מליסרון רוכשת אנרגיה ירוקה במיליארד שקל

החברה רוכשת מדוראל ומשיכון ובינוי חשמל ירוק בהיקף של 50 מיליון שקל בשנה כל אחת לעשר שנים. מדוראל היא צפויה לרכוש 150 מיליון קוט"ש בשנה ומשיכון ובינוי 140

שיתוף הכתבה
ליאורה עופר, בעלת השליטה ויו"ר מליסרון (ורדי כהנא)ליאורה עופר, בעלת השליטה ויו"ר מליסרון (ורדי כהנא)

מליסרון רוכשת מדוראל  ומשיכון בינוי, אנרגיה ירוקה במיליארד שקל, תמורת 100 מיליון שקל בשנה. כך  לפי הודעות לבורסה שפרסמו היום (א')  שלוש החברות. דוראל חשמל מהטבע ושיכון בינוי אנרגיה חתמו שני  הסכמים נפרדים למכירת חשמל ו'תעודת ירוקות'-  תעודה אשר מוענקת ליצרני חשמל מאנרגיות מתחדשות  בגין כל מגה-וואט חשמל מיוצר -  עם חברת הנדל"ן מליסרון לתקופה של כ-10 שנים.  

ההסכם הנפרד עם דוראל מוערך בהיקף של כ-500 מיליון שקל סך הכול – כ-50 מיליון שקל בשנה. ההסכם ייכנס לתוקפו החל מינואר 2024. מחיר החשמל יוצמד לרכיב הייצור אשר נקבע מעת לעת על-ידי רשות החשמל. היקף הצריכה מוערך בכ-150 מיליון קוט"ש בשנה - כמחצית מצריכת החשמל הכוללת של מליסרון . במסגרת ההסכם תשייך דוראל מתקני ייצור פוטו-וולטאיים משולבי אגירת אנרגיה שבבעלותה המייצרים חשמל ירוק, לחלק מנכסי מליסרון, בהתאם לכללי הרגולציה בשוק. 

דוראל מליסרון אנרגיה מתחדשת (חיים ערוסי)דוראל מליסרון אנרגיה מתחדשת (חיים ערוסי)

ההסכם עם שיכון ובינוי צפוי להתרחש במהלך שנת 2025, עם השלמת הקמת מתקני הייצור. במסגרת ההסכם מתחייבת מליסרון לרכוש בעצמה מהספק הווירטואלי חשמל בהיקף של כ-140 מיליון קוט"ש בשנה. שיכון בינוי מעריכה את ההכנסות בהיקף של כ-50 מיליון ששקל בשנה וכחצי מיליארד שקל במשך כל תקופת ההסכם שנקבעה.

למליסרון, המחזיקה ומפעילה, בין היתר, שטחי מסחר ומשרדים רבים ברחבי הארץ צריכת חשמל גבוהה בנכסים אלו בהתפלגות שעתית על פני השנה.  לפי דיווחה של דוראל, מליסרון היא חברת הנדל"ן הראשונה שבוחרת לצרוך אנרגה ירוקה ולא מזהמת. 

קבוצת דוראל היא חברה יזמית גלובלית גדולה בתחום האנרגיות המתחדשותו פועלת בישראל, באירופה ובארה"ב. דוראל צפויה לייצר ולספק את כמות החשמל הירוק הגדולה ביותר לצרכנים במשק הישראלי ממתקני האנרגיה  המתחדשת שלה ברחבי הארץ, באמצעות מספק החשמל הירוק שהקימה. היקף צריכת החשמל שישויך למליסרון במסגרת העסקה, מהווה כ-10% מסך החשמל הירוק שיופק במתקני ייצור פוטו-וולטאיים שדוראל צפויה לחבר לרשת בשנתיים הקרובות במדינת ישראל, העומד על כ-1 גיגה וואט בשילוב כ-1.8 גיגה וואט שעה של אגירת אנרגיה, על פי דיווחי החברה.

לדברי שי דולב, מנהל הסחר באנרגיה בקבוצת דוראל: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה שלנו עם ענקית הנדל"ן מליסרון שבחרה בנו כמספקי החשמל הירוק לשטחי המסחר שבבעלותה. שיתוף פעולה זה הוא מהלך חשוב המבסס את מעמדה של דוראל כשחקן המרכזי בתחום הספקת החשמל הירוק בישראל, זאת על רקע רפורמת החשמל שתיכנס לתוקפה באופן מלא בשנה הבאה, והוא מהווה סנונית ראשונה לשורת עסקאות האספקה ירוקות משמעותיות בהן תתקשר החברה. אנו ממשיכים ליישם את אסטרטגיית הצמיחה שלנו בעולם בכלל ובישראל בפרט ופועלים לחיזוק מעמדה של דוראל כשחקנית דומיננטית המובילה את שוק האנרגיה המתחדשת בישראל עם הקמות של עשרות פרויקטים סולאריים בשילוב אגירת אנרגיה."

לדברי איתי בניאן, סמנכ"ל פיתוח עסקי במליסרון: "המגמה העולמית נעה לכיוון של צמצום פליטות פחמן וכך גם בישראל. מליסרון היא צרכנית חשמל משמעותית, מהגדולות בארץ, וכחלק מיישום עקרונות ה-ESG אנחנו שמחים וגאים להוביל מעבר לצריכת אנרגיה ממקורות מתחדשים, ולהסב את צריכת החשמל שלנו למקורות ירוקים, סביבתיים ונקיים יותר. שני ההסכמים שנחתמו עם חברות מובילות בשוק האנרגיה בישראל הם ראשוניים מסוגם והיקפם בישראל, משקפים תנאים מסחריים מיטביים לצדדים וישלימו יחדיו את עיקר צריכת החשמל בנכסינו לעשור הקרוב".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מליסרוןשיכון ובינוי אנרגיהדוראל חשמל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...