התחדשות עירונית ותוספת של מיליוני מ"ר עסקי: תוכנית המתאר של רמת גן אושרה להפקדה

במתחם הבורסה, מתחם השלישות, צומת מסובים, באצטדיון ובציר ז'בוטינסקי תותר בניה של מעל 35 קומות. שטח זכויות הבניה לנדל"ן מניב יגדל ל-6.3 מיליון מ"ר והעיר תהפוך למוטת תחבורה ציבורית ואופניים. יו"ר הוועדה המקומית: "בשורה אדירה לעיר"

שיתוף הכתבה

הוועדה המחוזית תל אביב אישרה אתמול (ב') להפקדה את תוכנית המתאר העירונית החדשה של רמת גן, לאחר 45 שנה שבהן לא חודשה. התוכנית קובעת את עקרונות התכנון וכיווני ההתפתחות של העיר ל-30 השנים הקרובות, ומאפשרת הכפלה של מספר תושבי העיר באמצעות הגדלה של כמות הדירות מ־83,440 כיום ל־166,400. עם זאת,  כוללת התוכנית שימור מרקמי של האזורים הוותיקים ושימור מבנים היסטוריים.

לדברי עו"ד רועי ברזילי, יו"ר הוועדה המקומית וסגן ראש העיר, מלבד חשיבותה התכנונית של התוכנית, אישורה יביא לכך שהוועדה המקומית רמת גן תהפוך לעצמאית וסמכויותיה יורחבו.

על פי התוכנית, שעיקריה הוצגו לפני כחודש על ידי מהנדסת העיר סיגל חורש בכנס פסגת הנדל"ן אילת, המוקדים העיקריים שיטופלו הם מזרח העיר, שם יורחבו השטחים הציבוריים, רחוב ז'בוטינסקי שיפותח כמרכז עסקי מעורב שימושים ומוטה תחבורה ציבורית, ומינוף ההתחדשות העירונית.

במתחם הבורסה, מתחם השלישות, צומת מסובים, במתחם האצטדיון ובציר ז'בוטינסקי תותר בנייה של מעל 35 קומות. ברחובות אבא הלל, אלוף שדה וחלקים מבן גוריון תותר בנייה של 35-25 קומות. 20-16 קומות יותרו במרום נווה ורחוב רפאל איתן. ברוב רחובות השלד - הרא"ה, קריניצי, עוזיאל וארלוזווב תותר בנייה של 5-10 קומות וכך גם במזרח העיר. במרקמים הוותיקים תותר בנייה של 9-8 קומות, ובמרקמים רגישים תופחת ל-7 עד 4 קומות.

בנוסף לכך מגדירה התוכנית מספר שכונות של צמודי קרקע שבהן לא תעלה הבנייה על גובה של 3 קומות, בהן שכונת ותיקים, קריניצי, קריית בורוכוב, רמת אפע"ל, כפר אז"ר, רמת חן, תל בנימין והלל.

דגש נוסף ניתן בתוכנית להגדלה מסיבית של שטחי הנדל"ן המניב בייעוד מסחר, תעסוקה מלונאות, מלאכה ועוד מכ-1.5 מיליון מ"ר של שטחים המאושרים ברחבי העיר כיום, להיקף של 6.26 מיליון מ"ר. בין היתר קובעת התוכנית זכויות של 800 אלף מ"ר במתחם האצטדיון לעומת כ-33,200 מ"ר כיום ו-434 אלף מ"ר בציר ז'בוטינסקי לעומת  225 אלף מ"ר היום, ובאזור בית החולים תל השומר מוצע מעל מיליון מ"ר תעסוקה לעומת כ-300 אלף מ"ר היום. לאזור מתחם הבורסה כבר אושרו שטחי תעסוקה בשטח 2.7 מיליון מ"ר.

דגש מיוחד ניתן להעדפת הולך הרגל, תחבורה ציבורית ואופניים ולבסוף הרכב הפרטי. על פי התוכנית רוחב רחוב ממוצע יהיה 10-6 מטר, ויכלול שבילי אופניים. ברחוב ממוצע תהיה רצועת הולכי רגל ברוחב של לפחות 1.5 מטרים הפנויים מכל מכשול.

עו"ד רועי ברזילי: "כעת תהיה לציבור ודאות"

יו"ר  הוועדה המקומית וסגן ראש העיר רועי ברזילי מסר למרכז הנדל"ן כי "תוכנית זו היא בשורה לתושבים לשלושים השנים הקרובות. כעת לציבור תהיה ודאות, לאן הולכת העירייה, איפה אפשר לבנות לגובה, כמה אזרחים אנחנו הולכים לקלוט. יש בשורה משמעותית לספארי, הפארק הלאומי ואזור נחל הירקון שיישארו ירוקים.  מה שחשוב בתוכנית הזו שהיא מתייחסת לרחובות הראשיים, שלא היו בתוכנית הקודמת. תמ"א 38 התקדמה מאוד בתוכניות ברחובות הצדדים היותר כלכליים. לאורך כל העיר".

"אני מחכה להערות הציבור, למקומוות שאפשר לשפר ולייעל, ביקשנו להכניס תוכניות מעבר, שיאפשרו לנו להמשיך לטפל בבקשות שנמצאות בקנה ולא לעצור את הטיפול בהן. התוכנית תיתן ודאות ליזמים ולבעלי זכויות".

עוד כתב ברזילי בדף הפייסבוק שלו כי "תוכנית המתאר תאפשר לוועדה המקומית ברמת גן להפוך לוועדה עצמאית ותאפשר לנו קבלת עוד סמכויות תכנון שלא היו בידינו עד כה ותאפשר לנו לאשר תכניות מפורטות והרבה יותר ודאות תיכנונית למאות מתכננים, יזמים ותושבים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:סיגל חורשרמת גןהוועדה המחוזית תל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...