חדשות הנדל"ן: אבן פינה הונחה בפרויקט להקמת שכונה בת 8,000 דירות בעכו

שכונת "שערי עכו" צפויה לאכלס כ־30 אלף תושבים ובנוסף לכלול אזור תעשיה בשטח של כ־380 דונם, השכונה קמה בעקבות הסכם גג משנת 2017

שיתוף הכתבה
הדמיה של השכונה העתידית בעכו (באדיבות משרד השיכון)הדמיה של השכונה העתידית בעכו (באדיבות משרד השיכון)

שכונה חדשה נחנכה בעכו

השבוע התקיים אירוע הנחת אבן פינה בשכונה העתידית שערי עכו שבמזרח העיר, אשר תכלול כ־8,000 יחידות דיור ואזור תעשיה בשטח של כ־380 דונם. השכונה תקום כתוצאה מהסכם גג שנחתם ב–2017 בין העירייה, משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר במסגרתו ייבנו 17,780 יח"ד בעיר. השכונה צפויה לאכלס כ-30 אלף תושבים.

מתוך 8000 יחידות הדיור שעתידות להיבנות, 2000 יחידות כבר שווקו על ידי רשות מקרקעי ישראל . הדירות שיוצעו יכללו דירות 3-5 חדרים. תושבי עכו הקיימים והחדשים, ייהנו מהטבת המס החדשה שעומדת על 12% ותקרת הכנסה של 168 אלף ₪ בשנה. מדובר בתוספת של עד 36,000 ₪ הטבת מס שנתית למשפחה בעכו. כ-152 דונם של מגרשי מסחר ותעסוקה כבר שווקו ל-15 יזמים.

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי: "החתימה על הסכמי הגג ושנים של עשייה אינטנסיבית הובילו למהפך אמיתי  בעיר הנמצאת כיום בתנופת בנייה ,שלא ידעה כמותה כבר שנים רבות. עכו מציעה רמת חיים גבוהה עם אוכלוסייה צעירה ומשכילה שממשיכה לפתח את העיר. הבחירה בעכו כבית, מאפשרת לזוגות צעירים לחיות ברמת חיים גבוהה הרבה יותר מאשר במרכז, עם הטבות מס של  12%, מערכת חינוך מתקדמת ומקומות תעסוקה מובילים. תנופת הבנייה לצד תנופת הפיתוח בתיירות, תהפוך את עכו לאחת הערים המבוקשות ביותר בישראל".

הוועדה המחוזית בירושלים הפקידה את תוכנית "לב הכרם"

הוועדה המחוזית קיבלה את המלצת הוועדה המקומית לפני תקופת החגים, ואישרה להפקדה את פרוייקט פינוי-בינוי הגדול בשדרות הרצל – פרוייקט "לב הכרם". בנוסף לבניין בן 10 קומות, שבימים אלו בונים את קומות החניונים שלו מכוח זכויות בנייה קיימות, אושר מגדל מגורים של 30 קומות והוועדה ייחדה בניין נוסף של 10 קומות, המיועד לתעסוקה, מסחר ומלונאות. הפרוייקט מקודם ומבוצע על ידי חברת "הוד הבירה" מקבוצת בינה. המגדלים החדשים במתחם יאכלסו 200 יחידות דיור חדשות שמתוכם 40 אחוז דירות קטנות, וכן מרכז עירוני תוסס בלב השכונה.

הדמיה של לב הכרם קרדיט דיווזן 3 הדמיה של לב הכרם קרדיט דיווזן 3

חזי בינה, מנכ"ל קבוצת החברות היזמיות הוד הבירה המבצעת את הפרוייקט, מסר כי "ירושלים משנה פניה, פרוייקט "לב הכרם" יצעיר את שכונות יפה נוף ובית הכרם, יאפשר רמת מגורים גבוהה יותר לדיירים הוותיקים, וימשוך משפחות הרוצות לגור מול בית הספר זיו. המדיניות של הועדה המחוזית היא יצירתית, ומתוכננת להביא לפעילות מאד בריאה של עירוב שימושים , על קו הרכבת הקלה. שטחי המסחר, התעסוקה והמלונאות, יאפשרו חוויית מגורים מאד מתקדמת וחדשנית, תוך חיסכון משאבים ושמירה על איכות הסביבה".

קרדן נדל"ן דיווחה על התקדמות בפרויקט קצנלסון בנתניה

החברה דיווחה השבוע על כך שפרויקט פינוי בינוי אותו היא מקדמת, הופקד על ידי ועדת המשנה לתכנון ובניה – נתניה, אשר בסמכותה לאשר תב"ע במתחם. התוכנית היא בשטח של כ־8,600 מ"ר על שטח כולל של כ־2.7 דונם. במסגרת הפרויקט יהרסו 3 בנייני מגורים בני 48 יח"ד ובמקומם יבנו 2 בניינים בני 192 יח"ד, לצד שטחי מסחר ושטחי מבני ציבור. הפרויקט עומד בסף החתימות הדרוש לקידומו. להערכת החברה, צפוי להתקבל היתר בניה לפרויקט בתוך כשנתיים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הסכם גגשמעון לנקריקרדן נדל"ןנתניהעכוהוד הבירהלב הכרם
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...