אקרו תקבל 136 מיליון שקל מבעלי זכויות בחסן ערפה עבור ויתור על קרקע ביפו

תמורת הפקעת הקרקע ביפו שבה החזיקה שותפות בראשות אקרו, יקבלו בעלי הזכויות במתחם חסן ערפה בתל אביב זכויות מוגדלות, ולא יידרשו לבניית מבני ציבור. אם ההסכם לא ייצא לפועל, החברה תפצה את הפניקס

שיתוף הכתבה

שותפות בראשות אקרו נדל"ן (40%) תקבל מבעלי הזכויות האחרים במתחם חסן ערפה 136 מיליון שקל, לפי הסכם שנחתם בין הצדדים. הרקע להסכם הוא קרקע אחרת שבה אקרו היתה שותפה בזכויות, ביפו. הקרקע ביפו הופקעה בידי עיריית תל אביב יפו, בתמורה קיבלה אקרו זכויות בנייה מוגדלות במתחם חסן ערפה ופטור מבניית מבני ציבור בו. 

השותפות של בקרקע ביפו כוללת את  אקרו (40%) אחיו של בעלי אקרו צחי ארבוב - אלון ארבוב (20%),רעיה שטראוס, שהיא מבעלי המניות באקרו (10%) ושני בעלי מניות נוספים. באוקטובר 2021 חתמה שותפות דה וינצ'י בשרונה, שבאחזקת אקרו, על ויתור ללא תמורה על קרקע בפינת הרחובות דרך ארליך ושבטי ישראל ביפו, בשטח 4.7 דונמים, לטובת עיריית תל אביב והוועדה המקומית. ההסכם נחתם בכפוף לאישור תוכנית מרחב יצחק שדה חסן ערפה, שתחול בין היתר על מגרש בשטח כולל של  10.3 דונמים, הידוע גם כפרויקט יצחק שדה 1.

על רקע חתימת השותפות על כתב הוויתור, הסכימו בעלי זכויות בפרויקט חסן ערפה - בהם אקרו - שבתמורה להפקעה יאושרו לבעלי הקרקע במתחם, במסגרת תב"ע , זכויות בנייה מוגדלות, ובלי שבעלי הזכויות בפרויקט יידרשו להקצות ולבנות שטחים לצורכי ציבור. בנוסף, הוסכם אז בין בעלי הזכויות בפרויקט כי ישלמו לשותפות את תמורת השוק עבור הקרקע ביפו, לאור פוטנציאל הקרקע ולאור הרווח הצפוי להם מהפטור בבניית מבני ציבור ולאור מתן הזכויות המוגדלות. 

בעלי הזכויות במתחם חסן כוללים שותפות אחרת של אקרו , שבה חברות גם יובלים סיטי והפניקס בחלקים שווים. בנוסף, מחזיקה שבת משה נכסים ב-10% מהזכויות. יתר הזכויות מוחזקות בידי בעלים פרטיים. 

עיקרי ההסכם, שצפוי להיחתם בימים הקרובים בין הצדדים, כוללים את הסעיפים הבאים:

א. השותפות בעלת הקרקע ביפו תחתום על כל המסמכים הנדרשים כדי שעם אישור התב"ע יופקעו המקרקעין על ידי העירייה, ותמורת זאת יוענקו בתחומי פרויקט חסן ערפה זכויות בנייה מקסימליות במסגרת תכנית תא/ 5000 .

ב. בתמורה לכך, ישלמו בעלי הזכויות בפרויקט לשותפות 136 מיליון שקל, בצמוד לעליית מדד תשומות הבנייה במועד חתימת ההסכם ובתוספת מע"מ, בתוך 90 יום ממועד פרסום התב"ע.

ג. ההסכם הותנה בכך שהתב"ע תאושר למתן תוקף בתוך 120 יום ממועד חתימת ההסכם (תנאי זה כבר התקיים כשאושרה התוכנית ב-12 לספטמבר).

ד. במקרה של הפרת ההסכם, יהיה הצד הנפגע זכאי לפיצוי קבוע מוסכם בסך השווה ל- 10% מהתמורה בסך 136 מיליון שקל, מבלי שיידרש להוכיח נזק. כמו כן, במקרה של איחור בתשלום תהיה ריבית של 8%.

בנוסף, אקרו חתמה על כתב שיפוי כלפי הפניקס - שותפתה בבעלות על הקרקע בחסן ערפה - שלפיו אם לא תמומש על ידי העירייה בעתיד הפקעת הקרקע ביפו, באופן שיפגע במימוש זכויות בעלי הקרקע בפרויקט חסן ערפה, אקרו תפצה את הפניקס באופן מלא בגין הנזקים וההוצאות שייגרמו לה. ב-29 בספטמבר אושרה ההתקשרות בהסכם על ידי חברי ועדת הביקורת ודירקטוריון אקרו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הפניקסעיריית תל אביב-יפומתחם חסן ערפהאקרו נדל"ןנדל"ן בתל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...