ניסים אסייג: סיפור חיים מופלא עד לרצח הנורא

מהילדות באור עקיבא, דרך הקריירה הצבאית המפוארת שכללה את אחד המקרים הקשים במלחמת לבנון, ועד להקמת אחת החברות החלוציות בתחום ההתחדשות. מותו של ניסים אסייג ביום ה' קטע סיפור חיים מרתק וייחודי. ביום ו' נעצר חשוד ברצח

שיתוף הכתבה
ניסים אסייג (גבי מימון)ניסים אסייג (גבי מימון)

האירוע בו נרצח  הקבלן ניסים אסייג (60),בעליה של חברת NSA ביום חמישי האחרון, זעזע את עולם הנדל"ן, לא רק בשל האופן המחריד שבו מצא את מותו, אלא גם בשל היותו של אסייג דמות ייחודית ואהודה בענף, בעלת סיפור חיים לא שגרתי ומרתק.

אסייג נולד באור עקיבא בשנת 1963 למשפחה מרובת ילדים ובשנת 1981 התגייס והחל בקריירה צבאית עשירה אשר הגיע לסיומה רק 27 שנים לאחר מכן, כאשר השתחרר בשנת 2008 כאלוף משנה. בתפקידו האחרון שימש סגן מפקד חיל החימוש, ורמ''ח ארגון ומשאבי אנוש.

בתקופת מלחמת לבנון הראשונה, ניצל אסייג מאחד המאורעות הקשים שהתרחשו במהלכה, שנודע כ"אסון הספארי"-, פיגוע התאבדות שאירע ב-10 במרץ 1985 ובו התפוצצה מכונית תופת בסמוך לשיירת כלי רכב של צה"ל ליד העיירה הלבנונית מארג' עיון. באירוע נהרגו 12 חיילי צה"ל ו-14 נוספים נפצעו.

אסייג היה ממובילי ההתחדשות עירונית בישראל. הוא החל לעסוק בנדל"ן בשנת 2011 לאחר סיום הקריירה הצבאית כאשר החברה שהקים קידמה למעלה מ-50 פרויקטים של פינוי ובינוי בהיקף של אלפי דירות בפתח תקוווה, תל אביב, קרית אונו, נתניה, רמלה, וגם באור עקיבא - העיר בא גדל. החברה שלו עבדה בעיקר בשיתוף עם חברות מהגדולות בתחום כמו תדהר , שיכון ובינוי והכשרת הישוב.

בשנים האחרונות התגורר אסייג עם משפחתו בשכונת נחלת יהודה בראשון לציון, ובה גם הובא למנוחות ביום שישי האחרון. הוא הותיר אחריו אשה, שלושה ילדים וחמישה נכדים.

נעצר חשוד ברצח

במהלך סוף השבוע חלה התקדמות בחקירת הרצח, ובמשטרה מעריכים כי אסייג נורה על ידי אדם שהכיר היטב. ביום ה' הגיע אסייג במונית למפגש עם אדם עימו קבע בעירו ראשון לציון. כשירד מהמונית שוחח עימו קצרות, ולאחר מכן נורה. אמבולנס של מד"א פינה אותו לבית החולים אסף הרופא במצב קשה. מותו של אסייג נקבע בבית החולים כמה שעות לאחר מכן.

ב-24 השעות שלאחר הרצח ערכו חוקרי היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה של מרחב השפלה בסיוע שוטרי ראשל״צ מצוד אחר החשוד וביום ו' נעצר באשדוד. החשוד, בשנות החמישים לחייו, הינו קרוב משפחתו של אסייג.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משטרת ישראלניסים אסייגNSA
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...