שיווק של 2,000 דירות ושטחי מסחר: פתרון חלקי לסכסוך בין עיריית הרצליה לרמ"י

הסכסוך סביב קריית שחקים ואפולוניה נמשך כבר כמה שנים, אחרי שהעירייה חזרה בה מהסכם הגג שעליו חתמה ב-2016. הפתרון שגובש כעת מתייחס רק לשכונת קריית שחקים שבסמוך למחלף שבעת הכוכבים. נושא אפולוניה והצורך בטיהור הקרקעות שבמתחם, עדיין לא נפתר

שיתוף הכתבה

הסכסוך על אפולוניה וקריית שחקים בין עיריית הרצליה לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הסתיים בחלקו. הצדדים דיווחו על אישור מסמך הבנות בין רמ"י לעירייה, שאמור להיחתם סופית בקרוב. מסמך ההבנות מאפשר שיווק מידי של 2,000 יחידות דיור, שטחי מסחר ותעסוקה בעיר. הסכסוך נמשך כבר כמה שנים, והחל כשעיריית הרצליה חזרה בה מהסכם הגג שחתמה עם המדינה ב-2016, בתקופת משה כחלון כשר אוצר - הסכם שכלל בין היתר גם את מתחם קריית שחקים.

הצדדים היו מצויים בהליך הידברות שאליו נשלחו במסגרת ההליך המשפטי סביב שטחי אפולוניה, שנמצאת בצפון מערב העיר, על שטח שבו שכן בעבר מפעל תע"ש נוף ים, וקריית שחקים שנמצאת בסמוך למחלף שבעת הכוכבים. ההליך המשפטי מתנהל בבית המשפט המחוזי תל אביב. בשטחי אפולוניה טענה העירייה שהמדינה אמורה לממן את היעדר התשתיות בשכונה, ואילו בקריית שחקים התוכנית נעצרה בשל מחלוקת על אופן הטיפול בקרקע המזוהמת שהשאיר אחריו צה"ל. 

הרצליה (מאת Amos Meron - נוצר על־ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=23523753)הרצליה (מאת Amos Meron - נוצר על־ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=23523753)

בסיום הליך ההידברות, הושגו הסכמות לשיווק 1,000 יחידות הדיור בתוכנית קריית שחקים כמו שתוכנן מלכתחילה, והוחלט על תוכנית נוספת - תמ"ל 1068, לבניית 1,000 יחידות דיור בסמוך לשכונת גליל ים. ההסכמות מאפשרות שיווק מידי של 2,000 יחידות דיור בשתי התוכניות יחד. כ-380 מתוכן יוקצו להשכרה ארוכת טווח. בנוגע לאפולוניה, הסכסוך נמשך, והצדדים, כולל היזמים שמתכננים להקים על השטח פרויקט למגורים, נמצאים עדיין במאבק משפטי.

במסגרת ההסכמות לגבי קריית שחקים, תממן המדינה פתרונות תחבורתיים לאזור, כשרמ"י ומשרד האוצר התחייבו לממן בעלות של 143 מיליון שקל כביש וגשר חדשים. הכביש, שעלותו המוערכת היא 73 מיליון שקל, אמור לחבר את שכונות דרום הרצליה וגליל ים לרמת השרון. הגשר, שעלותו המוערכת היא כ-70 מיליון שקל, יהיה מעל נתיבי איילון (כביש 20),ואמור לחבר את שכונות דרום הרצליה עם מחלף הרב מכר שיוקם בסמוך למתחם הסינמה סיטי, וכביש מספר 2. העירייה מצדה תהייה אחראית למימון וביצוע של דרך תת־קרקעית בקריית שחקים.

חברה יזמית אשר התעניינה מאוד בהליך המשפטי היא רותם שני יזמות והשקעות בע"מ. החברה יצאה אתמול (ב') עם הודעה לבורסה בה היא מציינת כי הסכם הפשרה בין העירייה לרמ"י מאפשר את קידומה והוצאתה לפועל של תכנית קרית שחקים, בה לחברה יש זכויות להקמת 307 יחידות דיור. כמו כן לחברה יש זכויות החזקה משותפות בשיעור של 50% בשטחי המסחר והתעסוקה העתידים לקום ביחד עם קיבוץ גליל ים אשר לו עומדת זכויות החזקה בשיעור של 50%.

מנכ"ל עיריית הרצליה, עו"ד אהוד לזר, אמר כי "ברגע שהבנו שאנו לא מצליחים לחלץ מהמדינה מימון וביצוע של התשתיות, התנגדנו לתוספת יחידות הדיור. בסוף המדינה גדלה מבחינת תושבים, אבל יש לתת את הדעת לתשתיות העל. אנחנו בעירייה לא מוכנים שהעיר תפותח ללא תשתיות נאותות, ולכן אנו נאבקים כשצריך. אנחנו שמחים שבסוף בצד השני היה שיתוף פעולה, ורמ"י גילו הבנה לחשש שלנו לאור משבר התחבורה, באו לקראתנו, והכניסו יד לכיס, מתוך הבנה שפיתוח שכונות עם תשתיות ראויות הוא אינטרס של כל הצדדים, ולא רק של העירייה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעיריית הרצליהקריית שחקיםרמ"יאפולוניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...