עיריית הרצליה תובעת את רמ"י: הפרה את הסכם הגג ופעלה באופן חד צדדי

העירייה טוענת כי רמ"י פרסמה מכרז ללא שיתוף העירייה תוך קביעת הוצאות פיתוח נמוכות מדי וכי בניגוד להסכם, קבעה שהיזמים ישלמו את האגרות ישירות לעירייה

שיתוף הכתבה

עיריית הרצליה טוענת שרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) הפרה את ההסכמים עמה ומבקשת מבית המשפט  שיורה  לה על אכיפת הסכם הגג שחתמה עם העירייה ב- 19.1.16. העירייה טוענת כי בניגוד להסכם רמ"י פרסמה מכרזים באופן חד צדדי, בלי תיאום עמה על עלויות הפיתוח ודרשה מהיזמים שישלמו ישירות את האגרות לעירייה, במקום דרך רמ"י כפי שנקבע בהסכם.

לטענת עיריית  הרצליה,  לפי הסכם הגג  יינתן מימון לעירייה עבור הקמת התשתיות הדרושות לצורך קידום תכניות למגורים בתחומי העיר. בהתאם להסכם, התחייבה העירייה, בין היתר, לתכנן, לנהל ולבצע את עבודות הפיתוח של התשתיות.  

עוד טוענת העירייה כי מימון התשתיות כאמור מבוסס, בין היתר, על התחייבות רמ"י לגבות מיזמים אשר יזכו במכרזים לשיווק המגרשים את עלויות הפיתוח, ולהעביר סכומים אלה לעירייה בתמורה לביצוע העבודות.

"עוד נקבע כי עלויות הפיתוח ייקבעו בהתאם לתכניות ארעיות לתשתיות בהסכמה בין העירייה לרמ"י, שיאושרו על ידי ועדת הפרויקטים, כתנאי לשיווק הקרקע. עוד נקבע, כי במקרה של חילוקי דעות בין הצדדים תכריע ועדת היגוי להסכם בהשתתפות הצדדים ומשרד האוצר".

קריית שחקים יקרה יותר

בין התכניות בהסכם הגג, נכללה, ,תכנית "קרית שחקים",  לטענת עיריית הרצליה, מדובר בתוכנית חריגה וחדשנית  המוערכת, בתקציבים של מיליוני שקלים.

לטענת העיריה, בסביבות חודש פברואר 2022  הודיעה רמ"י לעירייה כי תפעל  לשיווק מגרשים בתוכנית הכוללים כ- 970 יח"ד המשתרעות על כ- 87,000 מ"ר, כ- 1380 מ"ר מסחר, ופחות מ- 3,000 מ"ר מבנים ומוסדות ציבור (שטחים עיקריים בלבד).

"אך למרות שהצדדים טרם הגיעו להסכמה בדבר גובה הוצאות הפיתוח לתכנית, שאותן יש לגבות מהיזמים שיזכו במכרזים, רמ"י הודיעה כי תפרסם מכרז "ללא דיחוי".   ימים ספורים בלבד לאחר ההודעה לעירייה אישרה ועדת הפרויקטים של רמ"י תקציב לפרויקט קרית שחקים בסך של 487,859,783 שקל , באופן חד צדדי, דבר אשר מהווה הפרה בוטה של הוראות הסכם הגג".

בחודש יוני 2022 גילתה העירייה  כי רמ"י מכרז נוסף "לרכישת זכויות חכירה לבניית 733 יח"ד למגורים, מסחר ותעסוקה ומוסדות ציבור, ביחס למגרש נוסף בתוכנית על אף התנגדותה הנחרצת של העירייה לשיווק מגרשים בטרם מילוי כל תנאי הסכם הג"ג.

"עוד   נקבע במכרז כי על היזם לשלם ישירות לעירייה אגרות והיטלי פיתוח בלבד בהתאם לחוקי העזר התקפים.

לטענת העירייה, "היטלי פיתוח בהתאם לחוקי העזר המעודכנים בגין כל השטחים הכלולים בתכנית קריית שחקים משמעה גביית סכום של כ- 106 מיליון שקל  בלבד, וזאת בטרם נערך אומדן בהתאם להוראות הסכם הגג, אך בהתאם לאומדן אשר אושר על ידי מנהלת הפרויקטים של רמ"י,  עלויות הפיתוח מגיעות לסכום של כ- 487 מיליון שקל לפחות- פי 4.5 יותר מהסכום שניתן לגבות מכוח חוקי העזר העירוניים".

"על פי אומדן רמי  (השנוי במחלוקת) - קופת הרשות תעמוד בפני גרעון של סכום העולה על 381 מיליון שקל!!  שטחי הבניה הכלולים בתכנית קריית שחקים, וכן עלויות הקמת התשתיות בגינם לא נכללו בתחשיבים אשר משמשים בסיס לתעריפים שבחוקי העזר השונים".  

העירייה מסמכמת:

בהתנהלותה כפי שפורט לעיל בהרחבה הפרה הנתבעת, הפרות בוטות, חוזרות ונשנות את הסכם הגג, כדלקמן: הפרה של סעיף פרסום מכרז ללא תיאום עם העירייה; פרסום מכרז בטרם הגיעו הצדדים להסכם לגבי גובה עלויות הפיתוח; פרסום מכרז על בסיס אגרות והיטלי פיתוח;  קביעה כי היזם הזוכה ישלם את האגרות וההיטלים לעירייה באופן ישיר (במקום תשלום באמצעות רמ"י)".

העירייה מבקשת לבטל את המכרז במלואו או לבטלו בחלקו, תוך התאמת הוראותיו להוראות הסכם הגג, ובכלל זה- קביעת סכום של עלויות פיתוח אשר ישולם על ידי היזם לרמ"י, בהתאם לסכום שיוסכם בין הצדדים.

עוד היא מבקשת לחזור ולקיים מו"מ עם העירייה  על גובה עלויות הפיתוח הראויות והנכונות לתכנית קריית שחקים, במטרה להגיע לאומדן עלויות מוסכם, או   להורות על הקמת ועדת היגוי בין היתר במטרה להגיע לאומדן עלויות פיתוח מוסכמות שעל בסיסו יפורסמו מכרזי שיווק הקרקע בתכנית קריית שחקים.

מרמ"י לא נמסרה תגובה עד מועד פרסם הידיעה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית הרצליהתביעהרמ"יהסכמי הגג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...