון: ועדת השרים לחקיקה אישרה את מינוי סטרוק למועצה הארצית

עוד על פי ההחלטה יתווספו נציגי המשרד להרכבי הוועדות המחוזיות צפון ודרום. זאת לאחר פרסום תזכיר החוק להערות הציבור בהליך מקוצר בחג הפורים. החברה להגנת הטבע: "השינוי המדובר, יפגע באיזון המתקיים במערכת התכנון"

שיתוף הכתבה
שרת ההתיישבות אורית סטרוק (קובי גדעון, לע"מ)שרת ההתיישבות אורית סטרוק (קובי גדעון, לע"מ)

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את תזכיר החוק אשר מגדיל את כוחה בוועדות התכנון, ומוסיף את שרת ההתיישבות או נציג מטעמה להרכב המועצה הארצית לתכנון ולבניה, וכן להרכבי הוועדות המחוזיות צפון ודרום. משמעות ההחלטה כי תיקון החוק יועבר כעת להמשך חקיקה בכנסת, כחקיקה ממשלתית. עם הוספת נציג המשרד להתיישבות צפוי מספר נציגי הממשלה לצמוח ל-13 מתוך 33 במועצה הארצית, ובוועדות המחוזיות צפוי מספרם ל-11 מתוך 20.

"בהתאם להסכמים הקואליציוניים שנחתמו לשם כינונה של הממשלה ה-37... הוחלט להנחות את שר הפנים למנות את שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות (או נציגה) כחברה במועצה הארצית לתכנון ולבניה וכן למנות את נציג שרת ההתיישבות כחבר בוועדות המחוזיות במחוזות צפון ודרום".

כפי שפורסם בשבוע שעבר ב" מרכז הנדל"ן " תזכיר החוק פורסם להערות הציבור בנוהל מואץ, ל-48 שעות בלבד, במהלך חג הפורים – דבר אשר גרר ביקורת רבה. בהערות לטיוטת החוק נכתב כי "במסגרת זאת התקבלו מאות הערות מהציבור, רובן ככולן מתנגדות להוספה של חברי ממשלה או נציגיהם למועצה הארצית ולוועדות המחוזיות, מבלי להוסיף נציגים לגופים אחרים המיוצגים במוסדות התכנון האמורים, באופן המפר את האיזון הקיים כיום בהרכבם".

מהחברה להגנת הטבע נמסר בתגובה להחלטה "אין שום הצדקה, להגדלתו של ייצוג הממשלה, במוסדות התכנון. בהרכביהם של מוסדות התכנון השונים כיום, אנו מוצאים ייצוג לשלטון המרכזי, לשלטון המקומי ולחברה האזרחית. השינוי המדובר, יפגע באיזון המתקיים במערכת התכנון, המורכבת ממספר בעלי תפקידים, המייצגים, כל אחד מהם, אינטרסים שונים".

עוד נמסר כי "ממילא שמור לממשלה רוב וכוח משמעותי במוסדות תכנון רבים. מאחר וישנה נכונות לבחון שינויים בהרכביהם של מוסדות התכנון, יש להגדיל את מספרם של נציגי הרשויות המקומיות והחברה האזרחית, במוסדות התכנון".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייההחברה להגנת הטבעהוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפוןועדת השרים לענייני חקיקההוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרוםאורית סטרוק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...