ח"כית לשעבר, חוקר וטייס במיל': אלה המועמדים ליו"ר התאחדות האדריכלים

הבחירות לתפקיד ייערכו בשבוע הבא. המועמדים הם ארנה אנג'ל, אבישי ליכטנשטיין ועודד רפופורט. ההכרזה על התוצאות תהיה בכינוס האסיפה הכללית של הארגון ב-22 לספטמבר ביפו

שיתוף הכתבה
אורנה אנג'ל, אבישי ליכטנשטיין ועודד רפופורט (רונית ולפר ויחצ)אורנה אנג'ל, אבישי ליכטנשטיין ועודד רפופורט (רונית ולפר ויחצ)

ביום שלישי בשבוע הבא, 13 לספטמבר, יתקיימו הבחירות לתפקיד יו"ר התאחדות האדריכלים ובוני ערים בישראל. המועמדים לתפקיד הם: ארנה אנג'ל, אבישי ליכטנשטיין ועודד רפופורט. הבחירות ייערכו באמצעים דיגיטליים, וכל חברי ההתאחדות הרשומים רשאים להצביע. ההכרזה על תוצאות הבחירות תהיה ביום חמישי בשבוע שלאחר מכן, במהלך כינוס האסיפה הכללית של ההתאחדות במשרדי ההתאחדות בבית האדריכל  שביפו.

האדריכלית ארנה אנג’ל היא בוגרת תואר ראשון במחלקה לעיצוב סביבתי בבצלאל ובעלת תואר מוסמך בפקולטה לאדריכלות בטכניון. כיום היא יזמית של פרויקטים בני קיימא ועוסקת בליווי ארגונים, רשויות מקומיות ופרויקטים בניהול אחריות חברתית. בעבר שימשה, בין היתר, חברת כנסת מטעם מפלגת "העבודה", דירקטורית בתעשייה האווירית, סמנכ”לית תכנון וקיימות בקבוצת שיכון ובינוי , מנכ”לית אוצר מפעלי ים - החברה הממשלתית המנהלת ומתפעלת את מתחם נמל תל אביב ההיסטורי, יועצת בכירה לראש הממשלה אהוד ברק. היא עבדה גם כאדריכלית בשוק הפרטי, כמו גם במסגרות ציבוריות, כששימשה ראש צוות תכנון במשרד הפנים ורפרנטית ליווי תכנון לבנייה מתקדמת במשרד השיכון.

האדריכל אבישי ליכטנשטיין הוא בוגר בית הספר לאדריכלות באוניברסיטת אריאל ובעל תואר מ.א באדריכלות מאוניברסיטת תל אביב. הוא עוסק יותר משני עשורים במחקר בנושא יחסי צבא-חברה באדריכלות ישראלית. כיום הוא אדריכל עצמאי שחבר בצוות מחקר במכון אלרוב לחקר הנדל”ן בנושא מגורים קומפקטיים בישראל. בעברו שימש בין היתר אדריכל ברשות לכבאות והצלה , מורה ועוזר מחקר. הוא גם שימש נציג הציבור בוועדה לאיכות הסביבה במועצה המקומית קרית טבעון, שם פעל לקידום שיפור המרחב העירוני בתכנית המתאר המקומית. 

ליכטנשטיין השתתף בתחרויות רבות בארץ ובעולם, ובין היתר זכה במקום הראשון בתחרות לתכנון בניין עיריית קרית גת. הוא חבר הנהלת ההתאחדות מאז הצטרפותו ב-2010, משמש סגן יו”ר  הוועדה להגנת המקצוע ויו”ר סניף הצעירים. מ-2019 ליכטנשטיין הוא חבר וציר בלשכת המהנדסים והאדריכלים, ומשמש כיום גזבר וחבר הועד הארצי.


האדריכל עודד רפופורט הוא בעל תואר אדריכל ובונה ערים מהפקולטה לאדריכלות ובינוי ערים בטכניון. רפופורט הוא דור שני לאדריכלים וכיום אדריכל עצמאי ומנהל משרד רפופורט אדריכלים. הוא בוגר קורס טייס ושימש טייס ומפקד במילואים בדרגת אל”מ עד 2019. את דרכו המקצועית החל כאדריכל שכיר במשרד רכטר – זרחי אדריכלים, שימש גם יו”ר דירקטוריון ומנכ”ל סטרט-אפ בתחום פיתוח טכנולוגיה ותוכנה מקצועית להדפסה תלת-ממדית של מודלים אדריכליים. רפופורט שימש נציג האדריכלים במועצה לתרבות ואמנות ובמדור לאמנות פלסטית של משרד התרבות, ומתנדב בין היתר בארגון רוטרי הבינלאומי, שבו שימש גם נשיא מועדון רוטרי תל אביב יפו ובורר.

ויקטור אבקסיס (גליה כהן)ויקטור אבקסיס (גליה כהן)


לדברי ממלא מקום יו״ר התאחדות האדריכלים, האדריכל ויקטור אבקסיס: ״בתקופה שבה משבר התכנון והדיור הגיעו לשיא שלילי, כשברקע משבר פוליטי מתמשך, יש חשיבות רבה להתאחדות האדריכלים לעמוד על איכות התכנון ועל הראייה התכנונית ארוכת הטווח, ללא קשר לאילוצים פוליטיים קצרי טווח. על הרקע הזה הבחירות לתפקיד יו״ר ההתאחדות הן חשובות ברמה הלאומית, ומי שתיבחר או ייבחר יובילו את המערכה על איכות התכנון בישראל".
 
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התאחדות האדריכלים ובוני ערים בישראלאורנה אנג'לאבישי ליכטנשטייןעודד רפופורטויקטור אבקסיס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...