תוספת של 2,300 יחידות דיור: אושרה תוכנית המתאר הכוללנית של שלומי

הוועדה המחוזית צפון אישרה את התוכנית, שבמסגרתה יינתן מענה לצמיחת היישוב לכ-27 אלף תושבים. התוכנית משתרעת על שטח של יותר מ-6,200 דונם, וכוללת תוספת של כ-80 אלף מ"ר למסחר, תעסוקה ותעשייה

שיתוף הכתבה
שלומי (מאת Avi1111 dr. avishai teicher - נוצר על־ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=52368938)שלומי (מאת Avi1111 dr. avishai teicher - נוצר על־ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=52368938)

הוועדה המחוזית צפון אישרה, בכפוף לעמידה בתנאים, את תוכנית המתאר הכוללנית של היישוב שלומי, שבמסגרתה יינתן מענה תכנוני להתפתחות היישוב עד לכ-27 אלף תושבים. שלומי היא מועצה מקומית הממוקמת בגליל המערבי, בסמוך לגבול הצפוני של מדינת ישראל, ומוקפת בערכי טבע ונוף ייחודיים הכוללים את רכס הסולם, יער חניתה והנחלים כזיב, בצת וחניתה. התוכנית משתרעת על שטח כולל של 6,219 דונם. 

לפי דברי ההסבר של התוכנית, "מלימוד וניתוח המצב הקיים עולה כי לאחר שנים רבות שבהן סבל היישוב מקצב גידול אטי, מוקמת בימים אלה שכונה חדשה צפונית לנחל חניתה, ומתוכננות שלוש שכונות נוספות מדרום לנחל בצת. על פי נתוני הלמ"ס, נכון לסוף 2016 מנה היישוב כ-6,200 תושבים". התוכנית מחלקת את היישוב וסביבתו לתשעה מתחמים. 

התוכנית הכוללנית מניחה את מימושן של התוכניות המפורטות הן בצפון היישוב בשכונת יערית, והן בדרום בשכונת חמודות. התוכנית מציעה תוספת של 2,300 יחידות דיור מעבר למה שמאושר בתוכניות המפורטות הקיימות. כ-1,000 יחידות דיור מיועדות למרכז היישוב, כ-500 יחידות דיור מיועדות לעיבוי המרקם הוותיק, כ-300 יחידות דיור מיועדות להיות תוספת זכויות בשכונות קיימות וכ-500 יח"ד מיועדות לשכונת חמודות
בנוסף, התוכנית מתייחסת לפן התיירותי של היישוב והאזור כולו, וקובעת עקרונות להקמת שלושה מתחמי אירוח. היא כוללת מוקדי תיירות ומלונאות קטנים במרכז היישוב במנותק מצירי המגורים, מוקדי תיירות ומלון ייחודי ביער חניתה, ומבני תיירות ומלונאות עממית במורדות גבעת חמודות. 

כדי להבטיח את איתנותו הכלכלית של היישוב, מציעה התוכנית תוספת של זכויות למסחר ותעסוקה בשלושה מוקדים עיקריים. באזור התעשייה הקיים – תוספת של שימוש בשטחים הסמוכים לכביש 8990 במטרה לעודד ולגוון את העסקים ביישוב. במרכז היישוב – כחלק מהבנייה למגורים, בצורה של עירוב שימושים , תוספת של כ־12 אלף מ"ר למסחר ומשרדים. ובדרום היישוב, כחלק מהפיתוח התיירותי המוצע והגדלת היצע התעסוקה והמסחר דרכו. בסך הכל מוצעת בתוכנית תוספת של כ-80 אלף מ"ר למסחר, תעסוקה ותעשייה.

התוכנית לוקחת בחשבון גם את תמ"א 31\א\9 המקודמת במקביל לתוכנית זו, ומתווה את התכנון להשלמת כביש 6 ומסילת הרכבת עד למחלף שלומי, כך שיהיה שיפור משמעותי בגישה ליישוב וחיבור שלו עם מרכזי תעסוקה ואוכלוסייה בצפון הארץ. 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שלומיהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפוןתמ"א 31
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...