בית וגג זכתה במכרז "עמידר" תמורת 14.5 מלש"ח: תבנה 88 דירות בפינוי-בינוי ברעננה

מדובר בפרויקט שקידמה עמידר והיה אמור להיות פרויקט הפינוי-בינוי הראשון שתיזום בעצמה אך לבסוף החליטה להעבירו ליזמים פרטיים. בפרויקט ייהרסו 33 דירות עמידר ו-2 נוספות בבעלות פרטית

שיתוף הכתבה

בית וגג יזמות ונדל"ן דווחה הבוקר (א') לבורסה על זכייתה במכרז פומבי שערכה עמידר למכירת מלוא זכויותיה והתחייבויותיה בפרויקט מסוג פינוי בינוי ברחוב מגדל במרכז העיר רעננה. בתמורה לרכישת זכויות עמידר בפרויקט, תשלם בית וגג לעמידר כ- 14.5 מיליון שקל (כולל החזר ההוצאות של עמידר). במסגרת הפרויקט ייהרסו שבעה מבנים קיימים הכוללים 33 דירות עמידר ו-2 דירות בבעלות פרטית, בשטח 2,522 מ"ר, ובמקומם תקים בית וגג מתחם מגורים בן 88 דירות חדשות בשלושה בניינים בני 9 קומות כל אחד, עם חניון משותף לכלל המתחם.

מדובר בפרויקט שאושר להפקדה ביולי בשנה שעברה ושאותו קידמה עמידר ושהיה אמור להיות פרויקט הפינוי-בינוי הראשון שלה. לבסוף החליטה החברה על העברתו לידיים פרטיות. בחברה הסבירו כי המהלך נעשה "בהתאם למודל העסקי החדש של עמידר". 

מתחם "מגדל" ברעננה ממוקם ממזרח לשכונת שיכון אשר, בין רחוב אחוזה מדרום לרחוב ויצמן מצפון, ובקרבה לכביש 531 מדרום. המכרז נערך לאחר שהתב"ע להקמת הפרויקט כבר אושרה ופורסמה ברשומות. על פי הערכות בית וגג , היתר בנייה לביצוע הפרויקט צפוי להתקבל במהלך שנת 2024.

על פי הערכות בית וגג , היתר בנייה לביצוע הפרויקט צפוי להתקבל במהלך שנת 2024.  היקף ההכנסות בפרויקט צפוי להיות כ-182 מיליוני ש"ח (לפני מע"מ) והרווח הגולמי הצפוי של הפרויקט יעמוד על כ-40 מיליוני ש"ח

53 הדירות החדשות שצפויה בית וגג לשווק במסגרת הפרויקט צפויות לעמוד על שטח ממוצע גבוה מאד של כ-122 מ"ר בנוי - שטח אופייני לדירת חמישה חדרים מרווחת. 33 הדירות של עמידר יישארו בידיה לאחר תום הפרויקט וימשיכו לשמש לדיור ציבורי.  להערכת בית וגג, היקף ההכנסות בפרויקט צפוי להיות כ-182 מיליוני ש"ח (לפני מע"מ) והרווח הגולמי הצפוי של הפרויקט יעמוד על כ-40 מיליוני ש"ח.

לדברי רונן עקביה, מנכ"ל חברת בית וגג : "בית וגג פועלת באופן רציף להרחבת פעילותה בתחום ההתחדשות העירונית. מצבה הפיננסי האיתן של החברה, פריסתה הגאוגרפית וניסיונה הרב מאפשרים לה להמשיך להתרחב ולצמוח במיוחד בתקופה הכלכלית הנוכחית. בכוונתנו להרחיב את פעילותנו ברעננה ובאיזורים נוספים כבר בעתיד הקרוב."

מעמידר נמסר בתגובה: "זה כשנתיים מקדמת חברת עמידר פעילות בתחום ההתחדשות העירונית במטרה לשפר את רווחת דיירי הדיור הציבורי. במסגרת זו, בחודש מאי 2022 חתמו משרד הבינוי והשיכון וחברת עמידר החדשה על עדכון להסכם ההתחדשות העירונית, המתווה את פעילותה של החברה בתחום. עדכון ההסכם בוצע עם השלמת השלב התכנוני בפרויקטים שקידמה עמידר בהצלחה. לאחר בחינה מעמיקה ובמטרה לתמוך בשלב הביצוע באופן מיטבי החליטה החברה לממש הפרויקטים שקידמה  - בדרך של יצירת שותפויות עם חברות במגזר הפרטי או מכירתם ליזמים באמצעות מכרז. וכך נעשה בהצלחה גם במתחם 'מגדל' ברעננה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית וגגעמידררונן עקביההתחדשות עירונית ברעננהמתחם מגדל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...