התיירות מתעוררת בערבה? נסגר מכרז ל-204 חדרי מלונאות בחצבה

חברת לנוקס רכשה את שני המגרשים, במחיר של כאלף שקל בלבד לכל יחידה (קרקע). בשבועות הקרובים צפויים להסתיים מכרזים נוספים למתחמי תיירות ומסחר בערבה

שיתוף הכתבה
הערבה הערבה

הבשורות הטובות הן שסוף סוף נסגרו בימים האחרונים בהצלחה שני מכרזים להקמת בתי מלון בערבה התיכונה, ובשנים הקרובות יקום מתחם של מלונאות ונופש ליד היישוב חצבה (מצד חצבה),כ-20 ק"מ דרומית לצומת הערבה, שיכלול 204 חדרים. הבשורות הרעות הן, שההצלחה הגיעה רק לאחר שמחיר המינימום ירד לשפל ועמד על 100 אלף שקל בלבד למגרש, ושגם במחיר כזה הונחה רק הצעה אחת לכל מכרז, וגם היא על ידי אותו גורם.

הערבה התיכונה משתרעת על שטח של 1.5 מיליון דונם, יותר ממחציתם שמורות טבע, מדרום לצומת הערבה ולמפעלי ים המלח. בשנים האחרונות נעשים ברחבי המועצה, הכוללת בסה"כ 7 ישובים, מאמצים גדולים לקלוט תושבים חדשים ולפתח מתחמי תיירות, שגם יספקו תעסוקה וגם יספקו הכנסות ליישובים. אבל למרות ההשתדלות, עד כה לא נרשמו הצלחות גדולות, אם כי כבר היום ישנם ברחבי המועצה לא מעט צימרים המושכרים על ידי בעלי היחידות במחירים (ובסטנדרטים) שונים. באפריל 2018 נכשל מכרז גדול לשיווק 6 מגרשים לבתי מלון ביישוב ספיר, וגם שיפור תנאי המכרז והוצאת 3 מגרשים לשיווק בספטמבר 2018 (ל-240 יחידות מלונאות בסה"כ),הסתיים בסופו של דבר ללא הצעות כלל בתיבת המכרזים. 

[quote]

אולם כאמור, בימים האחרונים נסגרו בהצלחה שני מכרזי קרקע בחצבה, במסגרתם נמכרו 2 מגרשים לבניית 204 יחידות מלונאות בסה"כ. עם זאת, בעוד שהשומה על כל מגרש עמדה על 3.1-3.3 מיליון שקל (כ-30 אלף שקל לכל יחידה),מחיר המינימום נקבע על מאה אלף שקל בלבד. היזם שזכה בשני המגרשים, חברת לנוקס שבבעלות איש עסקים היהודי-צרפתי איב ביג'ו, היתה מציעה יחידה לשני המגרשים והיא שילמה 111,555 אלף שקל על כל מגרש (פחות מ-1,100 שקל לקרקע עבור על יחידת מלון). 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה

כך או כך, בשבועות הקרובים נדע האם מדובר בשתי סנוניות ראשונות והאם הערבה מתעוררת, במקביל לדיבורים המחודשים על חזון תעלת הימים שתיחפר בין ים סוף לים המלח ותעיר את כל האזור, משני צידי הגבול. 

ב-25 בפברואר צפוי להיסגר מכרז לשיווק 3 מגרשים ביישוב ספיר, ל-240 יחידות מלונאות בסה"כ. מדובר בניסיון שלישי בתוך שנה, אולם הפעם המדינה ירדה מהעץ הגבוה וקבעה מחיר מינימום של מאה אלף שקל בלבד לכל אחד מהמגרשים (שניים להקמת 60 יחידות ואחד ל-120 יחידות). אשתקד נעו מחירי המינימום באותם מגרשים על 385 אלף שקל ועד ל-1.183 מיליון שקל למגרש. עם זאת, מחירי הפיתוח עודכנו מעלה בכ-100 אלף שקל למגרש והם עומדים על 2.3-3.5 מיליון שקל. 

במקביל, במרץ הקרוב צפוי להיסגר מכרז מעניין לעוד שלושה מגרשים במצד חצבה, ליד מתחם המלונאות שנמכר כעת - 5,855 מ"ר להקמת מתחם מסחרי, במחיר מינימום של 129 אלף שקל; 6,019 מ"ר להקמת מתחם תיירותי לטיולי מדבר, במחיר מינימום של כ-30 אלף שקל; ו-6,930 מ"ר להקמת חניון לילה, מתחם "קמפינג", בצמוד למתחם המלונאי, במחיר מינימום של 34 אלף שקל. תחזיקו אצבעות. 

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שטחי מלונאותמועצה האזורית הערבה התיכונהים סוףים סוף נדל"ןמכרז ייזום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...