413 דירות ייבנו: אאורה נבחרה לבצע פרויקט פינוי בינוי בקריית אליעזר בחיפה

במסגרת הפרויקט ייהרסו 96 דירות קיימות, וייבנו מגדלים של עד 22 קומות לצד בנייה מרקמית, שטחי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור ופיתוח סביבתי. החברה תפעל להכרזה על המתחם, ששטחו 5.7 דונמים, מתחם פינוי בינוי במסלול מיסוי

שיתוף הכתבה
יעקב אטרקצ'י (רועי טפר)יעקב אטרקצ'י (רועי טפר)

אאורה הודיעה היום (ג') שנבחרה על ידי נציגות בעלי זכויות בשכונת קריית אליעזר שבחיפה, לביצוע פרויקט התחדשות עירונית על שטח של 5.7 דונמים, ברחובות צה"ל 15-9, דרור 20-16 והפרטיזנים 12-2. במסגרת הפרויקט, ייהרסו 96 יחידות דיור קיימות בארבעה בניינים ישנים שבמתחם. החברה צופה שיוקמו 413 יחידות דיור בכמה מגדלים בני עד 22 קומות, לצד בנייה מרקמית, שטחי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור ופיתוח סביבתי.

הערכות החברה בדבר מספר יחידות הדיור שיוקמו מבוססות, בין היתר, על תוכנית אב ומדיניות כללית בשכונה בנוגע להתחדשות עירונית, וכן בהתאם לבדיקות ואישורים של שמאי רשויות התכנון. עם בחירתה של החברה על ידי נציגות הדיירים, היא החלה לפעול לגיבוש הסכם פינוי בינוי עם באי כוחם של בעלי הזכויות, ולאחרי מכן תפעל להחתימם על ההסכם כאמור.

במקביל, בכוונת החברה לקדם תוכנית מפורטת למתחם, בהתאם להוראות מול הוועדה המקומית חיפה, ולפעול להכרזת המתחם כמתחם פינוי בינוי במסלול מיסוי. בהתאם להערכות הנהלת החברה ובכפוף להתקיימות התנאים הנדרשים להוצאת הפרויקט לפועל, היתר בנייה צפוי להתקבל בתוך שלוש עד חמש שנים.

זה לא פרויקט הפינוי בינוי היחיד בשכונה. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הכריזה על תוכנית פינוי בינוי במתחם רוטשילד הנמצא בחלקה הדרום-מזרחי של השכונה, עם תמיכה של 16 מיליון שקל ממקורות ממשלתיים ופילנטרופיים. התכנית כוללת שבעה מבני שיכון בני ארבע קומות, שבהם סך הכל 168 יחידות דיור קטנות, שטח ציבורי פתוח ושטחי דרך. התוכנית מציעה הריסה של שבעת המבנים הקיימים והקמת תשעה בנייני מגורים בני 22-11 קומות, הכוללים 760 יחידות דיור.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתאאורהיעקב אטרקצ'יפינוי בינוי חיפהקריית אליעזר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...