רכבת ישראל ועיריית שדרות מתכננות מתחם מסחר ומעונות סטודנטים בשטח התחנה בעיר

לפי התוכנית, החברה הבת לפיתוח מתחמי נדל״ן של רכבת ישראל תקים בתחנת הרכבת בשדרות מתחם הכולל משרדים, 100 חדרי מעונות ו-100 יחידות דיור בשטח 30,250 מ"ר. הצפי להתחלת הבנייה הוא בתוך ארבע שנים

שיתוף הכתבה
ראש עיריית שדרות אלון דוידי (עיריית שדרות)ראש עיריית שדרות אלון דוידי (עיריית שדרות)

ברכבת ישראל מעוניינים להקים 100 יחידות דיור ועוד 100 חדרי מעונות לסטודנטים במתחם תחנת הרכבת בשדרות. בנוסף, מעוניינת החברה להקים גם משרדים במתחם. שטח התוכנית הכללית שמעוניינת רכבת ישראל לקדם הוא 30,250 מ"ר. בחודש האחרון נפגשו מנכ"ל רכבת ישראל, מיכאל מייקסנר, סמנכ״ל הפיתוח ברכבת, ואנשי החברה הבת לפיתוח מתחמי נדל״ן של רכבת ישראל עם ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, כדי לדון בנושא. 

על פי העירייה, הצפי להתחלת הבנייה של הפרויקט הוא בתוך כארבע שנים, והשלמת הבנייה צפויה בתוך כשש שנים. מעונות אלה יצטרפו לכ-630 יחידות דיור במעונות שתקים קבוצת גבאי וישמשו את הסטודנטים של מכללת ספיר שבעיר.

המתחם יוקם באזור תחנת הרכבת, בכניסה הראשית לשדרות, ויכלול כאמור שטחי מסחר, מעונות סטודנטים, דיור להשכרה ומשרדים. בעירייה מסבירים שהמתחם מתוכנן כך שיהווה מוקד משיכה לתושבי העיר והסביבה, עם נגישות מירבית להולכי רגל, רוכבי אופניים והורים עם עגלות תינוקות. 

הדמיה של המתחם המתוכנן בתחנת הרכבת של שדרות (רכבת ישראל)הדמיה של המתחם המתוכנן בתחנת הרכבת של שדרות (רכבת ישראל)


בנוסף, לפי התכנון יוקם חניון ענק עם 1,150 מקומות חניה לכלי רכב פרטיים ו-450 עמדות חניה לכלי רכב דו-גלגליים. לצד החניון יוקם מסוף תחבורה ציבורית שבו 11 עמדות חניה לאוטובוסים, 13 עמדות חניה למוניות ועמדות 'הבא וסע' (הסעה ברכב פרטי לתחנת הסעה, וממנה הנוסע ממשיך בתחבורה ציבורית ליעד),11 תחנות להורדה ו-33 תחנות להעלאת נוסעים.

המתחם החדש מצטרף למרכזי מסחר ותעסוקה בשדרות, כמו גולדשטיין וכרמים. בעירייה צופים כי הקמת המרכז תמשוך לעיר תנועה של מסחר וכלכלה מכל הסביבה.

ברכבת ישראל השיקו ב-2020 תוכנית להקמת מרכז מסחרי בתחנת לוד, ומקדמים תוכניות להקמת פרויקטים מסחריים גם במודיעין ובכרמיאל – שם מתוכננות גם יחידות דיור, אך לא ברור ההיקף.

לדברי ראש העיר, אלון דוידי: "מיקומו של המתחם החדש בכניסה לעיר, סמוך לעורקי התחבורה הראשיים, ימנף את שדרות כבירת התרבות והפנאי של הנגב המערבי ויסחוף אחריו אלפי מבקרים ותושבים חדשים. אני שמח על האמון שאנו זוכים לו מהממשלה, מרכבת ישראל והיזמים השונים שרואים את הפוטנציאל ובוחרים להשקיע בשדרות, בגלל החינוך, בגלל התכנון המדויק המשלב שטחים ציבוריים ופארקים לצד מסחר ואפשרויות תעסוקה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רכבת ישראלמיכאל (מיכה) מייקסנראלון דוידישדרות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...