שיכון ובינוי זכתה במכרז בשווי 2.3 מיליארד דולר בפנסילבניה

הזכייה המכרז לבניית תשעה גשרים נעשתה באמצעות חברת הבת Fay, הפועלת בארצות הברית. החברה נרכשה על ידי שיכון ובינוי ב-2019 במסגרת חדירת החברה לשוק התשתיות האמריקאי

שיתוף הכתבה
מנכ"ל שיכון ובינוי תמיר כהן (רועי טפר)מנכ"ל שיכון ובינוי תמיר כהן (רועי טפר)

קבוצת חברות הכוללת את חברת הבת של שיכון ובינוי בארה"ב, FAY, זכתה במכרז לבניית תשעה גשרים במדינת פנסילבניה בארצות הברית, שפרסמה מחלקת התחבורה של המדינה. שווי חלקה של FAY בזכייה הוא 2.3 מיליארד דולר. הקבוצה תהיה אחראית על כלל השלבים בפרויקט כמו התכנון, ההקמה והמימון ותפעיל את הגשרים למשך של 30 שנים. הפרויקט יבוצע בשני שלבים, כך שבשלב הראשון יוקמו שישה גשרים ובשלב השני שלושה נוספים.

FAY, שבראשה עומד כיום ריאן סורנה (Ryan Surrena), נרכשה על ידי שיכון ובינוי באפריל 2019 תמורת 26 מיליון דולר לצד חברת Fay Southeast במטרה להיכנס לשוק האמריקאי, תחזיק בכ-40% מהתאגיד שלב הראשון וכ-20% בשלב השני (באופן שיביא ל-30% בממוצע לכל הפרויקט). בנוסף לכך, חברת בת נוספת של שיכון ובינוי, המוחזקת במלואה על ידי החברה, תחזיק בשיעור של 50% מקבלן ההקמה של הפרויקט. להערכת החברה, שיעורי הרווחיות בפרויקט לא יפחתו משיעורי הרווחיות בפרויקטים דומים בתחום, כאשר הרווחיות הממוצעת בפרויקטים מסוג זה בארה"ב היא 10%.

לצורך הפרויקט, תעמיד שיכון ובינוי הון עצמי של כ-80 מיליון דולר לקראת סוף תקופת ההקמה, המוערכת בכחמש שנים וחצי, וגם תספק ערבויות להון העצמי. משיכון ובינוי נמסר כי בימים אלו היא ניגשת למכרזים נוספים בפרויקטים בסדר גודל כזה תחת חברת הבת שלה בארה"ב, עם אסטרטגיה ברורה להכנס בגדול לשוק האמריקאי.

זהו לא המכרז הגדול הראשון בו זוכה חברת FAY בארה"ב – הראשון היה פרויקט בשווי של 1.5 מיליארד דולר בצפון דקוטה למניעת שיטפונות, הנקרא גם "פרויקט פארגו", שנועד להגן על העיר פארגו בתקופות של שיטפונות קיצוניים.  בפרויקט פארגו, החברה החזיקה ב-42.5% מהתאגיד וחברת בת נוספת של שיכון ובינוי החזיקה בכ-35% ממניות החברה הקבלנית שביצעה את הקמת הפרויקט.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויתמיר כהןפנסילבניהFayארצות הברית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...