הממונה על חוק המכר עמית גריידי ימונה לרשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון

צפוי להחליף את הרשם הנוכחי אילן אליהו המסיים את תפקידו בסוף החודש. בשלב זה המינוי זמני בלבד, לתקופה בת 3 חודשים, בשל הקושי להקים ועדת איתור בתקופת ממשלת המעבר. רשם הקבלנים אחראי על רישום הקבלנים, סיווגם, טיפול בתלונות הנוגעות להתנהלותם ועוד

שיתוף הכתבה
הממונה על חוק המכר עמית גריידי (פלג אלקלעי)הממונה על חוק המכר עמית גריידי (פלג אלקלעי)

הממונה על חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון, עמית גריידי, צפוי להתמנות לתפקיד בכיר נוסף במשרד - רשם הקבלנים. זאת עם סיום כהונתו בתפקיד של רשם הקבלנים הנוכחי, אילן אליהו, בסוף חודש דצמבר. עם זאת, בשלב זה המינוי הוא זמני בלבד לתקופה של שלושה חודשים. זאת בשל חוסר היכולת להקים ועדת איתור למינוי של קבע לתפקיד בתקופת ממשלת המעבר.

רשם הקבלנים אחראי מטעם המדינה על ניהול פנקס הקבלנים, תפקיד הכולל רישום של קבלנים שהוכרו על ידי המדינה כמוסמכים לבצע עבודות בניה, ביטול הרישום וכן שינוי הסיווג הקבלני הקובע אילו היקפים של פרוייקטים ביכולתם לבצע בהתאם לניסיון ויכולות פיננסיות. עוד אחראי הרשם לבדיקת תלונות נגד קבלנים וכן על בדיקת רמת הבטיחות באתרי הבניה והטלת סנקציות כנגד קבלנים שעברו עבירות פיננסיות או בטיחותיות.

גריידי היה הממונה על חוק המכר במשרד השיכון במהלך חמש השנים האחרונות. במהלך התקופה הנהיג מספר שינויים במדיניות המשרד. בין הבולטים שבהם היה הגברת הפיקוח על יזמים אשר ניסו לחמוק מהוראות חוק המכר באמצעות התחזות לקבוצת רכישה, הגבלה משמעותית של שימוש בהערת אזהרה כבטוחת חוק מכר ולאחרונה גם הקשחה משמעותית של מדיניות משרד השיכון כלפי היזמים בכל הקשור לאיחורי מסירה, כחלק מתיקון חוק המכר שביצע המשרד לפני מספר חודשים.

לפני כחודש הוציא גריידי חוות דעת המזהירה רוכשים מפני העברת תשלומים בגין "שינויי דיירים" ישירות לידי הקבלן המבצע של הפרויקט, שכם במקרה שכזה הגנות חוק המכר לא יחולו על הכספים שישולמו על ידם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמית גריידימשרד הבינוי והשיכוןהממונה על חוק המכררשם הקבלניםאילן אליהו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...