אאורה, דמרי וחברות נוספות זכו במענק התחדשות עירונית ברחובות בהיקף של 210 מיליון שקל

החברות יבצעו פרויקטים של התחדשות עירונית בשכונת קריית משה בעיר. הן יהרסו 516 דירות קיימות ויקימו במקומן 1,627 דירות חדשות. סכומי המענקים נקבעו בהתאם לבדיקה שמאית שביצעה הרשות להתחדשות, כדי לקבוע את התקציב הנדרש להבאת המתחמים לכדאיות כלכלית לביצוע פרויקט ההתחדשות

שיתוף הכתבה
יעקב אטרקצ'י ויגאל דמרי (ראובן קפוצ'ינסקי ויח"צ)יעקב אטרקצ'י ויגאל דמרי (ראובן קפוצ'ינסקי ויח"צ)

אאורה , י.ח. דמרי בניה, ניו ארה פרויקט אופק בעיר עם א.כ רימונים בניה, גבריאלוב 13-11 רחובות עם ברק הס החזקות, ושני תבור זכו כולן במענק השלמת כדאיות כלכלית לביצוע התחדשות עירונית בעשרה מתחמים בשכונת קריית משה שברחובות. כלל המענקים, שנתנים מטעם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מתוקצבים בכ-210 מיליון שקל, מתוך כספים שהתקבלו משיווקי קרקע בשכונה על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י).

סכומי המענקים נקבעו בהתאם לבדיקה שמאית שביצעה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, כדי לקבוע את גובה התקציב הנדרש להבאת המתחמים לכדי כדאיות כלכלית לביצוע פרויקט ההתחדשות. זאת בניגוד למנגנון של הקצאת קרקע משלימה, שלטענת רשות ההתחדשות הוא טוב פחות ביעילותו, דיוקו ומימושו אורך זמן רב יותר. 

הרשות להתחדשות קידמה את תוכנית ההתחדשות הרחבה לשכונת קריית משה בשיתוף עם עיריית רחובות. במתחמים  בשכונה שזכו למענק יש 516 יחידות דיור קיימות שייהרסו, ובמקומן יוקמו 1,627 יחידות דיור חדשות. כיום יש בשכונה כ-1,300 יחידות דיור, שבמקומן עתידות להיבנות כ-10,000 יחידות דיור בסך הכל, על פי התכנית המוצעת. לפי הרשות, המתחמים שלא זכו במכרז הנוכחי הם כבר כיום בעלי כדאיות כלכלית לביצוע, או שיקבלו מענקים בהמשך במקרה שיזכו.

ברשות להתחדשות עירונית רואים במודל החדש של קרקע משלימה - שימוש בהכנסות משיווק קרקע מדינה על ידי רמ"י בתחומי הרשות המקומית – כלי עדיף על פני הקצאת קרקע משלימה. זאת, בין היתר, מאחר שהמימון ניתן בהתאם לחוסר הכלכלי המדויק של כל מתחם, והוא מונע הקצאת מגרשי השלמה שאינם תואמים.

לדברי מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר, "המענק הממשלתי בקרית משה מאפשר את מימושה של אחת מתוכניות הענק להתחדשות עירונית בארץ. המודל החדש יורחב בשנה הקרובה ויאפשר הליכי התחדשות עירונית בשכונות נוספות בישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:י.ח דמריהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתאאורהאלעזר במברגרקרקע משלימהניו ארהרמ"ירחובותקריית משה רחובותא.כ. רימונים בניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...